Gå til innhold

Hvordan vasker dere treningstøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere noe spesielt vaskemiddel, hvor mange grader? Vasker dere treningstøy sammen med annet tøy eller alene, vasker dere det med en gang det er brukt, eller hva gjør dere?

Jeg bor alene, så det blir jo ikke så mye treningstøy. Hvor lenge kan det ligge i skittentøysdunken før jeg vasker det, har hørt at svettelukten setter seg "fast" hvis hvis det blir liggende for lenge. Jeg synes det er litt dumt å vaske treningstøyet etter hver gang, føler det er litt unødvendig når det er pare 2-3 plagg.

Anonymous poster hash: eafd7...b2b
Skrevet

Treningstøy skal som oftest vaskes på 40g (det vi har iallefall, vi er fire som trener)

Vasker svart treningstøy med andre svarte 40g-klær, og lyst treningstøy sammen med lys 40g-klær.

Bruker Omo Color, eller Ariel. Softlan eller Comfort mykner, bruker den blå eller grønne Comfort (den som skal fjerne lukt) på svart maskin.

(skjønt man skal ikke bruke tøymykner på elastiske klær...)

Anonymous poster hash: b96cf...ac4

Skrevet (endret)

Slenger det inn på 40 grader sammen med de andre klærne, har ikke tatt no skade av det.

bruker parfymefritt til all vask

Endret av IreneUtålmodig
Skrevet

Takk for svar :)

Noen flere?

Anonymous poster hash: eafd7...b2b
Skrevet

Sammen med annet, men ikke skyllemiddel. Gjerne sammen med ullvasken, det vruker jeg ikke skyllemiddel uansett.

Anonymous poster hash: 8d7c8...2f6

Skrevet

Vasker på 40 grader med andre klær. Men bruker kun pulver og aldri tøymykner, da blir det ekkel lukt i trneingsklær. 

Anonymous poster hash: a2434...288
Skrevet

Mannen trener 14 økter i uke , jeg 5-7.

Jeg vasker alt treningstøy separat, ellers begynner alt tøy å lukte svette etterhvert.

Vasker på 60 grader, blander omo sport og vanish for å fjerne lukt. Ikke skyllemiddel.

Bruker ofte tøyet 2-3 ganger før jeg vasker, avhenger litt av type økt. Henger alltid opp det først slik at det er tørt før jeg legger det i vaskekurven. Har også en egen vaskekurv for treningstøy pga lukt.

Skrevet

Vasker det alltid rett etter bruk, (på 50-60°) enten sammen med f.eks. håndklær eller alene i maskinen. Lar det aldri ligge i skittentøyskurven - men det hender det blir liggende noen timer på gulvet ved maskinen eller hengende på dusjdøra - ALT for å unngå lukt! ;-)

Bruker Ariel vaskemiddel (hender vi kjøper sports-vaskemiddel, men ikke alltid), og unngår skyklemiddel. Henger dessuten treningsklærne til tørk, tar dem ikke i tørketrommelen.

:-)

Anonymous poster hash: 1fd69...57b

Skrevet

Treningstøy skal som oftest vaskes på 40g (det vi har iallefall, vi er fire som trener)

Vasker svart treningstøy med andre svarte 40g-klær, og lyst treningstøy sammen med lys 40g-klær.

Bruker Omo Color, eller Ariel. Softlan eller Comfort mykner, bruker den blå eller grønne Comfort (den som skal fjerne lukt) på svart maskin.

(skjønt man skal ikke bruke tøymykner på elastiske klær...)

Anonymous poster hash: b96cf...ac4

Hjemme hos oss gjør vi akkurat det samme som hos dere! 40 grader -> Omo Color og Comfort mykner (blå eller grønn) :) 

Vasker svart tøy (tightser osv) for seg selv. Rosa, lilla (ikke blålilla/mørk lilla) og rødt sammen. Resten av fargene; blå, grå, grønt osv. :) 

Om det kun er snakk om noen få klesplagg som ligger tilgjengelig og jeg skal vaske en vask med klær i samme farge, så slenger jeg det så klart med i den vasken på 40 grader :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...