Gå til innhold

Får man kjøpt tissekladder reseptfritt? Og hvor mye koster de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler de mye tiss? Treåringen har sluttet med bleie på dag og vil slutte på natt også

Anonymous poster hash: 94b76...b27

Skrevet

Tissekladder? Matter?

Anonymous poster hash: 9f4e4...72d

Skrevet

En pakke med litt store kladder koster ca 80, spør på apoteket.

Skrevet

Du får kjøpt reseptfritt på apotek. Husker ikke hva de koster, men kan ikke huske at jeg synes de var spesielt dyre.

Skrevet

Fåes kjøpt reseptfritt ja. Er forskjellige størrelser på laknene, forskjellige pakkestørrelser og derfor forskjellig pris. Går an å be om å få kjøpt 10 av en pakke om de bare har store pakker igjen, jeg fikk iallefall det. Det er ikke veldig dyrt og vi har bukt de når sønnen vår har hatt omgangssyken og spyr 10 ganger om dagen og da gjerne i armene våre. Så ligger i armene våre da på et tisselaken,han er 1,5 år. De tåler en del tiss ja.

Men sånn ellers så bruker vi vaskbare tisselaken fra Jysk, da sparer man penger, jeg kjøpte to så en alltid er ren. For vi hadde nettopp en lang periode med bleielekasjer på natta, prøvde ut flere merker før vi fant en som holder tett i 12 timer.

Så trenger du bare skifte en gang per natt så ville jeg kjøpt 2-3 vaskbare tisselaken. Men du velger jo selv så klart :) Det selges tisselaken på matbutikker og, men har ikke sjekket hva som er billigst av de og de på apoteket. Og har ikke prøvd de fra matbutikkene så vet ikke om de holder på mye tiss.

Anonymous poster hash: 4416a...438

Skrevet (endret)

Nei, du må nok først til fastlegen, for deretter å henvises til spesialist før du kan få prøve ut i riktig størrelse og eventuelt få resept. Er du heldig så får du resepten til høsten.

Fra spøk til alvor. Jysk, sparkjøp og diverse sengetøy butikker selger Tisselaken og matter i div str. som kan vaskes fra ca 100kr.

Eventuelt kan du få engangs på apoteket - reseptfritt .... Dyrlegen selger sikkert sånne de også forresten...

Her er en type:

http://www.apotek1.no/produkter/drynites-underlaken-90x80cm-7stk-903309p

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Disse vaskbare er jo så tynne. Går det ikke rett igjennom?

Skrevet

Disse vaskbare er jo så tynne. Går det ikke rett igjennom?

Nei, noe av poenget er jo at de er vanntette, som regntøy ;)

Ulempen er at de er klamme å ligge på, de har jo gummiert underside...

Anonymous poster hash: 9f344...587

Skrevet

Du får det til og med på noen matbutikker

Anonymous poster hash: 8cd0a...9ad
Skrevet

Ikea har kjempe gode tisselaken som ikke går igjennom på madrassen. Disse ble best i test også. Har vasket mine mye pga barn med uhell og de holder fremdeles. Jysk sine var noe dritt. Gikk rett igjennom hos oss. Så er glad ikea sine holder tett siden vi måtte kjøpe ny madrass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...