Gå til innhold

Fy fader for noen priser på å besøke Dyreparken i Kristiansand :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nesten sjokkert, hvordan kan de få seg til og ta slike priser?

Anonymous poster hash: bf7ae...643
Skrevet

Jeg tenker at dyrene i Dyreparken i Kristiansand har så utrolig mye bedre levekår enn i de fleste andre dyreparker at det er verdt de ekstra kronene. Jeg har vært både der og i flere andre dyreparker, og har aldri tvilt på at dyrene der har det godt. Det samme kan dessverre ikke sies om de fleste andre steder; lite plass, dårlig stell, mangel på drikkevann m.m.

Betaler gladelig mer for bedre behandling av dyrene!

Anonymous poster hash: ecc55...e67

Skrevet

Drar man utenom høysesong har de gode priser. Vår familie på 4 får 2 netter overnatting, og to dager i parken for ca 2200. 

Anonymous poster hash: 12890...462
Skrevet

Veldig fint da :) Vi var der i påsken i fjor og bodde i Abra Havn, superfint :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, det er dyrt, men så er det et voldsomt stort anlegg også. Tenk f.eks. På hva det koster i sikkerhet, det er svært mange potensielt farlige dyr i parken, både farlige for oss som besøker, men også som er farlige for hverandre. Det er behov for mange ansatte bare for å ivareta sikkerheten. Å holde dyrene med mat koster utrolige summer, kostnader til veterinær er nok store, og vi som besøker parken vil at servicen er god, vi vil at det skal være rent osv. Dyreparken deltar også i det viktige arbeidet for mange truede dyrearter, alt koster penger.

Hvis man tenker på hvilket apparat dette er, så synes jeg det er enklere å forstå at inngangsbilletten koster en del for hver enkelt. Hva annet tjener parken penger på, liksom?

Skrevet

Drar man utenom høysesong har de gode priser. Vår familie på 4 får 2 netter overnatting, og to dager i parken for ca 2200.  Anonymous poster hash: 12890...462

Å dra utenom sesongen er ikke gøy!

Da er omtrent alt stengt å var kun ett spisested åpent.

Foretrekker å selv velge hva jeg vil spise.

Å ikke noe gøy når 99% av alle aktivitetene er stengt.

Er mye kjekkere der i høysesongen!

Vi kommer aldri til å dra tilbake der utenom høysesong.

Anonymous poster hash: bf0aa...0e1

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Jeg synes det er bra de har disse prisene. Dyrene har bedre forhold enn mange andre dyrehager.

Skrevet

Jeg ble nesten sjokkert, hvordan kan de få seg til og ta slike priser?

Det er det det kostar! Pris- og lønnsnivå er generelt høgt i Noreg, og følgjeleg vil det vere dyrt å drifte eit stort anlegg som Dyreparken. Ergo: høge prisar. Men eg forstår jo at over 1500 kr for ein familie på 4, for ein dag i Dyreparken er mykje pengar for ein del folk. Dersom ein i tillegg skal kjøpe mat o.l. blir det jo endå dyrare.

Anonymous poster hash: 92bb7...7e3

Skrevet

Det eneste jeg syns er litt dumt at voksenprisen er så høy. Når voksne går med barn så bør det nesten være halv pris for voksne. Det er barnebilletten som bør være dyrere.

Nå er det sagt så syns jeg 569 kr i høysesongen ikke er så ille når det er kombi billett. Det er utrolig stort anlegg og så mye som skjer. Nå som hakkebakkeskogen kommer og er det mange ansatte som er I sving der. Var der I går og det var helt fantastisk

Det eneste jeg kunne ønske var at de hadde større område for litt mer karuseller og slikt. Da hadde det vært den komplette park.

Anonymous poster hash: 58da5...3d1

Skrevet

synes ikke det er så ille,så lenge dyrene har det godt,betaler jeg gjerne de prisene :)

Skrevet

Hva tar de betalt da?

Skrevet

Det eneste jeg syns er litt dumt at voksenprisen er så høy. Når voksne går med barn så bør det nesten være halv pris for voksne. Det er barnebilletten som bør være dyrere.

Nå er det sagt så syns jeg 569 kr i høysesongen ikke er så ille når det er kombi billett. Det er utrolig stort anlegg og så mye som skjer. Nå som hakkebakkeskogen kommer og er det mange ansatte som er I sving der. Var der I går og det var helt fantastisk

Det eneste jeg kunne ønske var at de hadde større område for litt mer karuseller og slikt. Da hadde det vært den komplette park.

Hvorfor skal voksne betale mindre? Blir jo slitasje av de også, regner med de ser mye dyr? Det er jo ikke så veldig mye karuseller for barna i dyreparken.

Anonymous poster hash: 02172...acc

Skrevet

Hva tar de betalt da?

569 for voksen for kombi billett.

509 for barn

Skrevet

Inngangen koster vel det samme som på Hunderfossen.det synes jeg er helt horribelt.

Skrevet

Vi har årskort og er der masse, både i og utenom høysesongen. Jeg syns det er helt supert der, spesielt i april og mai, lite folk og det meste er åpent  :D

Anonymous poster hash: ea16e...159
Skrevet

En venninne sa hun måtte gi over 8000kr for to dager med overnatting der i sommer. De er to barn og to voksne. Jeg hadde heller leid hytte et sted og tatt dagstur. Ikke pokker om jeg bruker 8000 på det der samme hvor stas det er.

Skrevet

Vi har aldri vært der, grunnet prisene. Er fordi vi hadde trengt overnatting noen netter og mat. Sjekket priser noen år, og det blir for dyrt.

Vi reiser stort sett til storbyer i Europa hver sommer, det blir mye billigere ferie. Er synd da.

Anonymous poster hash: 4d95f...ce3
Skrevet

Uansett om det er en attraksjon og det trekker familier dit så synes jeg prisene var i drøyeste laget. Jeg sjekker alltid priser før vi drar på ferie og i år har vi lovet ungene å dra til Dyreparken samt andre steder men jeg synes ikke det var billig i tillegg til at de gjerne skal ha is og brus ++ når man er på slike steder. Men jeg satser på og ha med egen matpakke og noe drikke så ikke prisen blir ytterligere presset opp.

Skrevet

Syns ikke det er så ille priser jeg. Det er stort, mange dyr som krever mer enn litt frø hver dag. Det er mange som jobber der for å få ting til å gå rundt, og for å gi deg den servicen du ønsker. Hvordan skal de få mulighet til å lage nye ting, få nye dyr om de ikke driver en virksomhet som gir fortjeneste?

Anonymous poster hash: 70262...c93

Skrevet

Det er da vitterlig ikke slik at dyrene i andre dyrehager i Europa har dårlige kår! Aldri hørt på maken til tull.

Det er da slik at det er et stort internasjonalt samarbeid om truede dyrearter, og de passer på avl og unngå innavl, de passer på at parker spesialisert på ulike arter har fokus på disse.

Jeg har vært i dyrehager i flere europeiske land, og flere parker i England. Det er absolutt ikke slik at de ikke går drikkevann. Det er ikke slik at det kun er den ene dyrehagen i Norge som tar godt vare på dyrene.

Det er heller ikke slik at dyrrparken i Kristiansand er så mye dyrere enn europeiske parker, om man ser vekk i fra alle katusellene og badeanlegg, Sabeltann show og Abra havn.

Dyreparken i Kristiansand er ikke dyr om man er der for å se på dyrene, og ikke for fornøyelsesparken.

Anonymous poster hash: 42e76...98d

Skrevet

Vi har pleid å bo ganske billig 45-60 minutter i fra dyreparken.

Badelandet prøvde vi én gang og det kommer vi aldri til å gjøre igjen. Vi betaler dermed kun for parken. Vi pleier å ha todagersbillett. Ja, det er mye penger, men det er en flott park og hele familien liker den kjempegodt. Verdt pengene synes vi.

Anonymous poster hash: 9cb56...930

Skrevet

Uansett om det er en attraksjon og det trekker familier dit så synes jeg prisene var i drøyeste laget. Jeg sjekker alltid priser før vi drar på ferie og i år har vi lovet ungene å dra til Dyreparken samt andre steder men jeg synes ikke det var billig i tillegg til at de gjerne skal ha is og brus ++ når man er på slike steder. Men jeg satser på og ha med egen matpakke og noe drikke så ikke prisen blir ytterligere presset opp.

Vi kommer tidlig og får parkering nærme parken. Venter heller 30-45 min før parken åpner enn samme tid i kø etterpå.

Tar med sekk med Termos med varmt vann, pølser, pølsebrød og ketshup. Pølsene legges i en boks med frossen juicebokser. De holder pølsene kjølige og tiner så får ungene iskald juice utpå dagen.

Vi fryser også vannflasker som vi tar med vann i/saft i. Da slipper vi å kjøpe brus inni parken, iallefall ikke før på ettermiddagen. Ofte har vi frosne flasker i en kjølebag i bilen også, så kan vi gå å hente mer drikke!

Vi har også påsmurte skiver, frukt og kjeks med oss. Kjøper ikke mat i dyreparken da vi synes ikke den smaker godt og er dyr. Vi kjøper kanelboller i Kardemommeby, de er fantastiske!

I tillegg har vi avtalt med ungene at vi feks kjøper is hos tigrene, popcorn og kanelboller i Kardemommeby. Vi avtaler også at de feks får 200kr hver til å kjøpe noe for. Dette kjøpes i den store butikken ved scenen, på vei ut av parken!

Da unngår vi mas om ulike bamser og ting i hele parken. I tillegg vet ungene når de får is, så vi slipper mye mas.

Vi er i parken for å se dyrene, sabeltann og Kardemommeby.

Anonymous poster hash: 02172...acc

Skrevet

Det koster ikke lite å drifte en slik park, så jeg forstår prisene, selv om det er mye penger.

Skrevet

Det ER dyrt, men skjønner jo at de må ta sånne priser. Tenk bare på hvor mye mat dyrene skal ha, f.eks. løvene får store kjøttstykker, det må jo koste litt. Og de har nok maaaaange ansatte der, både veterinærer, dyrepassere, kafèpersonell, rengjøringsarbeidere osv osv osv.........

Lurt å ta med mat og drikke hvis man vil spare litt på det. Men jeg vil absolutt anbefale å kjøpe kanelboller i Kardemomme By. Vi var der for 7 år siden, og snakker fortsatt om de kanelbollene!!! NAM!! :-)

Anonymous poster hash: e4d91...1da
Skrevet

Synes ikke det er dyrt i forhold til for eksempel Tusenfryd og Hunderfossen. Du får mye mer for pengene i dyreparken. Vi var der for første gang i fjor og skal tilbake i år også. Vi drar like før høysesongen begynner. Da sparer vi mye på overnattingen i Abra havn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...