Gå til innhold

Ang stripping hos jordmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble strippet sist gang da jeg var 40+5 på overtidskontroll. Kjente med en gang at jeg begynte å få menssmerter som ble sterkere utover dagen og etter ca 12 timer begynte rier. Jordmor sa det var uvanlig at stripping fungerer så bra på førstegangsfødende men ser jo at du har barn fra før så da pleier det å være enda mer effektivt. Lykke til og håper det fungerer på deg :-)

Jeg ble strippet med min første. Jeg hadde da 2 cm og livmorhalsen var myk.

Slimproppen hadde gått et døgn tidligere og jeg hadde allerede noen uregelmessige, men ubehagelige tak i korsryggen.

Rett  etter at jeg ble strippet ble riene både mere intense og vonde, dette var kl 10. på morgenen. Timene gikk og jeg hadde både regelmessige og uregelmessige rier. Dro inn på sykehuset kl 01 på natten, da jeg var førstegangsfødende og trodde jeg var i aktiv fødsel;)

Jeg hadde fremdeles bare 2 cm åpning, skikkelig nedtur da det viste seg at alle smertene bare var mase-rier. Fikk heldigvis bli på sykehuset da jeg skulle legges inn på morgenen uansett for igangsettelse.

Rundt kl 04-05 på morgenen begynte riene å bli mer intense og jordmor konstaterte 4 cm åpning, altså jeg var da i aktiv fødsel.

Kl 13 kom barnet mitt til verden og jeg slapp igangsettelse :) 

Lykke til med stripping, håper det har effekt for deg:)

Anonymous poster hash: de6f4...d63
Gjest Trulte med to små

Tusen takk og takk for svar! :)

Første gang fødte jeg en dag etter termin, så kan jammen ikke klage, men kjenner meg veldig klar for å føde nå for jeg syns det er ganske tungt nå. Helt normalt og som regel kommer babyen når den er klar, men er veldig spent på stripping for det fikk jeg ikke forrige gang.

Planene er lagt for morgendagen itilfelle vi må på sykehuset. Ellers vil jeg prøve å være hjemme lengst mulig. Vi har 45 min kjøring til sykehuset så må jo ikke drøye for lenge heller ;)

Spennende tider er det ihvertfall! :)

Annonse

Gjest Trulte med to små

Har ikke flere kontroller før termin jeg nå så jeg kan ikke regne med noen stripping he he .Regner med at de stripper om jeg må inn på overtidskontroll på sykehuset

Jeg ble sjekket for 3 uker siden fordi jordmor var usikker på om babyen lå i seteleie eller hodeleie så da kjente hun etter hodet nedentil. Kjente da at mormunnen var ganske myk men lang. Jeg spurte selv ang stripping, men forrige uke ville hun vente til nærmere termin fordi hun ikke ville risikere at jeg bare fikk ubehag av det. I morgen er jeg jo bare fem dager før termin å da prøver vi :)

Lykke til du også!! :)

Takk. Ja jeg blir ikke strippet hos Jm uansett jeg. 

Det tar ikke sjansen pga styrtfødslene mine. 

Jeg tror det er lurt å ikke gjøre det fortidlig ja, så man ikke bare plages.   Termin en uke før meg du da. 

Når var du hos jm eller lege sist. Syns det var lenge mellom kontroll nå og neste, 2,5 uke- trodde man gikk litt oftere på slutten

Gjest Trulte med to små

Takk. Ja jeg blir ikke strippet hos Jm uansett jeg. 

Det tar ikke sjansen pga styrtfødslene mine. 

Jeg tror det er lurt å ikke gjøre det fortidlig ja, så man ikke bare plages.   Termin en uke før meg du da. 

Når var du hos jm eller lege sist. Syns det var lenge mellom kontroll nå og neste, 2,5 uke- trodde man gikk litt oftere på slutten

Styrtfødsler høres ikke fristende ut nei. Da burde vel du fått ekstra oppfølging også? Jeg har gått til jordmor og lege annen hver gang nå de siste ukene og fikk beskjed forrige uke fra jordmor om å gå til henne hver uke frem til fødsel. Avbestilte derfor legetimen og får all sjekk hos jordmor nå, Kan du ikke ringe jordmor og be om en ekstra time?

Tror det er vanlig å få en sjekk en gang pr uke så nær termin.

Masse lykke til til deg også! :)

Takk. 

Ja ble litt overrasket da jeg var hos jm 2 uker før og ikke fikk time før jeg var over termin.  Går egentlig på torsdager der jeg hører til , men pga helligdager har jeg det blitt mandager et annet sted så kunne tenkt med å kommet en tur 1,5 uker over i stedet :)

Fikk i alle fall beskjed om å ringe om det var noe, eller om jeg var bekymret kontakte føden.

Får egentlig  ikke oppfølging ang stryrtfødsøer, men forrige JM i forrige svangerskap gikk igjenom hva jeg skulle gjøre ved fødsel utenfor sykehus og hun sørget for at jeg tok kontakt med lokal JM og lokalt sykehus da jeg var på ferie. 

Jeg bor jo VELDIG nære sykehus så det er vel ikke så stor risiko i forhold til de som har litt kjørevei.

Annonse

Jeg har ble strippet med de to siste.
Hvis vi ser bort fra det første klønete forsøket til fastlegen min, så hadde det effekt.

Jeg vil påstå at forsøket hans var klønet og hadde ikke noe for seg, da jeg såvidt kjente at han var det inne.
De gangene jeg har blitt strippet av JM har det gjort J***** vondt! OG effektivt.

Med andremann hadde jeg litt maserier, reiste til sykehuset, JM sjekket åpning til drøye 1cm, så strippet hun, og inn i H**** så vondt! ungen ble født under en time seinere.

Med tredjemann ble jeg strippet på kontroll av JM på selveste termindag.
Det var like vondt som sist og jeg jente kroppen begynte å jobbe, men det ble bare med masse maserier.
Slik holdet det på i 5 døgn.
Men jeg hadde arrvev i livmorhalsen pga konsiering, så de mener det ikke kom orntlig igang pga det, hadde jeg blitt strippet skikkelig en gang til med alle de maseriene hadde det nok mest sannsynlig gått som da min andre ble født.

Gjest Trulte med to små

Jeg har ble strippet med de to siste.

Hvis vi ser bort fra det første klønete forsøket til fastlegen min, så hadde det effekt.

Jeg vil påstå at forsøket hans var klønet og hadde ikke noe for seg, da jeg såvidt kjente at han var det inne.

De gangene jeg har blitt strippet av JM har det gjort J***** vondt! OG effektivt.

Med andremann hadde jeg litt maserier, reiste til sykehuset, JM sjekket åpning til drøye 1cm, så strippet hun, og inn i H**** så vondt! ungen ble født under en time seinere.

Med tredjemann ble jeg strippet på kontroll av JM på selveste termindag.

Det var like vondt som sist og jeg jente kroppen begynte å jobbe, men det ble bare med masse maserier.

Slik holdet det på i 5 døgn.

Men jeg hadde arrvev i livmorhalsen pga konsiering, så de mener det ikke kom orntlig igang pga det, hadde jeg blitt strippet skikkelig en gang til med alle de maseriene hadde det nok mest sannsynlig gått som da min andre ble født.

Høres veldig slitsomt og vondt ut med maserier! :( også så lenge som 5 dager da.

Jordmor fikk ikke til å strippe meg i går for babyen lå for høyt med hodet slik at hun ikke kom skikkelig til. Jeg visste jo at hun ikke kunne love å hjelpe meg, men jeg var så sikker og innstilt på å komme igang med noe nå så jeg gikk derfra så skuffet og lei meg.

Men det er jo ingens feil det ;)

Heretter er det sykehuset som skal følge meg opp og har fått ny time til uka da jeg har termin på mandag. Skal forsøke ny stripping da og ellers høre hva de tenker ang igangsettelse siden jeg er 40 år nå.

Det beste er jo om ting starter av seg selv.

Leirha, var det vondere fødsel etter konisering, med arrvev i livmorhalsen? Jeg ble konisert etter forrige fødsel og innbiller meg at livmorhalsen er mer sår nå, selv om det er straks 6 år sia sist.

Ang stripping så ble jeg strippa idet jeg kom inn på føden med andre fødselen. Hadde bare kynnere trodde jeg, men det var faktisk blitt 5-6 cm åpning av det. Da røska JM rundt der å da ble det fort sving i sakene. Jeg synes ikke det var noe vondt heller. Men fødte da 4-5 timer etterpå.

Leirha, var det vondere fødsel etter konisering, med arrvev i livmorhalsen? Jeg ble konisert etter forrige fødsel og innbiller meg at livmorhalsen er mer sår nå, selv om det er straks 6 år sia sist.

Ang stripping så ble jeg strippa idet jeg kom inn på føden med andre fødselen. Hadde bare kynnere trodde jeg, men det var faktisk blitt 5-6 cm åpning av det. Da røska JM rundt der å da ble det fort sving i sakene. Jeg synes ikke det var noe vondt heller. Men fødte da 4-5 timer etterpå.

Litt vanskelig å svare på om det var vondere.

Selve fødselsforløpet var annerledes hvertfall, noe som med høy sannsynlighet skyldes konseringen.

Mine to første fødsler var strytfødsler, hvor fødsel begynte bang, rett på, ingen forvarsel.

Jeg ble konisert etter andremann og ble gravid 1år etter det.

Pga arrvevet i livmorhalsen så gikk jeg med konstante og vonde maserier i 5 døgn før fødsel endelig kom i gang. Jeg blødde også en god del, noe som nok kom av arrvevet.

Maseriene var slitsomme, men jeg kjente selv at det var rier som ikke hadde noe for seg.

Det var disse oms var plagsommme.

Men da fødsel kom igang, var det rimelig likt som med de to andre.

Hadde 4cm da jeg kom inn på sykehuset, hadde ikke hatt mange orntlige rier da, men kjente at maseriene endret karakter og gikk over til rier, så da reiste vi bare rett inn pga styrfødslene jeg hadde bak meg.

Gutten var utte 3 timer etter vi kom på sykehuset.

Litt usikkert når fødsel gikk igang da jeg ikke hadde spesielt med rier da jeg kom inn, og de ble aldri kjempesterke og regelmessige ble de nå aldri.

Men da jeg hadde 8cm åpning forstod jeg jo at det nok ble baby snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...