Gå til innhold

Noen som kan svare meg på noen spørsmål om syklus?:-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sluttet på p-piller helt i slutten av desember. 

Fra den tid har syklusen min variert fra 29 til 32 dager, med et like varierende antall mensdager (fra 1 dag til 5).

Noen som har opplevd det samme, eller vet om dette er normalt?

Kan en slik syklus gjøre at det kan bli vanskelig å bli gravid?

Gått på p-piller siden jeg var 16, så vet ikke hvordan syklusen min var før jeg begynte på pilla. :-)

Fortsetter under...

P-pilleslutt kan gi uregelmessig syklus en periode. Men du har ikke så stort sprik i sykluslengdene at det er problematisk.

Det som er vesentlig for å bli gravid er at du har eggløsning og at denne kommer til riktig tid i syklus, helst ikke mindre enn 10-12 dager før mens (ideelt sett er det 14 dager mellom eggløsning og mens.)

Har du begynt å kartlegge syklusen din slik at du vet når eggløsning er?

Anonymous poster hash: 3d5d4...a0a

Desember er jo bare 4.mnd siden. Jeg sluttet med ppillene mine i juni fjor, altså nesten 1år siden. Fikk min første normale syklus denne måneden, med eggløsning!.

Før det har jeg hatt flere mellomblødninger og kort mens. Vet ikke om jeg kan kalle det mens egentlig for jeg blødde lite og max 5 dager. I min første normale mens jeg fikk denne måneden blødde jeg mye mer og i 7 dager.

Anonymous poster hash: efd47...674

Har kartlagt syklus siden pilleslutt :-)

Får eggløsningsslim hver mnd, så trenger jeg da å kjøpe eggløsningstester? Eller kan jeg ha eggløsningsslim uten eggløsning? :-)

Har eggløsningsslim nå, som er 11 dager før forventet mens (hvis man tar utgangspunkt i syklus på 32 dager). Det vil sa si at eggløsning skjer kanskje i morgen, eller overimorgen? Eller tar jeg helt feil? Det er da veldig tett opp mot mens.... ? 

Er ikke så god på dette, jeg. Hehe :-)

Desember er jo bare 4.mnd siden. Jeg sluttet med ppillene mine i juni fjor, altså nesten 1år siden. Fikk min første normale syklus denne måneden, med eggløsning!.

Før det har jeg hatt flere mellomblødninger og kort mens. Vet ikke om jeg kan kalle det mens egentlig for jeg blødde lite og max 5 dager. I min første normale mens jeg fikk denne måneden blødde jeg mye mer og i 7 dager.

Anonymous poster hash: efd47...674

Hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning før nå? 

Min mens har også vært veldig rar, den kan vare 1 dag, eller så kan den vare en dag, for så å stoppe, og komme tilbake igjen. Men varer maks 3 dager (5 hvis man regner med "gammelt" blod).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...