Gå til innhold

Hvordan gå frem for å selge stener i smykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man vil selge gullsmykker men det er verdifulle stener i, hvordan gjør man det? Altså om man vil selge til en av de nettsidene som kjøper gull, må man få fjernet stenene først? Hvordan får man vurdert om stenene er verdifulle? Bare spørre en gullsmed? Har et smykke fra en eks som jeg ikke vil ha og han sa at stenen er en diamant. Får man solgt diamanter? Om eksen ikke løy :P

Anonymous poster hash: c6efd...6cc

Skrevet

Jeg ville gått til en "ordentlig" gullsmed. Hos gullfunn eller bjørklund må de sende inn smykket til verksted for å få det taksert, mens hos en gullsmed med verksted i butikk, så er det mulig å få svar med en gang. Jeg anbefaler Esaias Solberg eller Remy Bugge i Oslo. Hvis du ikke bor i nærheten av Oslo, så sjekk på nett om hvor du kan gå. Du vil da få verdien på hele smykket.Det er mulig å selge smykket som en helhet, hos gullsmed. Jeg vet ikke om de som kjøper metall (på nett), kjøper steiner også, det må du sjekke med de enkelte bedriftene. Verdien på en diamant vil variere etter klarhet, farge og karat.

Skrevet

Det skal være rimelig stor sten for at en gullsmed vil kjøpe de. Små stener kastes rett og slett, mens større stener tar noen vare på for å bruke i egne smykker, altså kunden beholder de, ikke gullsmeden...

Anonymous poster hash: c4731...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...