Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

HAr en ganske dårlig erfaring med det å få tilbakemelding ang åpning på kontroll.

Da jeg ventet mitt andre barn var jeg på kontroll hos legen i uke 33, og av en eller annen grunn skulle han absolutt sjekke åpningen.
Han konstaterte 3 gode cm og sa at jeg hadde bare med å holde meg hjemme, for jeg kunne gå i fødsel når som helst!

Jeg ble redd, det var jo for tidlig! Jeg le ful av angst etterosm dagene gikk og jeg var sikker på at jeg skulle få prematurt barn.
Tiden gikk, og eg ventet at det fortsatt kunne skje når som helst.
På neste kontroll konstaterte han fortsatt 3cm... Hold deg hjemme!

11 dager over termin begynte jeg å få maserier, jeg reiste inn til føden, for jeg hadde jo så god åpning og tenkte at ungen  are ville renne ut siden min første var en real styrtfødsel.
Men der sa JM at jeg bare hadde 1god cm åning.
Og hun sa rett ut at den legen ikke burde ha lov til å føre fingrene sine opp der og måle når han ikke hadde peiling hva han drev med.

JM tøyde litt og 45min etter var ungen ute.
SÅ det var jo greit.

Men den angsten jeg følte for å føde når som helst hvor som helst i de ukene var grusomt!
Men det er sikkert en mye dyktigere person som har sjekket deg, helt sikkert!

Har ingen erfaring om 3cm åpning bortsett fra det.
Har bare indersøkt til 1 cm flr fødsel start, og når jeg kommer inn på fødsen har jeg hatt alt 1 cm (tydeligvis) 2cm med første og 4cm som unne tøyes til 5 md siste.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215904-3cm/#findComment-147210716
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...