Gå til innhold

Legen har sykemeldt meg, NAV ønsker å friskmelde meg..Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI

Takk for svar alle sammen :)

Jeg tar heller dette opp med legen min, tenker jeg. Det er hun som kjenner meg og situasjonen, og er fagkyndig på dette området, og hun er nok ute etter det beste for meg og min helse, ikke hva byråkratiet sier.

Anonymous poster hash: 43abe...e96

Nå er det jo legen din som har satt deg i denne situasjonen da, ikke Nav sin feil.

Anonymous poster hash: 179da...3aa

Det verste er vel at Nav ikke vil tro veldig mye på sykemeldingen din lenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI

Takk for svar alle sammen :)

Jeg tar heller dette opp med legen min, tenker jeg. Det er hun som kjenner meg og situasjonen, og er fagkyndig på dette området, og hun er nok ute etter det beste for meg og min helse, ikke hva byråkratiet sier.

Anonymous poster hash: 43abe...e96

Nå er det jo legen din som har satt deg i denne situasjonen da, ikke Nav sin feil.

Det verste er vel at Nav ikke vil tro veldig mye på sykemeldingen din lenger

Høyst sannsynlig så har NAV bitt seg merke i sykemeldingen som kom, og om det kommer en ny nå med en annen diagnose, så er det mulig at de vil stille spørsmål ved den. Det å sykemelde noen i tre måneder sånn uten videre er jo heller ikke helt greit. Innimellom der skal du jo til oppfølging hos arbeidsgiver (det er de pålagt), det skal vurderes om du kan ut i gradert arbeid, om ikke så må det begrunnes på nytt osv. Legen din sov tydeligvis under denne gjennomgangen. Dessverre for deg, for jeg tviler ikke på at du sliter, så kan hun ha skapt store problemer for deg. Du gjør klokt i å lytte til de noen av de over her sier: Det er ikke NAV som har feil her, det er legen din, så lytt til NAV, sett deg inn i regelverket selv om du vil, men tro ikke at det er legen som har rett her.

Anonymous poster hash: 4818e...0b5

Skrevet

Man kan vel ikke sykemeldes i tre måneder av gangen? Da jeg ble gradert og tilslutt 100% sykemeldt de to siste mnd som gravid måtte jeg innom legen mange ganger for å gjennomgå helsetilstanden og få ny sykemelding...

Anonymous poster hash: 0125e...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...