Gå til innhold

hvor mye burde man veie når man er 163 cm høy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er jeg 12 uker på vei. 163 og veier 68,5 kilo.

Har lagt på meg 4,5 kilo ut av det blå på disse 12 ukene. Men faktum er at jeg ikke har overspist eller fråtset. Har vært mye uvell i starten.

Men har tatt fatt!

Går minimum 30 min hver dag. Yoga minst 20 min. 15 min lett styrke med fokus på kjerne muskulatur.

Er bare så trøtt at jeg ikke orker mer.

Kontor jobb 8 timer i døgnet.

Spiser nok så variert og sunt. Lite eller ingen godis. Min last tror jeg er brød til frokost og lunsj.

Vil ikke slanke meg for jeg er fornøyd med kroppen min!

Men jeg vil gjerne ha mer styrke gjennom dette svangerskapet enn sist.

Anonymous poster hash: 06192...91c

Skrevet

Er 161 og veier nå 59 kg. Føler meg blubbete, særlig rumpe og lår. Trives greit på 55 kg. Og har alltid vært rundt 52-55 men nå etter andre barnet klarer jeg bare ikke gå ned, vekten rikker seg ikke, irriterende. Trener styrke tre ganger i uka, håper det strammer opp etterhvert :/

Anonymous poster hash: 9238a...262

Skrevet

Man BURDE veie det man føler seg komfortabel i. Enten det er 50, 55, 60 eller 70 kilo. Sålenge man ikke er helseskadelig overvektig er vel det meste greit?! Er selv 57 kilo og 160, ikke fornøyd. Mest fordi jeg er utrent akkurat nå. 

Anonymous poster hash: e2d5a...49f
Skrevet

Så lenge du er frisk spiller det ingen rolle hva du veier. BMI er veiledende og du kan være frisk som en fisk om du er over, avhengig av hvor mye muskler du har. Dette med bein er bare tull, da. Beinmassen er relativt konstant. Om du har forhøyet BMI, la oss si 26 og ikke er spesielt muskuløs, så er det kanskje større sjans for at du er i generelt dårlig form. Når det er sagt, kan du ha BMI på 20 og være styggdårlig....

Jeg blir så lei av dette kroppsmaset. (Ikke vondt ment altså - jeg skjønner godt at det opptar mange!) Dette fordi jeg mener folk burde fokusere mer på å holde seg friske! Dette betyr åpenbart at man må trene og spise sunt... Men det bikker jo over til galskap så mange steder.

Er du slapp og trøtt?

Har du mye vondter?

Hvordan er humøret ditt?

Om du har det bra - så veier du akkurat passe. 

Det sier seg selv at om du har BMI på 32, så er du ikke frisk. Masse problemer som følger så forhøyet vekt, så misforstå meg rett her nå.

Anonymous poster hash: ee2b1...c5f
Skrevet

Jeg er 163cm og veier 49kg. Er slank, ikke syltynn. Men, kunne godt veid 55kg. 

Anonymous poster hash: 4b556...aa7

Jeg er 167cm høy og veier 56 kg. , er veldig trent. Jeg SKAL ned ca 2 -3kg nå, men jeg er perfeksjonist når det kommer til egen kropp da, tåler ikke en liten bulk på feil plass. Er klarover at jeg har et litt forvrengt syn, men jeg tenker at passelig vekt må vêr 50-53 kg.

Anonymous poster hash: 4040a...c5e

Samme her! Er 167 og veier 55. Er sååå enig! :)

Anonymous poster hash: 1a70a...c96

Skrevet

Jeg er 163 og veier ca 62...vil gjerne gå ned til 57. Men føler meg ikke feit akkurat, bare litt utrent og slaskete.

Anonymous poster hash: 2b2fe...110

Samme her!  

Anonymous poster hash: 88d6e...055

Skrevet

Jeg er 167cm høy og veier 56 kg. , er veldig trent. Jeg SKAL ned ca 2 -3kg nå, men jeg er perfeksjonist når det kommer til egen kropp da, tåler ikke en liten bulk på feil plass. Er klarover at jeg har et litt forvrengt syn, men jeg tenker at passelig vekt må vêr 50-53 kg.

Skjønner det må være forskjell på folk! jeg var tidligere også veldig godt trent med mye muskelmasse, 160 høy, kom jeg under 55 kg så jeg ut som et beinrangel. Fikk six pack mellom 57 - 55 kg da *mimre*

Skrevet

Skjønner det må være forskjell på folk! jeg var tidligere også veldig godt trent med mye muskelmasse, 160 høy, kom jeg under 55 kg så jeg ut som et beinrangel. Fikk six pack mellom 57 - 55 kg da *mimre*

må legge til at 55kg på meg gjør strl 26 på h&m slærkete.. 

Skrevet

Jeg er 163, og har timeglassfigur. Jeg trives på ca 72 kg. Var nede på 66 en gang. Var fint det, men litt under trivselsvekta. Er 79 nå etter fødsel og div.men jobber med saken :)

Anonymous poster hash: 070a9...f41

Skrevet

Kan ikke skjønne at en person som er vel 163 cm kan være slank når man passerer 62+ kg på vekten. Ser selvfølgelig bort fra dere som er godt trent med mye muskelmasse... Er selv 163 cm, veier 54-55 kg og er godt trent med endel muskler, jeg er slank, men ikke tynn. De eneste som sier jeg er tynn er de som har en god del for mye selv, så de sier vel litt om hvordan utviklingen er. For å svare på hi sitt spm vil jeg si 52-56 kg er en grei plass å ligge på med den høyden.

Hadde en periode for mange år siden da jeg passerte 60kg, trodde jeg var slank, helt til jeg har sett bilder i etterkant.

Anonymous poster hash: 6de15...108

Skrevet

Kan ikke skjønne at en person som er vel 163 cm kan være slank når man passerer 62+ kg på vekten. Ser selvfølgelig bort fra dere som er godt trent med mye muskelmasse... Er selv 163 cm, veier 54-55 kg og er godt trent med endel muskler, jeg er slank, men ikke tynn. De eneste som sier jeg er tynn er de som har en god del for mye selv, så de sier vel litt om hvordan utviklingen er. For å svare på hi sitt spm vil jeg si 52-56 kg er en grei plass å ligge på med den høyden.

Hadde en periode for mange år siden da jeg passerte 60kg, trodde jeg var slank, helt til jeg har sett bilder i etterkant.

Sliter litt med å skjønne dette jeg også...veier selv også 62 kg, men er 168 høy. Da er jeg slank, men ikke tynn. Passe godt trent. Har timeglassfigur, som jo kan "tåle" noen flere kilo, men trives ikke når jeg veier særlig mer enn dette. Går jeg under 60, er det ikke pent...blir altfor tynn på overkroppen...

Anonymous poster hash: 790d7...bc1

Skrevet

Hva vil du si at man er når man bruker str small og 36, da?

Anonymous poster hash: 2d1ad...b74

Skrevet

Str 36 er det S ? Er ikke 36/38 M? Og 34 er str S? Du burde veie 52-56 . 60 og 65+ da begynner det bli for mye.

Anonymous poster hash: 1fdd1...a97

Skrevet

Str 36 er det S ? Er ikke 36/38 M? Og 34 er str S? Du burde veie 52-56 . 60 og 65+ da begynner det bli for mye.

NEI! Jeg burde ikke veie under 60!!! Jeg burde ligge på ca 62! Da er jeg normalvektig og ser frisk og fin ut! JEG trenger ikke å være mindre enn det!

Om du synes at du bør det, så skal du for all del få lov til det, men la meg få være meg!!!!!!!!!

Skrevet

Men snakker vi om slank da? Hi spør hva man bør veie. Jeg feks svarer på hva jeg trives med, selv om jeg vet at det er mye for andre. Da bruker jeg str m/l og har en flott timeglassfigur. Flat mage, smal nok midje, store pupper... Alltid fått mange komplimenter for kroppen min. Man kan selvsagt si at man "bør" veie ditt eller datt hvis man kun ser på bmi, men det er lite informasjon i bare bmi egentlig.

Skrevet

Det var et spm til alle oss her. Vår personlige mening. Du er du og så lenge du er fornøyd. Jeg mener det jeg mener men jeg foretrekker kanskje lavere fettprosent enn deg og det er jo helt ok. Veier 55 selv men er 171 høy da og sammenligner nok med meg selv . Kunne aldri veid mer enn 60 selv. Aldri veid mer enn 55 utenom ved graviditeter.

Skrevet

Ja, vi har alle ulike preferanser på hva vi trives med. Det viktigste er at man er fornøyd med selv og trives med den man er. Til anonym som spurte tidligere om hva jeg vil kalle str 36, osv, det er ikke jeg som har svart deg etter det. Jeg skrev jo bare i mitt innlegg at jeg lurte på hvordan det var mulig med samme høyde som meg å veie så mye mer og likevel være slank. Det var ikke meningen å fornærme noen. Får ikke til å kopiere det jeg skrev tidligere, men håper du leser dette.

Skrevet

Det var et spm til alle oss her. Vår personlige mening. Du er du og så lenge du er fornøyd. Jeg mener det jeg mener men jeg foretrekker kanskje lavere fettprosent enn deg og det er jo helt ok. Veier 55 selv men er 171 høy da og sammenligner nok med meg selv . Kunne aldri veid mer enn 60 selv. Aldri veid mer enn 55 utenom ved graviditeter.

Hvis du svarte HI, så beklager jeg hissigheten, jeg oppfattet at du mente at alle med den høyden burde veie under 60 kg, og jeg har som sagt intet behov for å ligge nederst på BMI- skalaen..

Skrevet

Oi. Her tok det virkelig av. Jeg lurte egentlig bare på hva andre mente var en ok vekt i forhold til den høyden, ved og sammenlikne sin egen vekt og høyde. Mange forskjellige synspunkter her. Det er jo helt riktig at det kommer an på så mye. Muskler, kroppsfasong osv. Selv veier jeg 65 kg. Og vil gjerne ned til 55 kg. Så ville se hvor mange som mente det var den vekten som passet best til denne høyden.

HI

Anonymous poster hash: 93fdc...0e2

Skrevet

Flere hyggelige svar her på slutten. Så fint når vi kan ha ulike meninger og likevel holde en vennlig tone. Selv på dib 😁😂

Skrevet

Jeg er 163 og veier ca 65 kg. Jeg har litt for mye foran på magen. På 62 kg begynner jeg å se bra ut. På 55 superfin. En periode hadde jeg vært syk og veide 48 kg. Jeg har aldri før i hele mitt liv fått så mange komplimenter som da fordi klærne satt så pent, men sambo syntes jeg ble for tynn. Nå vil jeg ned til 55 kg, men sjokolade er for godt.

Anonymous poster hash: 03301...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...