Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syns det er vanskelig å svare på dette når jeg ikke har noe å sammenligne med.. Når jordmor spør om dette, mener hun da i forhold til tidligere i graviditeten eller er det en definisjon på det hele? Jeg har hørt att man skal kunne telle 10 bevegelser i timen, er det det som er ment?

For min del varierer det mye fra dag til dag, men jeg får som regel respons viss jeg prøver på det. Og det har ikke tatt i nærheten av en time å telle 10 bevegelser når jeg har forsøkt på det. Men samtidlig kan det gå mange timer der jeg ikke kan huske å ha kjent noe når jeg ikke har forsøkt å få kontakt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144216638-hva-er-myelite-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det viktigste er å kjenne regelmessig liv. babyen etablerer sitt eget mønster på et vis, og hvis det avviker veldig fra det vanlige mønsteret kan det være greit å følge litt ekstra med. Mye eller lite bevegelse er veldig individuelt. Forrige gang hadde jeg en rolig fyr i magen, og denne gangen er det "full fest" med mye bevegelse!

10 bevegelser på en time en gang i løpet av dagen er anbefalingen så vidt jeg har skjønt. :)

Du skal ikke ha 10 bevegelser i timen hele dagen i alle fall. 

Jeg skjønner hva du mener, men du skal være mest opptatt av endret adferd så om du er vant til en viss mengde liv og denne går ned skal du ta kontakt

Har selv vært på sykehuset i dag fordi jeg kjente mindre liv.  Jeg fikk positiv respons på at jeg tok det på alvor og det ble sjekk med ul og ctg. Babyen har det fint og jeg  er beroliget, og forklaringen på mindre liv her er at babyen har lagt seg med ryggen ut mot min høyre side og at morkaken ligger i front på venstre side der armer og bein er, så da kjenner jeg ikke noe fordi morkaken demper 

Første min var veldig rolig i magen, nr to hadde jeg også morkaken foran,  så dette med liv er veldigvariert. 

Syns selv det er vanskelig å svare på akkurat dette.
Jeg er gravid for fjerde gang og denne babyen er annerledes enn de andre 3, ikke p en måte som gjør meg bekymret, men han er mye roligere.

Mine tre forrige var veldig aktive, det forstod jeg allerede meg førstemann.
Grunnen var rett og slett pga at jeg lurte på om han noensinne sov inni der, for det var nesten bevehgelse hele tiden, og gjerne kraftig bevegelse også.
Det var så mye bevegelse at jeg var redde det var noe galt.
Så der vil jeg si det var mye bevegelse.

Mine to neste var relativt like i bevegelsesmønster, kjente dem tidlig og jeg kjente dem godt.
De beveget seg mye, men hadde roligere perioder iløpet av døgnet.
Men ikke veldig lenge om gangen, såjeg lurte litt på om de beveget seg  søvne også innimellom.

Sistemann nå er mye roligere, men om han er en rolig baby inni der vet jeg ikke, for jeg har bare mine forrige aktive å sammenligne med.
Men jeg vet ihvertfall at han her sover, og det kan gå opp mot to timer uten bevegelse, men så tar dte seg opp og kan vare jevnt og trutt i nærmere to timer, så to timer hvile igjen.
Det er perioder iløpet av døgnet hvor bevegelsene er kraftige, mens andre perioder er det bare jevne dult og generelt smyging inni der.

Vet ikke om du ble noe klokere, for jeg vet jo ikke om han her er rolig, men men jeg vet bare at de andre var mer aktive.

Syns selv det er vanskelig å svare på akkurat dette.

Jeg er gravid for fjerde gang og denne babyen er annerledes enn de andre 3, ikke p en måte som gjør meg bekymret, men han er mye roligere.

Mine tre forrige var veldig aktive, det forstod jeg allerede meg førstemann.

Grunnen var rett og slett pga at jeg lurte på om han noensinne sov inni der, for det var nesten bevehgelse hele tiden, og gjerne kraftig bevegelse også.

Det var så mye bevegelse at jeg var redde det var noe galt.

Så der vil jeg si det var mye bevegelse.

Mine to neste var relativt like i bevegelsesmønster, kjente dem tidlig og jeg kjente dem godt.

De beveget seg mye, men hadde roligere perioder iløpet av døgnet.

Men ikke veldig lenge om gangen, såjeg lurte litt på om de beveget seg  søvne også innimellom.

Sistemann nå er mye roligere, men om han er en rolig baby inni der vet jeg ikke, for jeg har bare mine forrige aktive å sammenligne med.

Men jeg vet ihvertfall at han her sover, og det kan gå opp mot to timer uten bevegelse, men så tar dte seg opp og kan vare jevnt og trutt i nærmere to timer, så to timer hvile igjen.

Det er perioder iløpet av døgnet hvor bevegelsene er kraftige, mens andre perioder er det bare jevne dult og generelt smyging inni der.

Vet ikke om du ble noe klokere, for jeg vet jo ikke om han her er rolig, men men jeg vet bare at de andre var mer aktive.

Takk for gode svar alle sammen! Det er litt som jeg har tenkt da, att det blir relativt til hva som er vanlig for babyen. Jeg har ikke vert så flink til å merke med ett fast bevegelsesmønster, bortsett fra att han har rolige og aktive dager. På de rolige dagene er det som du beskriver mer seige bevegelser enn spark og dult. Selv om det er litt av det også :)

Har du merket en sammenheng mellom hvor aktiv de var i magen og hvordan de er nå når de har kommet ut?

Min eldste er var rolig inni og utenpå.

Nr 2 er mer aktiv og har mer temperament, men der hadde jeg morkaken foran så var ikke spesielt plaget av for mye aktivitet inni magen ,

nr 3 kjente jeg best, men var gangske rolig inni og utenpå og denne saken som for øyeblikket er inni magen har vært  mest aktiv vil jeg si så det gjenstår å se hva slags lite menneske som dukker opp :)

:) 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...