Gå til innhold

Intimhygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahaha, morsomt å lese svarene her!

Jeg har selv en bitteliten klitoris, men den har denne "hetten" - om enn ikke så tydelig.

Vasker også godt rundt der, har vært sammen med flere gutter som har forundret seg over damer som ikke kjenner selv at de lukter stramt uten såpe.

Alltid brukt intimsåpe.

Foran,bak,innimellom.

Aldri hatt hverken sopp eller uvi.

Anonymous poster hash: e99c2...057

Fortsetter under...

Skrevet

Hahaha, morsomt å lese svarene her!

Jeg har selv en bitteliten klitoris, men den har denne "hetten" - om enn ikke så tydelig.

Vasker også godt rundt der, har vært sammen med flere gutter som har forundret seg over damer som ikke kjenner selv at de lukter stramt uten såpe.

Alltid brukt intimsåpe.

Foran,bak,innimellom.

Aldri hatt hverken sopp eller uvi.

Anonymous poster hash: e99c2...057

Jeg vasker meg godt med intimsåpe hver dag. Mannen absolutt ELSKER å gi meg oralsex og skjønte heller ingenting med hva jeg skulle trekke tilbake så hvis det hadde vært tilfelle så hadde det vært en ypperlig anledning å fortelle meg hvor jeg MÅ vaske meg. :-)

Anonymous poster hash: 8f057...011

Skrevet

Bruker kun vann. aldri fått verken kommentarer på lukt fra samboer eller kjent noe til det selv etter vask!

Anonymous poster hash: 3c8d6...612
Skrevet

Jeg bruker dr.Greve, ikke inni selve skjeden, men overalt ellers. Jeg drar også "forhuden" på klitoris bakover slik at jeg får vasket bort inni der. (Der samler det seg like mye dritt som på innsiden av en forhud om det ikke vaskes!!) Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske, aldri hatt sopp eller slitt med kløe eller sår :)

Nei, det er kun skjeden som er selvrensende! Prøv å bare skyll rompa med vann i et par uker, ganske sikker på at det ikke lukter noe særlig til slutt ;)

Hæææ, "forhud" til klitoris, hvor inni der? Kjenner jeg min egen anatomi så dårlig :sjokkert:

Anonymous poster hash: 0e189...c88

Om du holder en finger på hver side av klitorisen og trykker bakover vil du kunne se klitoris. Det ligger en "hette" over, så man kommer ikke til der bare ved å vaske "utenpå" :) Dessuten ligger urinrøret rett ved og det er fort gjort at det legger seg urin og diverse oppunder denne hetta, da lukter det like mye kjønn selv etter en dusj..

Whaat :sjokkert: Takk for forklaring :) Er det bare meg som er så uvitende?

Aldri hørt om. Trur nok mødre med jenter ville vist dette, så dette er bare bortkastet tid. Nå er underlivet selvrensende, så egentlig vasker hun bort det beskyttende laget. Å det vil da lukte mer pga overdrevent vasking.

Anonymous poster hash: 73624...549

Man skal jo ikke gjøre dette på små jenter! Akkurat på samme måte som at man ikke vasker under forhuden på små gutter! :)

Men igjen- skjeden er selvrensende, ikke resten av underlivet.

Fortsatt ikke hørt om som voksen. Måtte spørre mine venninner og de bare lo. Min svigermor er lege og dette hadde hun aldri hørt om.

Hun så ingen mening med det og heller at det gjør mer skade.

Såpe i underlivet forstyrrer balansen. Samme med bind. Hun syns dette var på kanten til overdrevet vasking som igjen fører til mer/mye lukt.

Ikke normalt.

Jaja, da er jeg vel ødelagt, da! ;)

Vi lærte dette av helsesøster på ungdomsskolen. Har som sagt aldri hatt sopp, kløe eller sår. Jeg bruker kun dr.Greve og har alltid gjort det. INGEN kan få meg til å tro at noe annet enn skjeden er selvrensende, min svigerinne er gynekolog og hun gjør akkurat det samme forresten :) Skal ikke tvinge noen andre til å gjøre det, det velger man jo helt selv, men det er jo ikke jug at klitoris har en "forhud", heller ikke jug at den har samme nytten som forhud til penis.

Du snakker med din svigerinne om hvordan du vasker underlivet ditt i detalj...? Spesielt.

Anonymous poster hash: 290ba...059

Ikke noe bedre med svigermor da😅

Anonymous poster hash: 0eb91...f6e

Skrevet

Hehe, jeg har aldri hørt om denne hetten før. Måtte kjenne etter i dusjen i sted og fant faktisk en "hette"!

Dere som kun bruker vann, får dere bort det belegget som dannes innimellom kjønnsleppene? Jeg innbiller meg at det belegget er mye av årsaken til lukt, men jeg vet det ikke sikkert.

Jeg pleier, som sagt, å vaske meg med intimsåpe. Jeg er heller ikke plaget med soppinfeksjoner. Har hatt det en gang, men det var etter en antibiotikakur (pga halsbetennelse) som nok forstyrret balansen i underlivet.

Jeg diskuterer forøvrig ikke min intimhygiene med familie og heller ikke venninner. Kunne nok snakket med mannen om det, men han har jo ikke peiling på kvinners intimhygiene :-P Derfor er det fint å kunne spørre om slikt her inne.

Hi

Anonymous poster hash: f49f8...921

Skrevet

Spesielt og diskutere vask av dåsa med svigerinna. Æsj! Ikke til deg HI :) 

Anonymous poster hash: 71089...e7b

Annonse

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt kvalm av dere som bare vasker nedentil med vann. Etter dere har vært på do...vasker dere hendene med bare vann og da eller? Siden dere mener dere blir helt rene av vann mener jeg :-/

Anonymous poster hash: 8360a...84f

Skrevet

Ikke alle har like stor hette over klitten, akkurat som at ikke alle menn har like mye forhud. Men jeg er nesten helt sikker på at alle har i hvert fall en liten klitorishette. Selv har jeg piercing i min, så jeg har nok å ta av, hehe.

Jeg vasker uten såpe, får sopp om jeg bruker noe der nede, selv Dr.Greve og også hvis jeg bare bruker "utenpå". Jeg blir like ren uten såpe, føler meg frisk, lukter ikke - og har bestandig fått høre at jeg smaker fantastisk. Men jeg må vaske under klitorishetta ;)

Anonymous poster hash: 89f38...17b

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt kvalm av dere som bare vasker nedentil med vann. Etter dere har vært på do...vasker dere hendene med bare vann og da eller? Siden dere mener dere blir helt rene av vann mener jeg :-/

Nå kan vel ikke håndvask sammenlignes med intimvask, da...

Skrevet

Det er da ikke langt i fra...fy altså. Kun vann. Pføy.

Skrevet

Kvelden alle dib damen dro ned buksa for å ta en titt på lauran og finne ut om de har hette eller hetteløs klittetapp..

Jeger og har alltid vært hetteløs...

Skrevet

Det er da ikke langt i fra...fy altså. Kun vann. Pføy.

Jo, det er milelangt ifra! Det SKAL være bakterier i underlivet, vasker du det bort risikerer du å ødelegge ph-balansen og forstyrre bakteriefloraen. Det er en grunn til at det selges melkesyrebakterier i vagitorie-form på apoteket, og det er at damer bruker såpe nedentil, klusser det til og må tilføre de samme bakteriene kunstig. Hull i hodet, spør du meg.

Hendene er i kontakt med vanvittige mengder skitt, farlige bakterier og virus hvert minutt av dagen, og vi må vaske hendene med såpe for å ikke bli syke og å forhindre smitte.

Tenker du over hvor mye hendene dine tar på i løpet av en dag kontra hva fitta di tar på i løpet av en dag, skjønner du kanskje hvorfor det ikke er sammenlignbart. Underlivet ditt er bare i kontakt med seg selv, hendene er i kontakt med alt annet.

Skrevet

Kvelden alle dib damen dro ned buksa for å ta en titt på lauran og finne ut om de har hette eller hetteløs klittetapp..

Og jeg har en hette det aldri har blitt vasket under!! 😮😱

Anonymous poster hash: 1f0b3...474

Annonse

Skrevet

Like legendarisk som den gangen alle drev og målte lengden på rumpesprekken!  :legrine:

Skrevet

Jeg bruker dr.Greve, ikke inni selve skjeden, men overalt ellers. Jeg drar også "forhuden" på klitoris bakover slik at jeg får vasket bort inni der. (Der samler det seg like mye dritt som på innsiden av en forhud om det ikke vaskes!!) Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske, aldri hatt sopp eller slitt med kløe eller sår :)

Nei, det er kun skjeden som er selvrensende! Prøv å bare skyll rompa med vann i et par uker, ganske sikker på at det ikke lukter noe særlig til slutt ;)

Hæææ, "forhud" til klitoris, hvor inni der? Kjenner jeg min egen anatomi så dårlig :sjokkert:

Om du holder en finger på hver side av klitorisen og trykker bakover vil du kunne se klitoris. Det ligger en "hette" over, så man kommer ikke til der bare ved å vaske "utenpå" :) Dessuten ligger urinrøret rett ved og det er fort gjort at det legger seg urin og diverse oppunder denne hetta, da lukter det like mye kjønn selv etter en dusj..

Whaat :sjokkert: Takk for forklaring :) Er det bare meg som er så uvitende?

Aldri hørt om. Trur nok mødre med jenter ville vist dette, så dette er bare bortkastet tid. Nå er underlivet selvrensende, så egentlig vasker hun bort det beskyttende laget. Å det vil da lukte mer pga overdrevent vasking.

Man skal jo ikke gjøre dette på små jenter! Akkurat på samme måte som at man ikke vasker under forhuden på små gutter! :)

Men igjen- skjeden er selvrensende, ikke resten av underlivet.

Fortsatt ikke hørt om som voksen. Måtte spørre mine venninner og de bare lo. Min svigermor er lege og dette hadde hun aldri hørt om.

Hun så ingen mening med det og heller at det gjør mer skade.

Såpe i underlivet forstyrrer balansen. Samme med bind. Hun syns dette var på kanten til overdrevet vasking som igjen fører til mer/mye lukt.

Ikke normalt.

Jaja, da er jeg vel ødelagt, da! ;)

Vi lærte dette av helsesøster på ungdomsskolen. Har som sagt aldri hatt sopp, kløe eller sår. Jeg bruker kun dr.Greve og har alltid gjort det. INGEN kan få meg til å tro at noe annet enn skjeden er selvrensende, min svigerinne er gynekolog og hun gjør akkurat det samme forresten :) Skal ikke tvinge noen andre til å gjøre det, det velger man jo helt selv, men det er jo ikke jug at klitoris har en "forhud", heller ikke jug at den har samme nytten som forhud til penis.

Du snakker med din svigerinne om hvordan du vasker underlivet ditt i detalj...? Spesielt.

Ikke noe bedre med svigermor da😅

Anonymous poster hash: 0eb91...f6e

Det er sant! Gikk meg hus forbi faktisk. 😱😱🙊🙊

Skrevet

Like legendarisk som den gangen alle drev og målte lengden på rumpesprekken! :legrine:

Hahahaha ja! Var den tråden jeg fikk Flashbacks av da jeg leste denne:)

Skrevet

Jeg har hette og vasker godt med asan :)

Av dr.greve får jeg sopp, faktisk.

Vasker rumpa og hele underlivet.

ÆSJ til dere som vasker med bare vann, hadde ikke smakt på dere for fem flate øre! nasty!!

Anonymous poster hash: d83d3...e88

Skrevet

Jeg har hette og vasker godt med asan :)

Av dr.greve får jeg sopp, faktisk.

Vasker rumpa og hele underlivet.

ÆSJ til dere som vasker med bare vann, hadde ikke smakt på dere for fem flate øre! nasty!!

Anonymous poster hash: d83d3...e88

Hadde ikke vært mye interessert i at du skulle smake på meh heller, ellers takk.

Ellers forholder jeg meg heller til det de fem forskjellige gynekologene anbefalte dine pasienter, enn til hva tilfeldige DIB/BIM-damer mener er ekkelt eller ikke. Synes også personlig det er eklere med konstant soppinfeksjon enn å vaske underlivet godt med vann. Hva du mener om det er jo knekkende likegyldig.

Skrevet

Vasker med babyolje, men ikke inni "hetten" :D

Skrevet

http://www.kk.no/livsstil/derfor-bør-du-droppe-intimvaskproduktene-33400

Les denne dere som sier æsj til bare vann!Anonymous poster hash: 3c8d6...612

Det var denne artikkelen som var bakgrunn for hovedinnlegget :-)

Hadde ikke trodd det skulle bli en diskusjon om hette eller ikke og svigermødre, hehe ;-)

Jeg føler meg ikke spesielt fresh om jeg bare bruker vann... Hadde aldri turt å slippe mannen løs der nede :-P

Hi

Anonymous poster hash: f49f8...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...