Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Titter innom fra mars gruppen her.

Noen av dere som har erfaring med tidlig ul i uke 6+3? Vil så gjerne se et bankende hjerte for at denne graviditeten virkelig skal gå opp for meg. Er litt utålmodig kan man si :-) :-)

Har lite symtomer så langt.

Jeg var på ul 6+6 og så et bankende hjerte da:)

Fortsetter under...

Noen av dere som har erfaring med tidlig ul i uke 6+3? Vil så gjerne se et bankende hjerte for at denne graviditeten virkelig skal gå opp for meg. Er litt utålmodig kan man si :-) :-)

Hei!

Vi var på tidlig UL i uke 6+6, og så et nydelig bakende hjerte, er ganske sikker på man kan det i uke 6+3 også. Vi hadde dette pga tidligere komplikasjoner, men kan absolutt anbefale det!!

Jeg var på UL rett før 6 uker. Det var veldig lite, tror du har litt bedre sjangse enn meg siden det blir nesten en uke senere! Legen mente han så et bankende hjerte, jeg synes det lignet på et blinkende hvitt felt. :)

Jeg var på UL akkurat 6+3 som du skal. Jeg så bankende hjerte :)

Annonse

Må legge meg inn her :)

01.02.16 - ieddne - 2velskapte
02.02.16 -
03.02.16 - hjerte❤barn
04.02.16 - blomstgull, spirierbien
05.02.16 -
06.02.16 -
07.02.16 - Gompegodt
08.02.16 - Hjertebank<3
09.02.16 - Charming
10.02.16 - MalinV94
11.02.16 -
12.02.16 -Sommerfuggel i magen
13.02.16 - vinterhjertet
14.02.16 - tresko81 
15.02.16 - Notabella, Iselin92
16.02.16 - Grynet:)
17.02.16 -3gangsmamma?
18.02.16 -
19.02.16 -
20.02.16 - Babysyk85
21.02.16 -
22.02.16 - Fru.Frøken
23.02.16 -
24.02.16 -
25.02.16 -
26.02.16 -
27.02.16 -
28.02.16 -
29.02.16 -

Hei. Jeg meldte meg inn i foreldre.no da jeg opdaget at det finnes en facebook-gruppe for oss med termin i feb. 2016. Har sendt en melding til litla85 ang. meldmelskap i facebook-gruppen, og håper jeg får lov til delta (og at jeg har sendt meld. til rett person) ;P  Har termin 3. februar 2016:D 

Hei og god morgen! 

Jeg har sjekket helsekortene mine, og humret litt for meg selv. Om vektoppgang i første trimester:

I første svangerskap gikk jeg opp null kilo i første trimester, men gikk opp 25,5 kilo totalt.

I andre svangerskap gikk jeg opp tre kilo i første trimester, men "bare" opp 16,5 kilo totalt.

Jeg er 165 cm, bare så det er sagt.. haha

Andre som har opplevd dette??:

Idag på jobb ble jeg akutt kvalm, så ble jeg også svimmel, og så var det som om noen la hendene sine over ørene mine slik at jeg nesten ikke hørte noe, og det ble helt varmt inni hodet og ørene(høres dumt ut men det føltes sånn)Dette var dritskummelt! Jeg jobber som frisør og sa ifra til kunden at jeg måtte ha noe å drikke, endte med at jeg snublet meg til bakrommet og fikk i meg et glass cola(jeg som hater brus). Etter 2-3 min roet det seg...

Noen andre??

Annonse

Hadde et slikt "anfall" her om dagen jeg også. Hørte dårlig. Litt sånn som om jeg hadde bomull i øra. Legen sa det var blodtrykksfall(veldig vanlig ved graviditet) kommer gjerne av å stå for lenge f.eks. forebygges ved å drikke mye og spise regelmessig sa han :-)

Heisann alle! Jeg var hos legen for halvannen uke siden. Da fikk jeg utdelt helsekort for gravide, og det var det som ble gjort. Ble henvist til UL, men fikk tim 27 OKT?! Da er jo jeg over 25 uker på vei.. har heller ikke hørt noe om neste svangerskapskontroll.. hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg forklarte også legen at jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei.. jeg tror jeg er i uke 11, men deg kan godt være at jeg er alt i fra 10-13.. tenkte jeg kom til å få tidlig UL da alle andre jeg kjenner har fått det. Vi bor på en liten plass med bare 1 lege (men det varierer hvem som er på jobb).

Litt av en service (eller mangel på service) du fikk Tresko81!! Du burde vel tatt blodprøver også. Eller fått beskjed hvis det var fr tidlig. Jeg var på kontroll i uke 8 og da ba han meg komme tilbake i uke 12 siden det var for tidlig med blodprøver i uke 8. Så en oversikt over kontroller og etter uke 12 så er det oul som er neste. De som har gitt deg timen må jo ha bommet noe voldsomt med timen, kanskje de har ment september, det passer jo bedre i forhold til hvor langt du er på vei. Ville ringt sykehuset for å få byttet timen. Her er det ikke vanlig å få time til tidlig ul pga usikker termin. Tror det er fordi folk lett kan juge på seg usikker termin for å få gratis tidlig ul. Ville bestilt time hos legen for å få tatt blodprøver, min lege sa jeg skulle bestille en time mellom uke 12-16. Evt kan du bestille time hos jordmor, kanskje hun har bedre tid?

Vi har bare jordmor 2 dager i uken, annenhver uke.. skal på ferie nå å blir borte i tre uker, men skal kontakte lege evt jordmor når jeg kommer hjem. :) jeg har fått innkalling til oul i oktober. Er det mulig at jeg selv ringer sykehuset å prøver å få den flyttet eller må det henvises fra lege?

Har ringt alle private klinikker i området men to hadde ferie og den siste hadde ikke ledig før i februar :(

Du kan ringe direkte til sykehuset og få flyttet timen selv :)

Er det noen flere enn meg som sliter med å få i seg nok mat om dagen? Føler jeg ikke gjør annet enn å spise, men jeg spiser tydeligvis altfor lite...

Etter en blødning i dag (uten smerter) ble det legevakta på meg og sambo. Kjenner jeg er på randen til å bli gal nå. Det var ikke mye blod som i en vanlig mens, men nok til at det kom både i trusa og på papiret. Tror det er stoppet opp nå, men tør ikke si boe sikkert. Siden vi bor på en plass hvor det ikke er sykehus gjorde han bare en lettere undersøkelse hvor jeg fortalte hvordan jeg har det. Han sa at det var vanskeli å si noe, men han syntes det hørtes ut som noe ufarlig. Skal på tidlig UL på mandag, så får svar da. Håper og krysser alt som er for at det skal være bra med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...