Ieddne Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Heia:) Har nettopp fått vite at jeg er gravid og termin er i januar. Men blir veldig stresset med tanke på økonomien:/ jeg studerer på heltid og bf begynner å studere 40% og skal jobbe 60%. Hvilken rettigheter har man? Hvor kan man søke og hva kan man søke? Jeg kommer også til å jobbe innimellom di ukene jeg ikke er på skolen. Krysser fingrer for at noen kan svare meg:)
økln Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Du kan få fødselspenger fra lånekassen og så lenge du tjener nok penger fra NAV. (evt engangsstønad) Jeg arbeidet 50% ved siden av studiet hele tiden, samt jeg fikk da penger fra lånekassen. Da jeg var ferdig med mitt studie samme mnd som jeg fødte søkte jeg meg inn på nytt studie som jeg aldri gikk (smutthull i lånekassen). Da fikk jeg 7-8000 fra lånekassen pr mnd i et skoleår.
Ieddne Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2015 Du kan få fødselspenger fra lånekassen og så lenge du tjener nok penger fra NAV. (evt engangsstønad) Jeg arbeidet 50% ved siden av studiet hele tiden, samt jeg fikk da penger fra lånekassen. Da jeg var ferdig med mitt studie samme mnd som jeg fødte søkte jeg meg inn på nytt studie som jeg aldri gikk (smutthull i lånekassen). Da fikk jeg 7-8000 fra lånekassen pr mnd i et skoleår.[/quote. Får jeg da fødselpenger så lenge jeg er i permisjon? Vet du hvor mye jeg må tjene for å få penger fra NAV? Så det vil si at jeg kan få både og eller bare en av delene?