Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt usikker på termin siden jeg har hatt uregelmessig mens, men tror det er 5 feb lite snev av kvalme siste 2 dagene, ellers ikkeno.. Håper så at dette går bra, hadde en MA i oktober i fjor høst og etter det har hele syklusen min vært på bærtur, så endelig ble det klaff

Mine symptomer er fortsatt kvalme, dårlig matlyst, trøtt og sliten, vondt i brystene. Idag har jeg hatt veldig vondt i hoftene, og har hatt veldig mye vondt i siden på magen.. må på do hele tiden, tar lett til tårene..

Igår kasta jeg opp stort sett hele dagen..

Har heldigvis ikke kasta opp idag, og fått i meg litt mer mat og drikke..

Var også med på jentebølgen, 5,5 km løping.. trodde jeg skulle kaste opp flere ganger, men det gikk da bra..

Håper å kunne fortsette løpinga mi lenge enda :)

Annonse

Flere som sliter med søvn? Jeg er trøtt.. Men våkner flere ganger om natten med hjertebank.. Fått knapt 1 time søvn inatt.

Så nå er jeg sliten.

Var hos legen min igår, utrykkte bekymring med tanke på at jeg går mye ned i vekt og at jeg er så dårlig.. Ho henviste meg til tidlig ul.. Veldig greit, da slipper jeg å bekymre meg unødvendig i mange uker..

Hei alle :) Fant ut for to dager siden at jeg er gravid, og er i dag 4 uker + 2 dager på vei. "Sjokket" har lagt seg litt, og foreløpig ingen symptomer, annet enn at jeg har våknet en del de siste to nettene. Har legetime om to uker, og tidlig UL i uke 8. Jeg må ærlig innrømme at jeg er ganske bekymret for å miste, så tenker dagene frem til uke 12 blir å vå veeeeldig sakte :-/ 

:hjerte: vinterhjertet

Flere som sliter med søvn? Jeg er trøtt.. Men våkner flere ganger om natten med hjertebank.. Fått knapt 1 time søvn inatt.

Så nå er jeg sliten.

Var hos legen min igår, utrykkte bekymring med tanke på at jeg går mye ned i vekt og at jeg er så dårlig.. Ho henviste meg til tidlig ul.. Veldig greit, da slipper jeg å bekymre meg unødvendig i mange uker..

Hvor tidlig skal du på UL? :-) Lykke til!

Hei alle sammen, og gratulerer  :blomst:

Jeg fikk positiv test på Torsdag, og er ifølge Gravid appen 6+0 idag, men vet ikke hvor mye den stemmer?

Symptomene jeg har kjent på er ømme(vonde) bryst på utsiden av dem og de har blitt større, blir lett sliten og litt trøtt. Kjente på kvalme som kom i bølger tidligere i uken, men virker som det har gitt seg mer nå. Så får håpe det ikke kommer tilbake - i værre grad!

Har hatt små lignende mensenmurringer siden et par dager etter eggløsning, og har det fortsatt.

Krysser fingrene her for oss alle :)

Endret av Gompegodt

Hei. :)

Jeg er en av de som finner ut alt for tidlig at jeg er gravid... På tanke på " normalen"

Har ca termin 21 februar. (Egen beregning) hadde mensen 18 mai.

Fikk beskjed av jordmor at jeg har bare en kropp som gir tidlig beskjed. I morgen ( mandag) er jeg 3 uker på vei. Fant ut på tirsdag som var at jeg var gravid.

Dette er et planlagt svangerskap, for meg blir dette barn nr 3.

Sist jeg var her inne fant jeg verdens beste barselgruppe! (2013) Og det håper jeg på at kan skje denne gangen også. :) for det er en spesiell tid med svangerskap, fødsel og barseltid på både godt og vondt. Å ha noen å dele det med er fantastisk.

Håper på at spiren min holder seg slik at jeg kan bli med i denne gruppa. :)

Svangerskapstegnene mine er kun en jobbete livmor.

Håper på å bli kjent med dere etterhvert.

Endret av Sjeva

Annonse

Kjenner at dette kan bli en laaaaaaaang sommer. 12 ukeren min kommer mid august. Gleder meg veldig til å komme over den terskelen. Krysser fingrer. Og gleder meg vanvittig til å fortelle mine 2 små at det er en baby i mammas mage.

Har ufattelig mange gleder over dette svangerskapet. Hadde det med de andre også, men denne skal,om alt går bra være mitt siste.

Har en jente født 2011 og en gutt født 2013.

Har for øyeblikket en god ro med svangerskapet. Men det kan raskt snus. Nyter det enn så lenge.

Tenkte å bestille UL til uke 8 for sjekk av hjertlyd.

Endret av Sjeva

Hei alle sammen!  :blomst:

Jeg har akkuratt funnet ut at jeg skal ha baby i februar 2016 - i følge appen min. Er ca 6+0 uker på vei i morgen. Skal også til jordmor i morgen, så får håpe jeg får noen svar der om hvor langt jeg er på vei og hvordan veien videre er (Førstegangsfødende). 

Lurer på om jeg vil ta tidlig UL, er dette noe dere anbefaler? og hva får man eventuelt ut av det?

Jeg merket tegn som: 
-Kvalme

-Ømme brystvorter

-Oppblåst mage

-Humøret forandret seg veldig fort i alle retninger. 

Så nå er jeg sliten.

Hvor tidlig skal du på UL? :-) Lykke til!

Jeg har ikke fått vite når enda.. Men spent ja

Jeg kaster opp daglig og har gått ned 4 kg til nå. Er 6+1 uker gravid .. Håper jeg slipper å gå hele graviditeten med denne kvalmen...

Endelig kan jeg melde meg på en termingruppe :D fikk 2 flotte streker på testen i dag :D termin er regnet ut til 18.02.2016 :) Håper spiren har klort seg godt fast ;) greier ikke å slappe av før det har gått en stund, har hatt en sa og en exu tidligere men da ble aldri streken så sterk som nå.

Ser det er mange som bruker apper, og regner termin på denne måten. Hvilke apper bruker dere? Jeg bruker to stk; "Gravid" og "BVgravid", men får ulik termin på de to. Hos BVgravid står det at jeg er 6 uker og 6 dager på vei, mens "Gravid"-appen sier jeg er 4 uker og 5 dager på vei. Forvirrende ja  :sjokkert:  :frown:

Ser det er mange som bruker apper, og regner termin på denne måten. Hvilke apper bruker dere? Jeg bruker to stk; "Gravid" og "BVgravid", men får ulik termin på de to. Hos BVgravid står det at jeg er 6 uker og 6 dager på vei, mens "Gravid"-appen sier jeg er 4 uker og 5 dager på vei. Forvirrende ja  :sjokkert:  :frown:

Jeg bruker BVGravid, og jordmor bekreftet idag at termindatoen min var ganske rett :-) men får ny termin på UL i uke 18 :-)

Hvilke graviditetstestere har dere brukt?

Jeg høres vel litt rar ut. Men jeg har sjekket at test streken blir sterkere ettersom dagene går.

Fikk en negativ test i dag... Dette var med +a1

Med Valunio som jeg vanligvis har brukt, får jeg positiv resultat.

Skal ta en ny test i morgen med Valunio... Satser på at det er to streker. Ellers blir det til legen for blodprøver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...