Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Vi skal bygge nytt og valget står mellom disse to- er det noen som har erfaringer å komme med? Tenker plater er lettere å holde rent? Men fliser er litt mer eksklusivt 😉 Anonymous poster hash: 65a9d...527
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Av de to ville jeg valgt fliser. Folk kan si hva de vil, men plater med flisemønster (hvis det er det dere vil ha) ser ikke like pent ut. Vi valgte derimot slette hvite vegger i stede for helfliset, da vi syns det er penere. Veldig fornøyd med det! Anonymous poster hash: afbe6...178
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Du får plater som er fantastisk fine og stilige, og også som ligner fliser. Plater er tettere. Det holder fukt bedre ute, tåler mer, lettere å rengjøre, billigere. Du kan sette opp hva du vil med skruer uten å tenke på å ødelegge noe.Fliser tåler mindre, kan ta inn fukt, vanskeligere å rengjøre, og skal du henge opp noe med skruer, må du være veldig påpasselig så ikke flisa sprekker! Og ja, fliser kan sprekke opp, selv uten skruehull og ved godt arbeid. Men vet ikke hvor vanlig det er... Vet bare at det skjedde hos oss, og han som utførte arbeidet hadde godt rykte og virket veldig nøye. Heldigvis kostet det ikke noe å få det fikset av samme mannen, men kjipt er det jo. Anonymous poster hash: 33b87...876
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Takk for gode innspill😊 Flere? 😉 Anonymous poster hash: 65a9d...527
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Filser på gulvet og i våtsonen, slette vegger ellers. Synes verken fliser over det hele eller flise-plater er pent. Anonymous poster hash: 7939f...8e2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig! Anonymous poster hash: 79517...79f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig! Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte. Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser. Anonymous poster hash: 79517...79f
overlord Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Vi har et digert helfliset bad. Syns det fremstår kaldt og lite innbydende. Når vi en gang skal pusse opp vil jeg ha fliser på gulvet og hvite, slette vegger. Kanskje flis akkurat i dusjsonen. På et lite bad syns jeg det kan være pent med fliser over hele.
Jezebel Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser. Anonymous poster hash: 79517...79f Tusen takk for oppklaringen:-) Jeg kjente jeg ble litt kvalm av tanken på baderomsgulv som ble vasket en gang i året.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser.Anonymous poster hash: 79517...79f Tusen takk for oppklaringen:-) Jeg kjente jeg ble litt kvalm av tanken på baderomsgulv som ble vasket en gang i året. Haha, den blir vasket mange ganger om dagen Anonymous poster hash: 79517...79f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #12 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser.Anonymous poster hash: 79517...79f Tusen takk for oppklaringen:-) Jeg kjente jeg ble litt kvalm av tanken på baderomsgulv som ble vasket en gang i året. Haha, den blir vasket mange ganger om dagen Anonymous poster hash: 79517...79f Aaaaah, mange ganger i uken! Sorry as;) Anonymous poster hash: 79517...79f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #13 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte. Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser. Anonymous poster hash: 79517...79f Selvsagt vaskes det over både veggfliser og tak en gang i uken. Det er gjort på null komma niks og er absolutt nødvendig. Anonymous poster hash: 7939f...8e2
Jezebel Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser. Anonymous poster hash: 79517...79f Selvsagt vaskes det over både veggfliser og tak en gang i uken. Det er gjort på null komma niks og er absolutt nødvendig. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva som foregår på badet deres ettersom det er helt nødvendig å vaske taket hver uke😮
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #15 Skrevet 21. mai 2015 Skal vi pusse opp så tror jeg at det blir venylbelegg på gulvet eller noe sånt. Både jeg og mannen hater å vaske flisgulv. Det er noe herk! Det finnes mange fine sånne venylbelegg, og laget av andre stoffer. Som er så slett så man slipper sånne dustefuger som samler opp all driten og blir misfargede og stygge. Om andre syns det er sygt bryr ikke vi oss om så lenge vi syns de er fine Anonymous poster hash: 72c3b...6a9
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #16 Skrevet 21. mai 2015 https://www.google.no/search?q=vinylgulv+bad&client=ms-android-samsung&hl=nb-NO&source=lnms&biw=360&bih=615&tbm=isch&sa=X&ei=Ur5dVaagPKjhywPHqICYCg&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=2&rlz=1Y1XIUG_nbNO540NO540 Anonymous poster hash: 72c3b...6a9
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #17 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser.Anonymous poster hash: 79517...79f Selvsagt vaskes det over både veggfliser og tak en gang i uken. Det er gjort på null komma niks og er absolutt nødvendig. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva som foregår på badet deres ettersom det er helt nødvendig å vaske taket hver uke Jeg å! Trenger ikke å vaske VEGGFLISER like ofte som gulvfliser, det er strengt tatt unødvendig. Men tak? Det tas også en gang i året, på våren. Anonymous poster hash: 79517...79f
PersilleBlomst Skrevet 21. mai 2015 #18 Skrevet 21. mai 2015 Vi skal gå for baderomsplater på veggene og flis på gulvet. Utrolig mye kjappere å legge og mange lekre designer når også. Har også vurdert vinyl på badet men tror det holder med baderomsplater.. Akkurat nå er det grå vinyl på gulvet og LYSEBLÅ marmordekorerte, halvblanke baderomsplater a la 1995. Skal ha sten + flis design på vegg (en kombinasjon av FiboTrespo sine plater) og mest sannsynlig flis under varmekablene. Føles mer eksklusivt. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #19 Skrevet 21. mai 2015 Fliser, definitivt. Jeg har steinaktige fliser og det holder å vaske dem en gang i året, deilig!Anonymous poster hash: 79517...79f Æsj, en gang i året? Det holder ikke en gang å vaske terrassen en gang i året. Du mente vel en gang i uken. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Æsj meg her! Nei, en gang i året. Bortsett fra der hvor doen er selvfølgelig, den blir vasket ofte.Men ellers en gang i året på resten, den tåler mye og blir ikke merker eller noe. Vakse fliser på badet en gang i uken? Hvem gjør det?? Altså, nå snakker jeg om VEGGFLISER og ikke gulvfliser.Anonymous poster hash: 79517...79f Selvsagt vaskes det over både veggfliser og tak en gang i uken. Det er gjort på null komma niks og er absolutt nødvendig. Anonymous poster hash: 7939f...8e2 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva som foregår på badet deres ettersom det er helt nødvendig å vaske taket hver ukeJeg å! Trenger ikke å vaske VEGGFLISER like ofte som gulvfliser, det er strengt tatt unødvendig.Men tak? Det tas også en gang i året, på våren. Anonymous poster hash: 79517...79f Utrolig at det alltid er noen som klare å kuppe tråden så den plutselig handler om noe helt annet 😁😜 Anonymous poster hash: 65a9d...527
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #20 Skrevet 21. mai 2015 Du får plater som er fantastisk fine og stilige, og også som ligner fliser. Plater er tettere. Det holder fukt bedre ute, tåler mer, lettere å rengjøre, billigere. Du kan sette opp hva du vil med skruer uten å tenke på å ødelegge noe. Fliser tåler mindre, kan ta inn fukt, vanskeligere å rengjøre, og skal du henge opp noe med skruer, må du være veldig påpasselig så ikke flisa sprekker! Og ja, fliser kan sprekke opp, selv uten skruehull og ved godt arbeid. Men vet ikke hvor vanlig det er... Vet bare at det skjedde hos oss, og han som utførte arbeidet hadde godt rykte og virket veldig nøye. Heldigvis kostet det ikke noe å få det fikset av samme mannen, men kjipt er det jo. Anonymous poster hash: 33b87...876 Veldig veldig enig med denne😊 mye flott i plater som ser ut som fliser.... I forhold til våtrom er plater tryggere og holder mye lenger også...... Vi skal bygge og kommer til å velge plater😄 Anonymous poster hash: 84d57...b6f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #22 Skrevet 24. mai 2015 Plater kan du skru opp selv og det finnes mange flere mønstre enn de som er på utstilling i butikkene jeg har vært i. Fliser trenger man vel proffe pga membranen bak og at flisene må ligge med riktig helning, mønster skal passe og str på fugene.Jeg har ingen erfaring med baderomsplater, men jeg vet jeg aldri vil ha fliser igjen pga herk med å vaske fuger. I dusjhjørnet ble fugene misfarget pga kalk i vannet. Teksturen i flisene på gulvet samlet seg med møkk som måtte skrubbes for hånd (litt ru fliser). Også sprakk de når noe ble mistet, skruer ble satt opp osv. Kaldt og hardt var det òg. Vi har vinyl på både vegg og gulv og er storfornøyde med det Vinylen har holdt i 10 år, er myk og varm. Ingen synlige skjøter og ingen steder det samles møkk Kan også anbefales. Anonymous poster hash: 094f6...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå