Gå til innhold

Er det noen som har gitt beskjed i barnehagen at dere ikke ønsker at mannlige ansatte skal skifte bleie på ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 0331b...059

Videoannonse
Annonse
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Kjære vene....Da får de foreldrene bytte barnehage. Personalet er hva det er...de kan da virkelig ikke etterfølge slike ønsker? Stoler de ikke på mennene i barnehagen kan de vel ikke ha barna der heller??

Skrevet

Har ingen mannlige ansatte i vår lille bhg. Heldigvis. Men overgripere kan man finne overalt!! Ikke minst blant kvinner. De fleste ansatte menn i bhg er da ikke pedofile?! Trist om mannlige ansatte skal bli uglesett grunnet denne saken :-( vi har også bhg i Tromsø kommune.

Anonymous poster hash: 4310d...321

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Har ingen mannlige ansatte i vår lille bhg. Heldigvis. Men overgripere kan man finne overalt!! Ikke minst blant kvinner. De fleste ansatte menn i bhg er da ikke pedofile?! Trist om mannlige ansatte skal bli uglesett grunnet denne saken :-( vi har også bhg i Tromsø kommune.

Jeg sier heldigvis at vi har flere menn. Finner på så mange utflukter og spennende prosjekter og turer med barna. Er kjempe flinke til å leke med barna. Ikke minst. Etter at det ble flere menn er de myye mer ute og mer på tur

Skrevet

Kvinner kan og begå overgrep. Du kan dra innom barnehagen og skifte bleie på barnet ditt flere ganger daglig. Nei du kan ikke det.

Anonymous poster hash: 3c034...acd

Skrevet

det har alltid vært mannlige ansatte på avdelingene der barna våre går eller har gått, disse har alltid tilført noe helt unikt til avdelingen og barna mi e har virkelig vært trygge på dem.

Jeg ser det som svært positivt at det kan Være mannlige barnehageansatte som er såpass dyktige.

Overgrep kan bli utført av begge kjønn, syns vi skal holde oss for god til å dømme en mannlig barnehageansatt kun på bakgrunn av at han er mann.

overhysteri og trangsynthet er noen av ordene som dukker opp i mitt hodet.

Skrevet

Nå bruker ikke datteren min bleie lenger, men har ikke problemer med at det jobber to menn på avdelingen hennes. Syns di gjør en fantastisk innsats begge to, datteren min stortrives

Anonymous poster hash: 8d15d...056

Skrevet

Nei, det har ikke brydd meg. På slutten og begynnelsen av dagen så er det jo kanskje bare 1 voksen på avdelinga. Så en kan ikke akkurat la barnet gå med dritt i bleia heller. Men personlig liker jeg kanskje at det ikke er så "lukket", når noen skifter bleie. Så det er mindre sjangse for eventulle overgrep skulle skje. Men jeg kan ikke gå å bekymre meg for det. På en annen side er det lurt å følge litt med.

Anonymous poster hash: dfe43...905

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke det. Å dra alle mannlige barnehageansatte under den samme kammen er virkelig skammelig. Vi har dessverre bare 1 mann i vår barnehage, men han gjør til gjengjeld en fantastisk jobb. I motsetning til de fleste av hans kvinnelige kolleger.

Skrevet

Er dere virkelig så innsnevra at dere tror at overgrep kun kan begås av menn? Tror dere det er alt vi får vite? Sikkert noen kvinner som er ansatt i barnehage som begår overgrep akkurat nå, men ingen mistenker dem pga kjønn.

Dere får bli hjemmeværende på heltid, ev ordne dere med kvinnelig dagmamma. Som om det er noen garanti. Drittsekker og perverse finnes i begge kjønn. Snakk om å være paranoid! Kjenner jeg er provosert på vegne av mannlige barnehageansatte nå.

Er glad for at det er mange menn i barnehagen sønnen min skal begynne i snart. Hatt barn der før, og gutta er vel så aktive ift turer og å finne på ting som damene...

Skrevet

Stakkars alle de fantastiske mannfolkene som jobber i barnehager som kommer til å bli mistenkeliggjort pga det en pedofil jævel har gjort. I mine barns barnehage jobber det flere dyktige menn som gjør mine barns barnehagehverdag spennende og utfordrende. Menn har ofte en annen måte å leke på som barn trenger. Jeg håper virkelig ikke at de blir redde for å bytte bleier eller gi barna gode klemmer, ha dem på fanget osv Pga paranoid foreldre.

Anonymous poster hash: 38826...1d8

Skrevet

Man kan ikke gå rundt og mistro enhver mannlig bhg-ansatt bare fordi de er menn. Menn i barnehage er som regel storveis og tilfører noe som kvinner ikke har...

Kvinner kan også være overgripere (eller "bare" hardhendte når ingen ser dem), og i og med at kvinneandelen i barnehage er så høy vil jeg faktisk tro at antallet kvinner som ikke bør være alene med barn er høyere. Kanskje også den prosentvise andelen, ettersom kvinner antagelig oftere ender opp i barnehage ved en tilfeldighet eller bare for å ha en jobb mens menn i barnehage oftere har tenkt godt igjennom valget.

Dessuten blir ikke kvinnene mistenkt på samme måte og dermed sikkert sjeldnere tatt for det.

Skrevet

For noen år siden så var det jo en ansatt i barnehagen som hadde innlegg her inne om akkurat dette tema.

Husker ikke om hun var leder i barnehagen eller om hun var pedagogisk leder,saken var hvertfall den at kom en mor til hun å forlanget at kun damer skulle skifte bleie på datteren hennes.

På avdelingen jobbet det to menn så hver gang dette barnet skulle få ren bleie så måtte en av damene gjør det.

Hun som hadde sagt at dette var greit angret etterpå at hun hadde godtatt dette,for hun følte at det var som å si til de to mannlige ansatte at hun ikke stolte på de.

Syns det er helt sykt at lederen i barnehagen kan godta dette!

Hadde jeg vært leder i barnehage så hadde jeg sagt fra på en hyggelig måte at det lar seg dessverre ikke gjøre.

Anonymous poster hash: bf09c...bee
Skrevet

Kjenner at jeg blir skikkelig skremt av en del kjerringer her inne...

Anonymous poster hash: 102a0...578

Skrevet

Vi har hatt kun fantastiske mannfolk på alle avdelingene våre barn har gått på! Menn i barnehage er superviktig for barnas oppvekst og utvikling. Så til alle damer: ikke mal fanden på veggen og skrem mannfolka bort nå! Men jeg har lyst til å fortelle en "motsatt" vinkling av denne saken. En av mennene på min datters avdeling ba styreren om å få slippe å skifte bæsjebleie på jenter. Han følte faktisk at han begikk overgrep på jentene når det var mye gris og han måtte vaske dem veldig nøye og lenge. Dette syns han ikke var noe greit i det hele tatt. Styreren støttet han. Flott mann og ærlig mann.

Anonymous poster hash: 71d87...03f

Skrevet

Skjønner tankegangen din, men det er veldig lite sannsynlig at han som jobber i din barnehage er pedofil. Heldigvis.

Jeg synes heller at ledelsen i barnehagene burde bli strengere på at man ikke er alene med barna bak lukkede dører. Det er faktisk ikke nødvendig. I min barnehage er alltid dørene åpne når bleier skiftes eller de større sitter på do.

Anonymous poster hash: 3c515...a59

Skrevet

Dummeste jeg har hørt! Det jobber to hyggelige karer i bhg til datteren min, og det håper jeg de fortsetter med!

Anonymous poster hash: f797b...eea

Skrevet

Er det mulig... Må være hardt å gå gjennom livet når man er så paranoid!

Skrevet

Kjære vene nå får dere gi dere, det finnes flere menn som jobber i bhg og vi trenger menn i bhg, men med den holdningen som mange viser her så skjønner jeg at menn sier nei til yrket og det er trist!

Man kan ikke ta hele den mannlige delen av befolkningen under samme kniv bare for at det finnes noen syke syke menn dær ute, det finnes og syke syke kvinner dær ute men de er ingen av dere redde for skal befinne seg i deres bhg?

Skrevet

Jeg er ikke tilbakestående, sexistisk eller hysterisk. Derfor ville det aldri falt meg inn å gjøre noe så hårreisende tåpelig og dumt!

Måtte høyere makter beskytte de enfoldige.

Anonymous poster hash: 3f35d...78e

Skrevet

Har tillit til de som jobber med mine barn. Ønsker derimot ikke at dagsvikarer og nye studenter skal skifte bleie på barnet mitt. Barn skal lære seg grenser i forhold til egen kropp, og skal ikke være tillitsfulle til at mennesker de ikke kjenner skal gjøre noe så privat som å skifte bleie. Når de har blitt godt kjent er saken en annen. Heldigvis har barnehagene rutiner på dette da de faste gjerne tar bleierundene og vikarer har sjelden yttervakter.

Skrevet

Så utrolig diskriminerende! Menn kan få ta bleier på mine barn. Far til mine barn er da også en mann!

Anonymous poster hash: fec70...45d

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Om man lider av denslags paranoia, bør man jo ikke ha barn i barnehage. Det kan selvfølgelig ikke forventes at barnehagen tilpasser seg slikt.

Anonymous poster hash: 2e578...c42
Skrevet

Jeg synes det er en ganske stygg kategorisering av menn du kommer med her HI.

Anonymous poster hash: 100da...9f9

Skrevet

Jeg synes du motsier deg selv veldig. Du sier at det finnes overgripere blandt kvinner og at de fleste menn ikke er overgripere samtidig som du sier at dere HELDIGVIS ikke har menn i barnehagen.

Vi har heldigvis en mann i barnehagen og det ville aldri falt meg inn å foreslå at han skulle diskrimineres og krenkes ved å nekte ham å stelle mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...