Gå til innhold

Noen som sliter med irritabel tarm her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sier at jeg har det og det går opp og ned i perioder...Idag har jeg hatt vondt i magen i hele dag og mest på venstre side..Den er øm og oppblåst og hvis jeg kommer meg på do så blir det litt bedre..

Men det jeg lurer på er om det er vanlig å ha rn dunkende smerte i magen? Jeg har det på en plass på venstre side og det kommer og går litt,får jeg ut litt luft så blir det litt bedre 😊 Denne gangen tror jeg smerten skyldes at jeg spiste tebriks til frokost og lunsj i går lagd av kun hvetemel,men da har jeg lært at litt grovmel må til 😉

Anonymous poster hash: ef5ac...5ea

Fortsetter under...

Skrevet

Har hatt vondt i magen på alle måter jeg. For meg hjalp Fodmap. Google det og se om du får noen hjelp. Ibs er fryktelig slitsomt

Skrevet

Ja, jeg har det.

Det er ganske vanlig å ha hveteintoleranse, hvetebakst og loff er nei-mat for meg. Tåler hvetemel i mindre mengder da, i sauser og sånt.

Anonymous poster hash: 1eab2...1ca

Skrevet

Jeg har det. Fikk det for fult for fire år siden, men er mye bedre nå etter at jeg klarte å akseptere at jeg må ha et helt annet kosthold enn endre, (men jeg måtte bli så dårlig først at jeg i perioder ikke klarte å ta hånd om barna mine, og fikk symptomer som var svært skumle)

Etter at jeg for to år siden klarte å hovedsakelig kutte ut alt som har med sukker og sukkerarter, og raffinerte produkter å gjøre, samt en haug med andre ting som jeg har skjønt at min mage reagerer på så har jeg full jobb nå, og livet er fantastisk selv med IBD/IBS :-)

Anonymous poster hash: 51ebe...1d9

Skrevet

Jeg har også IBS(tror jeg). Dvs jeg burde vel kanskje tatt alle nødvendige sjekker for å utelukke andre ting. Jeg har diaré og treg avføring om hverandre, av og til sammen. Av og til har jeg ømme punkt rundt omkring på magen når jeg trykker..

Det verste for meg er all prompinga, med dødelig stank! Noen andre som opplever d? Det har vært konstant siden i høst.

Noen andre som fikk utløst IBS etter en tøff/stressende periode i livet? Er dere småbarnsmødre?

Skrevet

Prøv FODMAP.

Anonymous poster hash: 090af...570

Annonse

Skrevet

Mannen min har det, han sliter med sterke smerter hele tiden i tillegg til å måtte ofte på do. Han har prøvd nesten alt som kan tenkes, det eneste som har fungert er fodmap. Han blir ikke helt frisk, men han har ikke de utrolige vonde toppene på smertene så ofte. 

Anonymous poster hash: f2a95...1b7
Skrevet

Har man store plager så kan man bli henvist til Haukeland sykehus som er eksperter på mage-tarm. Der har de hatt kurs på irritabel tarm, der man lærer om sykdommen, møter andre i lik situasjon og får noen tips på å minske symptomene

Anonymous poster hash: f2a95...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...