Villbringebringebær Skrevet 23. mai 2015 #26 Skrevet 23. mai 2015 Syntes obos er kjempe bra! Det gjør nettopp at vi IKKE får et klasseskille! Men gir folk uten mulighet for å vinne noen budrunder en fear sjanse! Mange som rett og slett aldri ville klart skaffe seg en leilighet om de måtte blitt med i en budrunde! Obos sørger for nettopp dette! Alle får en sjanse og det slipper bli super høye budkriger! Dere som ikke er meldt inn selv, kan jo melde inn barna deres så de kan få muligheten:) her fikk jeg mamma sitt på min første leilighet, datteren min fikk til hennes dåp, så det er jo ikke mange årene, men kan bli:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #27 Skrevet 23. mai 2015 Det beste er å arve forkjøpsretten fra f.eks foreldre:) Det gjorde vi Anonymous poster hash: d46b3...d80
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #28 Skrevet 23. mai 2015 Nå har ikke jeg medlemsskap i Obos, men ett annet sted. Jeg fikk pappa sitt medlemsskap fra 1972, men siden jeg er født i 1979 så gjelder det fra mitt fødselsår. Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skaper et klasseskille, som noen nevner. ALLE kan melde seg inn, og etter man fyller 18 år så må man også betale for det. 16,66666kr pr måned burde ikke ruinere folk, selv jeg som er alenemor med 4 barn og får "lønn" fra nav kan ta meg råd til det. Det er ihvertfall noe man "må" ta seg råd til om man ønsker fordelene av et slikt medlemsskap... Dessuten.. Trodde det var allmennkunnskap at borettslag har forkjøpsrett. Det er noe man må ta med i beregningen når man byr.. Anonymous poster hash: 384b0...8bb
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #29 Skrevet 23. mai 2015 Nå er det ikke slik at jeg ikke har medlemskap i boligbyggelaget, jeg har jo det Det som er kjipt er at jeg har vært med i en budrunde, også er det noen andre som skal få den fordi de har 6 måneder mer ansiennitet Er virkelig avhengig av å finne meg en bolig siden jeg akkurat har blitt alene med ungene. HI Anonymous poster hash: 26762...206
Leirha Skrevet 23. mai 2015 #30 Skrevet 23. mai 2015 Ja, når en er i den situasjonen du er i så er forkjøpsrett utrolig kjibt.Mistet min første leilighet på den måten.Var sååå fornøyd med å vinne budrunden og gledet meg så til å flytte inn..Så fikk noen den på forkjøpsretten.Jeg var knust.Men det er jo fint for dem som har den fordelen med ansenitet.Det krever jo litt å få det også.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #31 Skrevet 23. mai 2015 Jeg tok mitt herlige rekkehus på forkjøpsrett, så jeg elsker det! Digg å slippe budrunden, bare sitte og vente på at de andre skulle gjøre seg ferdig så jeg kunne smette inn. Håper du får beholde boligen..Anonymous poster hash: 92be7...e3b Kommer nok til å gjøre det slik neste gang, hvis jeg ikke får denne boligen HI Anonymous poster hash: 26762...206 Du har ikke foreldre med lengre ansiennitet da?? Jeg tok min leilighet på forkjøp og da vi kjøpte ny nå brukte vi forkjøp igjen veldig deilig! Men syns forkjøpen burde avklares 1-2 dager etter budrunden... Anonymous poster hash: 70fe4...014
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #32 Skrevet 23. mai 2015 Jeg tok mitt herlige rekkehus på forkjøpsrett, så jeg elsker det! Digg å slippe budrunden, bare sitte og vente på at de andre skulle gjøre seg ferdig så jeg kunne smette inn. Håper du får beholde boligen..Anonymous poster hash: 92be7...e3b Kommer nok til å gjøre det slik neste gang, hvis jeg ikke får denne boligen HIAnonymous poster hash: 26762...206 Du har ikke foreldre med lengre ansiennitet da??Jeg tok min leilighet på forkjøp og da vi kjøpte ny nå brukte vi forkjøp igjen veldig deilig! Men syns forkjøpen burde avklares 1-2 dager etter budrunden...Anonymous poster hash: 70fe4...014 Mine foreldre sa dessverre opp sitt medlemskap for 30 år siden da de bygde hus... Det som er kjedelig her er at ventetiden også blir ekstra lang. Jeg kjøpte forrige onsdag, den ble lagt ut på forkjøpsretten sist onsdag, og må stå til torsdag på grunn av pinsen.... Kommer til å vente for å se om jeg kan ta den på forkjøpsretten neste gang hvis det ikke blir denne leiligheten. HI Anonymous poster hash: 26762...206
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #33 Skrevet 28. mai 2015 To minutter før tiden gikk ut, var det noen som tok den på forkjøpsretten....Ja, ja da er det sikkert noe bedre som venter på meg HI Anonymous poster hash: 26762...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå