Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Trykket meg gjennom listen, og der var mange kjente, og plutselig dukket det opp en mann fra fortiden, veldig langt tilbake i tid, før fb. Selvfølgelig har han vært inne på profilen min. Kjenner jeg har vondt i magen nå, han er en person jeg ikke vil ha inn i livet mitt. Vi har ingen felles venner, jeg har aldri vært på hans profil, og han bor langt unna. Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Shit, du gjør meg nervøs. Jeg har vært og snoket inne hos en. Anonymous poster hash: 9c77e...ef2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Kan være at du har vært inne på profiler til fb venner av denne mannen. Trenger ikke være at han har snoket! Anonymous poster hash: 5dce6...16a
Storebror & Lillebror Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Du kan blokkere ham. Jeg har blokkert en tidligere stalker.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Vi har ingen felles venner, eller noen jeg har søkt på. Har heller ikke vært på hans profil. Han var høyt oppe på listen også. Så at det var et par andre der også, som ikke hadde noen felles venner med meg. Nå ble det plutselig litt mer interessant å bla nedover. Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Ja de kommer opp som forslag hvis de titter på profilen din. Jeg har tre forskjellige venner/bekjente fra fortiden som ligger som forslag hos meg. Ingen felles venner. Anonymous poster hash: 9369d...820
aanonym Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Jeg tror venneforslagene har sammenhengen epostlister. Folk man en eller annen gang har hatt epostkontakt med blir liggende og så trykker man OK til ag Facebook skal få tilgang. Eneste forklaringen når man får vennneforslag fra folk man kun har hatt kontakt m via jobb i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Har skiftet e-post siden den gang, og har ikke bekreftet at fb har tilgang til e-postkontaktene. Har bladd nedover hele listen nå, og han stod som sagt høyt oppe. Ellers var det 3 til uten felles venner som ikke er på noen e-postlister hos meg, ene er moren til en venn av barnet mitt, de to andre ukjente men bor i nærheten. Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Blokker han Så slipper du å se han mer Anonymous poster hash: 3c304...9bd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #10 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har og mange som jeg ikke har felles venner med, blant annet per ciljan sjelbred.. Jeg nekter og tro at han "tilfeldigvis" kikker på min profil iblant.. Det er så mange andre der også som jeg aldri har møtt og som jeg er sikker på ikke vet hvem jeg er.. Hadde jeg vært meget attraktiv eller noe, hadde jeg skjønt det, men desverre så er jeg altfor ordinær og anonym. Anonymous poster hash: 1d5aa...96e
aanonym Skrevet 23. mai 2015 #11 Skrevet 23. mai 2015 Har skiftet e-post siden den gang, og har ikke bekreftet at fb har tilgang til e-postkontaktene. Har bladd nedover hele listen nå, og han stod som sagt høyt oppe. Ellers var det 3 til uten felles venner som ikke er på noen e-postlister hos meg, ene er moren til en venn av barnet mitt, de to andre ukjente men bor i nærheten. Anonymous poster hash: 4c874...ff9 Jeg har i hvert fall funnet ut at jeg er på samme epostliste som foreldre til mine barn venner osv via idrettslag, dugnadsliste, nyhetsbrevlister, møteinnkallinger osv. Jeg kan heller ikke huske å ha trykket ja til at FB får tilgang til min epost, men antar jeg har gjort det en eller annen gang likevel.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #12 Skrevet 23. mai 2015 Venneforslag kan også komme opp om man er med i samme gruppe på Facebook, har bodd / bor i samme geografiske område, besøk samme sted etc. Anonymous poster hash: 72898...4ce
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #13 Skrevet 23. mai 2015 Jo, men her bor han i en annen landsdel, har ingen felleskjente, ikke på felles foreningslister via e-post, eller med i fellesgrupper. Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #14 Skrevet 23. mai 2015 Er dere medlem i noen av de samme gruppene? Anonymous poster hash: f8352...6f5
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #15 Skrevet 23. mai 2015 Hvis du bruker mobilappen, og har ham på telefonlista di, kan det også være en årsak? Anonymous poster hash: 01c73...006
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #16 Skrevet 23. mai 2015 Ikke medlem av samme grupper, og bruker ikke mobilapp. Har han ikke på tlf.lista, men mulig han har meg der. Kan være det Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Kanutten83 Skrevet 23. mai 2015 #17 Skrevet 23. mai 2015 Det kan være dere en venn av deg har en felles av ham. Jeg fikk plutselig opp faren til min manns eks opp som forslag. Faren har ingen felles venner med meg, ingen like grupper, kan vel nesten garantere at han ikke har vært innom min profil, det er absolutt ingenting som knytter oss sammen. Så om han kan være en av dine venners venners venner. Noen ganger tror jeg Facebook er desperat etter at folk skal ha så mange venner på lista si som mulig for at nettstedet skal virke enda mer populært
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #18 Skrevet 23. mai 2015 Dere kan ha felles venner uten at du kan se det. Dere kan være medlem av samme grupper uten at du kan se det. Det kan være en venn av deg som har en felles venn med han Det kan være at dere har sjekket inn på samme sted (strenger ikke være i samme anledning), har vært taget på samme sted, har besøkt samme sider, har søkt etter samme produkter osv osv osv...... Det trenger slett ikke være st han har vært inne og sett på siden din altså! Nei, det er selvfølgelig ikke tilfeldig hvem man får opp som venneforslag. Men nei du har IKKE fått det bekreftet at du for opp han som forslag FORDI hn har vært inne på siden din.venneforslag kommer opp pga mange ulike parametre...... Anonymous poster hash: 4f9cf...171
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #19 Skrevet 23. mai 2015 Dere kan ha felles venner uten at du kan se det. Dere kan være medlem av samme grupper uten at du kan se det. Det kan være en venn av deg som har en felles venn med han Det kan være at dere har sjekket inn på samme sted (strenger ikke være i samme anledning), har vært taget på samme sted, har besøkt samme sider, har søkt etter samme produkter osv osv osv...... Det trenger slett ikke være st han har vært inne og sett på siden din altså! Nei, det er selvfølgelig ikke tilfeldig hvem man får opp som venneforslag. Men nei du har IKKE fått det bekreftet at du for opp han som forslag FORDI hn har vært inne på siden din.venneforslag kommer opp pga mange ulike parametre...... Anonymous poster hash: 4f9cf...171 Hvor stor sjanse er det vel for at en mann du møtte på et utested i Kirkenes, hans hjemsted, dukker opp som venneforslag 15 år etter, når du bor i Oslo? Er det mulig, selv om vi kanskje begge to har klikket liker på f.eks Rema 1000? Tror ikke det. Er anonym av meg på fb, lukket profil, merker aldri av på kartet hvor jeg befinner meg osv. Anonymous poster hash: 4c874...ff9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #20 Skrevet 23. mai 2015 Ja, så har han søkt etter deg. Hva så? Han er neppe på tur nedover for å poke deg! Anonymous poster hash: 1a099...fbf
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #21 Skrevet 23. mai 2015 Dere kan ha felles venner uten at du kan se det. Dere kan være medlem av samme grupper uten at du kan se det. Det kan være en venn av deg som har en felles venn med han Det kan være at dere har sjekket inn på samme sted (strenger ikke være i samme anledning), har vært taget på samme sted, har besøkt samme sider, har søkt etter samme produkter osv osv osv...... Det trenger slett ikke være st han har vært inne og sett på siden din altså! Nei, det er selvfølgelig ikke tilfeldig hvem man får opp som venneforslag. Men nei du har IKKE fått det bekreftet at du for opp han som forslag FORDI hn har vært inne på siden din.venneforslag kommer opp pga mange ulike parametre...... Anonymous poster hash: 4f9cf...171 Hvor stor sjanse er det vel for at en mann du møtte på et utested i Kirkenes, hans hjemsted, dukker opp som venneforslag 15 år etter, når du bor i Oslo? Er det mulig, selv om vi kanskje begge to har klikket liker på f.eks Rema 1000? Tror ikke det. Er anonym av meg på fb, lukket profil, merker aldri av på kartet hvor jeg befinner meg osv. Anonymous poster hash: 4c874...ff9 Dere kan likevel ha felles venner som du ikke kan se. Enkelte har sperret for at andre kan se slikt. Jeg har felles venner med folk som i mine øyne er helt usannsynlige kombinasjoner, og har flere ganger blitt overrasket i er hvilke koblinger som er mellom folk jeg kjenner fra totalt separate arenaer. Enkelte ting er det utrolig liten sjanse for, men det skjer likevel innimellom... Anonymous poster hash: 01c73...006
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #22 Skrevet 23. mai 2015 Dere kan ha felles venner uten at du kan se det. Dere kan være medlem av samme grupper uten at du kan se det. Det kan være en venn av deg som har en felles venn med han Det kan være at dere har sjekket inn på samme sted (strenger ikke være i samme anledning), har vært taget på samme sted, har besøkt samme sider, har søkt etter samme produkter osv osv osv...... Det trenger slett ikke være st han har vært inne og sett på siden din altså! Nei, det er selvfølgelig ikke tilfeldig hvem man får opp som venneforslag. Men nei du har IKKE fått det bekreftet at du for opp han som forslag FORDI hn har vært inne på siden din.venneforslag kommer opp pga mange ulike parametre...... Anonymous poster hash: 4f9cf...171 Hvor stor sjanse er det vel for at en mann du møtte på et utested i Kirkenes, hans hjemsted, dukker opp som venneforslag 15 år etter, når du bor i Oslo? Er det mulig, selv om vi kanskje begge to har klikket liker på f.eks Rema 1000? Tror ikke det. Er anonym av meg på fb, lukket profil, merker aldri av på kartet hvor jeg befinner meg osv. Anonymous poster hash: 4c874...ff9 Dere kan likevel ha felles venner som du ikke kan se. Enkelte har sperret for at andre kan se slikt. Jeg har felles venner med folk som i mine øyne er helt usannsynlige kombinasjoner, og har flere ganger blitt overrasket i er hvilke koblinger som er mellom folk jeg kjenner fra totalt separate arenaer. Enkelte ting er det utrolig liten sjanse for, men det skjer likevel innimellom... Anonymous poster hash: 01c73...006 Herregud. Er det så vanskelig å være enig i at Facebook KAN foreslå at du kjenner noen basert på at de har dømt deg opp, sett på profilen din? Skjønner ikke hvorfor man så desperat prøver å forklare ting. Det er da helt naturlig at et sted som Facebook gjør dette? Det er jo det stedet handler om, være venn med mennesker man kjenner har kjent IRL. Anonymous poster hash: 9369d...820
Mrs Smith Skrevet 23. mai 2015 #23 Skrevet 23. mai 2015 Enig med siste. Hva så ? Du trenger vel ikke legge han til som venn eller godta venneforespørsel. Er stadig innom profiler til personer som dukker opp via venner, av ren nysgjerrighet. Han trenger jo ikke være interessert i deg selvom.
Yellow Brick Road Skrevet 23. mai 2015 #24 Skrevet 23. mai 2015 So what? Det er da ganske vanlig å snoke litt rundt og søke opp gamle venner og bekjente, kaller det forresten ikke å snoke en gang. Det er naturlig bruk av Facebook. Heldigvis, vil nå jeg si. Det er artig å komme i kontakt med gamle mer eller mindre kjente, og så kan man jo heldigvis selv bestemme om man vil si ja eller nei til eventuelle venneforspørsler. Akkurat det siste er det nok noen som ikke har skjønt, kan det virke som. Men JA - jeg kan bekrefte at det fint går an å avslå en venneforespørsel og det går fint an å blokkere folk man ikke ønsker å ha kontakt med. Faktisk mye enklere på FB enn i den virkelige verden om du spør meg.
Moosh Skrevet 23. mai 2015 #25 Skrevet 23. mai 2015 Ha, selvfølgelig er det ikke tilfeldig. Jeg kom plutselig på en gammel slektning og lurte på hvordan det gikk med henne. Og dagen etter at jeg hadde sett på profilen hennes så fikk jeg en venneforedpørsel fra henne. Hun har nok fått meg opp som forslag etter at jeg så på profilen hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå