Ieddne Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Heia:) Har nettopp fått vite at jeg er gravid og termin er i januar. Men blir veldig stresset med tanke på økonomien:/ jeg studerer på heltid og bf begynner å studere 40% og skal jobbe 60%. Hvilken rettigheter har man? Hvor kan man søke og hva kan man søke? Jeg kommer også til å jobbe innimellom di ukene jeg ikke er på skolen. Krysser fingrer for at noen kan svare meg:)
økln Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Du kan få fødselspenger fra lånekassen og så lenge du tjener nok penger fra NAV. (evt engangsstønad) Jeg arbeidet 50% ved siden av studiet hele tiden, samt jeg fikk da penger fra lånekassen. Da jeg var ferdig med mitt studie samme mnd som jeg fødte søkte jeg meg inn på nytt studie som jeg aldri gikk (smutthull i lånekassen). Da fikk jeg 7-8000 fra lånekassen pr mnd i et skoleår.
Ieddne Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2015 Du kan få fødselspenger fra lånekassen og så lenge du tjener nok penger fra NAV. (evt engangsstønad) Jeg arbeidet 50% ved siden av studiet hele tiden, samt jeg fikk da penger fra lånekassen. Da jeg var ferdig med mitt studie samme mnd som jeg fødte søkte jeg meg inn på nytt studie som jeg aldri gikk (smutthull i lånekassen). Da fikk jeg 7-8000 fra lånekassen pr mnd i et skoleår.[/quote. Får jeg da fødselpenger så lenge jeg er i permisjon? Vet du hvor mye jeg må tjene for å få penger fra NAV? Så det vil si at jeg kan få både og eller bare en av delene?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Du kan få fødselspenger fra lånekassen og så lenge du tjener nok penger fra NAV. (evt engangsstønad) Jeg arbeidet 50% ved siden av studiet hele tiden, samt jeg fikk da penger fra lånekassen. Da jeg var ferdig med mitt studie samme mnd som jeg fødte søkte jeg meg inn på nytt studie som jeg aldri gikk (smutthull i lånekassen). Da fikk jeg 7-8000 fra lånekassen pr mnd i et skoleår.[/quote. Får jeg da fødselpenger så lenge jeg er i permisjon? Vet du hvor mye jeg må tjene for å få penger fra NAV? Så det vil si at jeg kan få både og eller bare en av delene? Bare en av delene. Men du får penger fra lånekassen i permisjonstiden, og alt blir gitt som stipend. Ganske bra, egentlig! Dette gjelder ikke om bf tar permisjon, tror jeg. Anonymous poster hash: eda9f...343
økln Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Så lenge du tjener over en halv G så får du penger fra Nav. 1G er i dag 90 086. Jeg fikk både penger fra Nav og fra Lånekassen. Dette var i 2011. Hadde totalt ca 15 000 utbetalt i mnd.
Ieddne Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2015 Så lenge du tjener over en halv G så får du penger fra Nav. 1G er i dag 90 086. Jeg fikk både penger fra Nav og fra Lånekassen. Dette var i 2011. Hadde totalt ca 15 000 utbetalt i mnd. Aah, så da kan man faktisk få både og:) ingenting er bedre enn det da:)
Ieddne Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2015 Må man være i fast jobb for å ha krav på foreldrepenger?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #8 Skrevet 17. juni 2015 Du kan få både foreldrepenger fra lånekassen + penger fra nav hvis du jobber samtidig! (men husk å ikke tjen for mye) Hvis du ikke jobber samtidig får du foreldrepenger fra lånekassen + engangsbeløpet! Bare husk at du må ha mottatt lånogstipend i minst 6mnd før fødsel og at du har et studie å fortsette på etter permisjon. Det du får av lånekassen i permisjonen er bare stipend! Anonymous poster hash: a44c1...a36
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #9 Skrevet 17. juni 2015 Må man være i fast jobb for å ha krav på foreldrepenger? Jeg hadde flere småjobber og ett korttids vikariat før permisjon, alt ble samlet og fikk ca.gjennomsnitt fra det. Anonymous poster hash: a44c1...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå