Gå til innhold

Når står dere voksne opp i helger/ferier osv? Og hvor gammel er minsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av den trampolinetråden der de med småbarn ment at alle var vel våken i 8.30-tiden uansett.

Her tror jeg nok at mange glemmer litt hvordan det var før de selv fikk barn, og noe om hvordan det vil bli igjen, eller?

Her er barna våre 6-13 år, så de står opp alene.

Vi voksne pleier å sove til rundt 8.30-9.00 i vanlige helger og 9-10 i ferier. Da er også barna senere opp om kveldene og sover selv til rundt 8-9. Med andre ord ville jeg synes det var ganske irriterende med bråkete småbarn rett utenfor i 8-9-tiden om morgningen i helger og ferier ;)

MEN, da vi selv hadde småbarn som vi måtte stå opp med, var vi som regel stått opp i 6-6.30-tiden.

Anonymous poster hash: 1fd02...105
Skrevet

Minste er 3 og står opp i 6 tiden, den som ikke står opp med ham står opp (våkner av seg selv) senest 8. Det gjorde vi også før vi fikk barn.

Anonymous poster hash: 4556d...f05
Skrevet

Står opp et sted mellom kl 9-11.kommer an på når barnet våkner og når hun vekker oss. Hun våkner som regel et sted mellom kl 8-11 og ofte er hun våken 1 times tid Før hun vekker meg for hun liker å ha litt alenetid om morgenen.

Hun er 9 år.

Anonymous poster hash: 0f71c...4ad

Skrevet

Venter min første i begynnelsen på august, og frem til da har jeg planer om å sove til jeg våkner av meg selv, som stort sett er et sted mellom 10 - 12. Våkner gjerne tidligere da, men da går jeg bare på do, og legger meg igjen. Helg er helg!

Anonymous poster hash: 92196...241
Skrevet

Der kom jeg på at jeg må rette litt på meg selv. :P Da jeg var gravid hadde jeg stort søvnbehov og sov gjerne til 10-11-tiden. Men før jeg ble gravid var det altså senest 8, som nå.

Anonymous poster hash: 4556d...f05
Skrevet

Varierer. Vi ligger i senga til alt mellom 7-10 og dormer. Sjeldent vi sover skikkelig etter at ungene har stått opp. Vi gir opp å hvile når krangelen starter. Ja, det er alltids en grunn for litt krangel :( Minste er 5! Mat hjelper de hverandre å fikse :)

Anonymous poster hash: a0288...daa

Skrevet

Minsten er 3 år og sover til 08-09. :)

Skrevet

Minste er 1 og står opp mellom 5 og 6. Vil uansett ikke ha bråkete unger ute før 10.

Anonymous poster hash: 9d068...a07

Skrevet

Sønnen min å står opp mellom 8 og 9.30

Skrevet

Minste står opp rundt fem, da er det fortsatt natta her i heimen så om han står opp igjen etter å ha blitt geleidet tilbake på rommet må han surre rundt i mørket alene. Jeg er selvfølgelig våken, men står ikke opp.

Er klare til å gå ut rundt ni, det får andre folk tåle.

Anonymous poster hash: 2c5a9...45c

Skrevet

Eldste på 9 er husets a-menneske. Han står opp ca åtte, og har en stille stund for seg selv før han vekker søsteren på 6 ca ni-halv ti. Hun "vekker" meg litt før ti (jeg hører når de står opp, ligger og halvsover til hun kommer inn til meg). Etter litt kos står jeg opp, steller meg og vekker murmeldyret (bikkja), som er det mest morgentrøtte vesenet jeg vet om.

Anonymous poster hash: d66e6...28b

Skrevet

Minste er fem, og han og mor står opp rundt klokka 7.

Anonymous poster hash: 0ad70...3f8

Skrevet

Mannen står opp i 6-7 tiden

Jeg står opp i 8-9 tiden

Ungene er fra 6 år og oppover så de klarer seg selv om morgenen, de står opp i 7-8 tiden

Hele huset er A-mennesker her.

Anonymous poster hash: f063c...5cd

Skrevet

Ene står opp med 3-åringen kl.7/7.30 (han kan fleske til og sove 8.30, men det er sjelden). Den andre sover til 9/9.30.

Anonymous poster hash: c2be0...af2

Skrevet

Eldste på 9 er husets a-menneske. Han står opp ca åtte, og har en stille stund for seg selv før han vekker søsteren på 6 ca ni-halv ti. Hun "vekker" meg litt før ti (jeg hører når de står opp, ligger og halvsover til hun kommer inn til meg). Etter litt kos står jeg opp, steller meg og vekker murmeldyret (bikkja), som er det mest morgentrøtte vesenet jeg vet om.

Anonymous poster hash: d66e6...28b

A-menneske som står opp kl 8??? Her i huset er det syvsoverne som sover til 8.

8-åringen og 6-åringen får ikke lov til å stå opp før 7, men våkner ofte før det. Vi voksne står opp senest rundt åtte, så tar vi felles frokost.

Anonymous poster hash: 618d1...a07

Skrevet

stort sett mellom 7-8 ,noen ganger er jeg heldig og han sover til 9-11 tiden :)

Skrevet

Barn mellom 6-12 år som står opp alt mellom kl 6.30-9 i helger og ferier. Vi voksne står opp tidligst 8.30, senest kl 10. Sånn ca.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

I dag fikk jeg sove lenge! Minsta på snart to sov til 06.50! :D så kom storebror på 4,5 et kvarter senere ;)

Skrevet

Her kommer det helt an på når minstemann våkner siden han oftest er først. Vanligvis mellom 8.30 og 10 en gang. Her er alle b-mennesker.

Anonymous poster hash: ffad2...db0

Skrevet

Her kommer det helt an på når minstemann våkner siden han oftest er først. Vanligvis mellom 8.30 og 10 en gang. Her er alle b-mennesker.Anonymous poster hash: ffad2...db0

Og han er forresten 5.

Anonymous poster hash: ffad2...db0

Skrevet (endret)

Når enn førstemann våkner. Som er alt fra 0530,som idag, til kl 0830.

De er snart 3 og 5 år.

Endret av SuperFries
Skrevet

Som regel sover mor og minste på 3 til 7.30-8.30, far sover lenge så ofte han kan. Største på 10 er morgenfugl å som regel oppe før 7 men styrer seg selv. I dag tok han på 10 med seg minste på stua 7.30 slik at mamman fikk sove til 9.30( det skjer aldri så mor føler seg ødelagt 😜)

Skrevet

Før jeg fikk barn pleide jeg å være oppe i 7-8 tida. Pleide å stå opp og drikke og lese avisa før mannen sto opp i ti-ellevetida.

Akk, som jeg savner rolige morgener nå! , nå er det barnas rytme som bestemmer.

Rundt 8-9 våkner vår 3åring som jeg tror er bmenneske som sin far, mens babyen styrer fælt for tiden, så nå tar jeg den søvnen jeg får.

Anonymous poster hash: c3ba6...6c8

Skrevet

Før jeg fikk barn pleide jeg å være oppe i 7-8 tida. Pleide å stå opp og drikke og lese avisa før mannen sto opp i ti-ellevetida.

Akk, som jeg savner rolige morgener nå! , nå er det barnas rytme som bestemmer.

Rundt 8-9 våkner vår 3åring som jeg tror er bmenneske som sin far, mens babyen styrer fælt for tiden, så nå tar jeg den søvnen jeg får.

Der forsvant det vesentlige ordet KAFFE fra teksten. Og med det gikk mine morgener før barn fra å høres koselige ut, til å bare høres tragiske ut.. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...