Gå til innhold

Hvorfor må man bake "masse" kaker til bursdagsfeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å gå litt mot strømmen. I mye jeg gjør.

Invitere min familie og svigerfamilien til "kaffe og kaker" for å feire bursdagen min. Lagde et kjempe fruktfat med masse ulik frukt, frutspyd og meloner, frutspyd og grønnsaker med dip.

Full jubel...kjempe populært.

Anonymous poster hash: 78339...2d2

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Da eldste hadde bursdag sist bakte jeg sjokoladekake og pyntet med nonstop. Så lagde jeg fruktspyd som jeg stakk ned i en melon.

Gjett hva barna foretrakk? Jo frukten...

Skrevet

Vi har alltid både kake og fruktspyd barnebursdag. Fruktspyd er veldig populært!

Anonymous poster hash: aca63...ec4

Skrevet

Jeg er virkelig glad i å bake kaker, og ser på bursdager som en unnskyldning til å prøve noe nytt :) Så her er det gjerne ti forskjellige kaker om jeg får tid, i tillegg til frukt ;)

Skrevet

Da eldste hadde bursdag sist bakte jeg sjokoladekake og pyntet med nonstop. Så lagde jeg fruktspyd som jeg stakk ned i en melon.

Gjett hva barna foretrakk? Jo frukten...

Du er så lett å lese. uansett hvilket nick du bruker ser man at du fortsetter å svare deg selv.

Anonymous poster hash: 70eed...cb0

Skrevet

Må man?

Vi inviterer på middag når vi har familiebursdager. Så har vi ei bursdagskake til dessert.

I barnebursdager har vi heller ikke mer enn én bursdagskake etter maten. Må jo ha noe å ha lysene på! (Men da har vi godispose også! ;-) )

Anonymous poster hash: 56d6e...deb

Skrevet

Vi har ikke kake, men har alltid boller, risboller, kringle, muffins, chips, is, godteposer, og grillet marshmellows med smeltet sjokolade.

Anonymous poster hash: 5e0c9...c0e
Skrevet

I barnebursdagene holder det fint med frukt - som de selvsagt får før den andre maten - da forsvinner den før man har snudd seg. Så blir det sjokoladekake etter pølsene.

Lettvint og ungene er fornøyde. Varierer fra år til år hvordan jeg pynter kaka. 

Å bake en haug med kaker er tull for oss, for barna er så oppspilte at de orker ikke en haug med mat, og vi som til vanlig ikke spiser særlig mye kaker ender opp med en haug med rester. 

Anonymous poster hash: 0bcb1...153
Skrevet

I barnebursdag har jeg kake og boller. Men lager også fruktfat.

Hi

Anonymous poster hash: f3c56...47f

Skrevet

Nå spiser vi frukt og grønnsaker hver eneste dag, mens kaker spiser vi kun når noen har bursdag (og lignende dager). Så det er vel derfor man har kaker til slike feiringer? Fordi det er sukkerbomber man ikke spiser ellers. 

Forsåvidt har jeg merket meg at rundtstykker, gjerne med noe salt pålegg, er veldig populært sammen med noe søtt. 

Anonymous poster hash: 2ac52...222
Skrevet

Neimen så flink du er! Når jeg har bursdag invitere jeg til mat jeg...., de får så bare en kaffe. Burde vært skutt ved soloppgang

Anonymous poster hash: 298df...c56

Skrevet

Barnebursdager = 1 kake

voksenbursdag = middag og 2 kaker + litt frukt.

Jeg elsker kaker da, kan ikke forestille meg bursdag uten kake.

Hadde blitt vanvittig skuffet om jeg ble invitert på kaffe og kaker, for så å bli servert frukt.... :P

Hadde selvfølgelig ikke sagt det til noen, sikkert fortalt vertskapet hvor fantastisk det var - men GUD så skuffet jeg hadde vært!

Hadde nok bakt kake når jeg kom hjem... :P

Anonymous poster hash: 303d8...065

Skrevet

Jeg visste heller ikke at jeg måtte bake masse kaker i bursdag.  

Skrevet

Fordi det er kjekt å bakke :D Og det er en ypperlig annledning til å bake maaaasse kaaaker :D

Skrevet

Man må jo ingenting, men blir jeg invitert i bursdag og får eple og banan må jeg innrømme at jeg blir en smule skuffet. Men så elsker jeg kaker da:) Det gjør resten av familien min også så det vanker alltid kaker i barne- og voksen bursdager. Og mat først:)

Anonymous poster hash: b4ce3...210
Skrevet

Jeg er også veldig glad i å bake, men i det siste har det vært så mye som har hendt, så til barnebursdagen i dag ble det bare en enkel kake. Orket ikke å fulle med fruktspyd heller, men hadde jordbær, blåbær, druer og bringebær og kuttet opp vannmelon. Alt av frukt og bær ble spist opp. Kake har vi fortsatt. Men så var gjestene idrettsgutter som alle satser, og som alle også er opptatt av kosthold.

Anonymous poster hash: 7b244...85f

Skrevet

Jeg liker hverken å bake eller spise kake, men det hender at jeg får min mor eller ungenes farmor til å bake en kake om de har lyst ;)

Skrevet

Frukt er til hverdags, kake til fest :)

Jeg er veldig glad i kaker og hadde blitt skuffet om jeg kun fikk frukt i et bursdagsseskap, det hadde garantert alle i familien min blitt.

Anonymous poster hash: b2682...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...