Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #26 Skrevet 20. mai 2015 Jeg var et av de barna. Kom ofte forseint. Bodde fem minutter unna. Jeg somlet bort tiden og det skjedde ofte. Min mor fikk aldri vite dette da min lærer aldri tok det opp og ingen kommentarer på morgenen om dette. Forandret seg med tiden og nå er jeg altid fem minutter før tidlig Min mor hadde ikke noe skyld. Anonymous poster hash: 1b6f4...69c Jeg kom visst kronisk et kvarter for sent gjennom hele 2. klasse. Da tok jeg følge til skolen med en venninne i parallellklassen som var like glad i å stoppe og samle stener og klatre i trær på veien som det jeg var... Anonymous poster hash: c0274...28b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #27 Skrevet 20. mai 2015 Her har vi rutiner på å komme i god tid. Ungene syklet til skolen kl 7.40. Tar ca 5 minutter rask sykling. Skolen begynner 8.15. Jeg mener det er viktig å ha tid til en frokost. Ha tid til å få frisk luft, bevegelse, våkne og snakke med andre før skolen starter. Jeg tenker foreldre som lar barna komme for sent er sløve og setter egne behov foran barnas behov. Man lærer barna dårlige vaner som henger med senere når de skal starte å jobbe. Anonymous poster hash: 15eb4...9a0 Det er ikke bare en positivt å komme for tidlig heller. Det vitner også om dårlig planlegging. Er det virkelig nødvendig å sende avgårde ungene kl 07.40 på sykkel, når skolen starter 08.15? Da må det være fordi de liker å komme tidlig for å leke med de andre. Ikke for at dere er redde for at de ikke skal komme frem i rett tid. Her går knekten hjemmefra 08.10, bruker kanskje 10 min til skolen, som starter 08.30. Anonymous poster hash: fac77...5dc Som sagt prioriterer vi at de skal få bevegelse, frisk luft og leke med sndre før skolen begynner. Her jeg jobber har ledelsen begynt å endre på holdningene på morgenen. Mange kommer på jobb rett fra senga. Så somler de opp på kjøkkenet for å finne knekkebrød til frokost, prater litt på veien, finner kaffi og må drikke den for å våkne litt mens man sjekker vær og nyheter på nett osv. Det er flere som bruker over en time på å våkne og komme i gang med arbeidet. Anonymous poster hash: 15eb4...9a0 Veldig fornuftig og sant Anonymous poster hash: 1b6f4...69c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #28 Skrevet 20. mai 2015 At de er b-mennesker. Hater å stå opp selv og har alltid kommet i siste liten, men det holder det Anonymous poster hash: adc4d...686
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #29 Skrevet 20. mai 2015 Tenker at det er sløve foreldre som bare skulle sove littttt til..... Anonymous poster hash: 205a1...929
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #30 Skrevet 20. mai 2015 Tenkte mest på de barna som stresser til skolen kl. ni, og de tydelig er nyoppstått. Må jo bli dårlig med frokost og personlig hygiene, og tid til å stelle matpakke. Anonymous poster hash: 801c3...d0b Selv er jeg oppe i grei tid, gjør klar fersk matpakke og frokost, men bruker i blant lang tid på å få barnet ute av sengen. Men uansett om barnet står opp tidlig eller i siste liten, så har det gode rutiner på å vaske seg og kle seg. Frokosten derimot finner jeg ofte ut at barnet har gjemt under sofaen, tatt en bit av eller kastet, og å lage en fin hårfrisyre får jeg ikke lov til lengre. Skal vi ta den kampen så må vi stå opp en time før, og det vet jeg ikke om det er verdt. Anonymous poster hash: c0274...28b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #31 Skrevet 20. mai 2015 Tenkte mest på de barna som stresser til skolen kl. ni, og de tydelig er nyoppstått. Må jo bli dårlig med frokost og personlig hygiene, og tid til å stelle matpakke. Anonymous poster hash: 801c3...d0b Selv er jeg oppe i grei tid, gjør klar fersk matpakke og frokost, men bruker i blant lang tid på å få barnet ute av sengen. Men uansett om barnet står opp tidlig eller i siste liten, så har det gode rutiner på å vaske seg og kle seg. Frokosten derimot finner jeg ofte ut at barnet har gjemt under sofaen, tatt en bit av eller kastet, og å lage en fin hårfrisyre får jeg ikke lov til lengre. Skal vi ta den kampen så må vi stå opp en time før, og det vet jeg ikke om det er verdt. Anonymous poster hash: c0274...28b Hvordan kan barnet få gjemt frokosten under sofaen hvis dere har tid til å gjøre klar frokost. Spiser dere ikke sammen? Anonymous poster hash: 86b29...a54
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #32 Skrevet 20. mai 2015 Jeg tenker ustrukturert familie, sløve foreldre, og barn som spiller/ser film på natta. Anonymous poster hash: 801c3...d0b Jeg tenker at det er alvorlige underliggende årsaker. Og at det ikke nødvendigvis står på innsatsviljen til foreldrene. Anonymous poster hash: 7fd8a...8d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #33 Skrevet 20. mai 2015 Tenker ikke så mye. Kan skje den beste det. Av og til kommer vi noen minutter for seint, men det er svært skjeldent. Anonymous poster hash: e04db...87d Og du kom selv forsent da dere lærte om forskjellen på sj/skj tydeligvis.. Anonymous poster hash: b1397...14f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #34 Skrevet 20. mai 2015 Som en skriver her oppe er nye landsmenn overrepresentert blant de kroniske forseintkommerne. Her på vår skole. Tenker at det har med kulturforskjeller å gjøre. Eller tenker jeg: B- mennesker(det er arvelig!) Spill/iPad utover natta, Dårlig struktur i heimen, i verste fall omsorgssvikt Barn som er kommet i en dårlig spiral med å krangle på alt og alle om alt mulig. Har selv hatt perioder der mine har kommet for seint, har da måttet jobbe med dette. I vårt tilfelle dreide det seg om at et av barna kunne slå seg fullstendig vrang. Ikke problemer på skolen. Løste det med å skjerme henne fra søsteren om morgenen samt å unngå å gå inn i en konflikt med henne uten at det er helt nødvendig. Enig i at det er forferdelig sløvt og hensynsløst å komme for sent på regelmessig basis. Anonymous poster hash: ac77f...c20
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #35 Skrevet 20. mai 2015 Vi kommer en del forsent til skolen, snakk om 5 til 10 min. Dette for at min datter har problemer med å gå og skolen nekter oss å bruke rullestol. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg står ikke opp og vekker mitt barn 05.30 for at vi skal ha bedre tid om morgenen, det er travelt nok som det er. Medisinering, påkledning, frokost, Noen ganger bruker vi veldig lang tid om morgenen for å komme i gang. Dusj, bad, varmepledd, og de dagene kommer vi for sent hva andre tenker om oss driter jeg i Anonymous poster hash: 25335...036
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #36 Skrevet 20. mai 2015 Vi kommer en del forsent til skolen, snakk om 5 til 10 min. Dette for at min datter har problemer med å gå og skolen nekter oss å bruke rullestol. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg står ikke opp og vekker mitt barn 05.30 for at vi skal ha bedre tid om morgenen, det er travelt nok som det er. Medisinering, påkledning, frokost, Noen ganger bruker vi veldig lang tid om morgenen for å komme i gang. Dusj, bad, varmepledd, og de dagene kommer vi for sent hva andre tenker om oss driter jeg i Anonymous poster hash: 25335...036 Nekter skolen dere å bruke rullestol?????? Det er det sykeste jeg har hørt på en stund ! Anonymous poster hash: a9a8f...105
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #38 Skrevet 20. mai 2015 Da jeg fikk lest årsvurderingen av vår 1. klassing sto det mye fint om ham. Men det sto også: kommer ofte for sent, selv om han følges til skolen av far! Helt ukjent for meg som går mens vi spiser frokost! Alle står opp tidlig, alt var på stell frem til jeg gikk ut døra. Men far er notorisk surrehue og forsentkommer. Jeg er litt i overkant den andre veien. Nå går han til skolen selv og kommer aldri for sent 😄Anonymous poster hash: 3d896...bda Dette opplevde jeg også. Hva som skjer i løpet av den timen fra jeg går på jobb og at hun skulle være på skolen er en gåte. Jeg kjenner jeg er forbanna enda. Det er et svik av far å ikke informere meg om dette!! Dagen etter jeg fikk beskjed var datteren min innskrevet på morgen SFO, så jeg kunne levere. Her får man visst ta alt ansvar selv Anonymous poster hash: a9a8f...105 Anonymous poster hash: 3d896...bda Det var på en måte godt å høre. Jeg ble også temmelig sur, for å si det pent. Samtidig som jeg alltid lurer på om det er meg som er en snerpete megge med sånne ting, siden min kjære er så happy go lucky. Da er vi enige om at det er helt og fullstendig uakseptabelt. Og totalt brudd på tilit at man ikke har hørt et ord om dette før det kommer fra skolen. Ellers er han en fin-fin kjæreste og far😊 Anonymous poster hash: 3d896...bda
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #39 Skrevet 20. mai 2015 Her er det snakk om et barn med alvorlige atferdsvansker, hvor alt er kamp hele tiden. Anonymous poster hash: ac6fa...46b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #40 Skrevet 20. mai 2015 Her er det verden som faller i grus for små bagateller, noen ganger begynner jeg å lure på om h*n kommer seg på skolen i det hele tatt. Fullstendig meltdown. Ikke sløve foreldre eller spilling til langt på natt, tvert i mot vil jeg si. Anonymous poster hash: ad29b...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå