Gå til innhold

Stemmer dette, ang forskjøvet arbeidstid? (Staten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle Igår på senvakt, men ble ringt etter på morgenen pga de manglet en på jobb. Så drog rett på jobb. Ikke noe ekstra eller forandringer inne på dataen, så har jeg da 110% rett til mer penger? Altså forskjøvet arb tid eller sånn? Må bare vite om det er noe jeg har krav på før jeg "minner" sjefen på det. Ikke så grei dialog alltid se. ;)

Anonymous poster hash: e9af3...870

Skrevet

Jobber du turnus? Skiftordning?

På min kommunale arbeidsplass, med skiftarbeid, hadde vi ikke fått ekstra betalt. Vi hadde tvert imot mistet kveldstillegget.

Hvordan det er med turnus, er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: 70d33...67e

Skrevet

Det høres ut som om du har gått dobbelt vakt? Gå inn i tariffavtalen for staten (eller det er vel kanskje sykehus og egen tariffavtale der?) og se hva de sier. Hvis jeg ikke husker feil, så skal man få overtidsbetaling for de timene som er mer enn 7,5 timer, men jeg er usikker når det gjelder turnusarbeid.

Du kan jo ev bare ringe fagforeningen din. De vet helt sikkert svaret.

Anonymous poster hash: f0bcf...301
Skrevet

Det høres ut som om du har gått dobbelt vakt? Gå inn i tariffavtalen for staten (eller det er vel kanskje sykehus og egen tariffavtale der?) og se hva de sier. Hvis jeg ikke husker feil, så skal man få overtidsbetaling for de timene som er mer enn 7,5 timer, men jeg er usikker når det gjelder turnusarbeid.

Du kan jo ev bare ringe fagforeningen din. De vet helt sikkert svaret.

Anonymous poster hash: f0bcf...301

Jobber turnus. 50% fast. Jobbet ikke kvelden. Er medlem av fagforbundet LO. Prøver å lese meg frem. Orker ikke ta opp noe før jeg vet. Er jo ute etter å jobbe mye, men dette var jo

Ikke på en fridag liksom. Så rart å ikke tjene noe mer på å stille opp på kort varsel . Og timene på morgen er flere enn på kveldsvakt.

Anonymous poster hash: e9af3...870

Skrevet (endret)

Vi får 50% overtid på hele vakten, ved forskjøvet vakt. Jobber i kommunen, turnus. Vet du spurte om staten, men dette er hvertfall hva vi får. 

Endret av Mandala
Skrevet

Hjå oss hadde du fått 100%tillegg pga forskyvning på kort varsel.

Anonymous poster hash: f7cf6...8a8

Skrevet

- og om vakta du gjekk har fleire timar, så skal du ha betalt for det. Jobbar på sjukehus.

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Du skal ha forskjøvet. Er ikke sikker på hva det utgjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...