Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #26 Skrevet 19. mai 2015 Cøliaki er også sjekket,takk for at dere kommer med omspill Anonymous poster hash: 075c1...fae Innspill skal det stå. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #27 Skrevet 19. mai 2015 Hun sover 11-12 timer hver natt,her er det ikke nedtrapping av medisiner,men hun er litt tett men ikke sånn kjempetett. Anonymous poster hash: 075c1...fae Det kan godt hende det er for lite. Jeg tror et søvnbehov inntil ca 14 timer i døgnet er regnet som innenfor normalen for den aldersgruppen. De fleste klarer seg med mindre, men noen barn trenger bare så mange timer søvn.Har dere forsøkt å legge henne en time eller to tidligere om kvelden i noen uker? Anonymous poster hash: 9ec11...36a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #28 Skrevet 19. mai 2015 Hun sover 11-12 timer hver natt,her er det ikke nedtrapping av medisiner,men hun er litt tett men ikke sånn kjempetett. Anonymous poster hash: 075c1...fae Det kan godt hende det er for lite. Jeg tror et søvnbehov inntil ca 14 timer i døgnet er regnet som innenfor normalen for den aldersgruppen. De fleste klarer seg med mindre, men noen barn trenger bare så mange timer søvn.Har dere forsøkt å legge henne en time eller to tidligere om kvelden i noen uker? Anonymous poster hash: 9ec11...36a Men om ungen legger seg rundt kl.18.00 og sover i 12 timer + 2 timer på dagen, så er jo det 14 timer. Man kan jo ikke legge ungen kl.16.00?!?!? Er det noen som gjør det? (Ikke at det vil fungere hos oss uansett. Den logistikken går ikke opp...) Men jeg ble litt nysgjerrig her. Hilsen ikke HI, men noen med samme problem. Anonymous poster hash: bfb5e...c68
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #29 Skrevet 19. mai 2015 http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/tretthet.php Anonymous poster hash: 9ec11...36a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #30 Skrevet 19. mai 2015 Ville forsøkt allergimedisin, og kanskje økt litt på astmamedisinen. Anonymous poster hash: 262da...0d3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #31 Skrevet 19. mai 2015 Nei går ikke Ann å legge henne tidligere desverre,hun er trøtt når hun står opp ogdå og sier hun er sliten. Hun får Max dose med astmamedisin så kan ikke øke mer nå. Zyrtec flytende var jo umulig å få i henne. Hun får singular i tillegg til astmamedisiner pga astmaen. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Nullstress;) Skrevet 19. mai 2015 #32 Skrevet 19. mai 2015 Datteren vår var slik, men etter at de satte inn den, fjernet falske mandler og ekte mandler ble hun mye bedre. Men her var mandlene så store at hun slet om natten. Fikk pustestopp, vi måtte legge henne på siden, var gjennomvåt av svette fordi kroppen jobbet så med å trekke pusten ordentlig. Var ganske ille. Men hun kviknet virkelig til da alt dette ble gjort 😊
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #33 Skrevet 19. mai 2015 Kan jeg spørre hva som er hennes maksdose av astmamedisin? Og har denne blitt økt i takt med at hun har blitt større? Har hun kanskje byttet medisin i det siste? Slitne astmabarn er ofte slitne som følge av astmaproblemer og/eller astmamedisiner.. Anonymous poster hash: 740b5...cdd
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #34 Skrevet 19. mai 2015 Nei går ikke Ann å legge henne tidligere desverre,hun er trøtt når hun står opp ogdå og sier hun er sliten. Hun får Max dose med astmamedisin så kan ikke øke mer nå. Zyrtec flytende var jo umulig å få i henne. Hun får singular i tillegg til astmamedisiner pga astmaen. Anonymous poster hash: 075c1...fae Hun skulle ikke prøvd noen andre astmamedisiner da, ikke sikkert de hun har fungerer så godt for henne. Jeg har selv astma og byttet astmamedisner etter å ha gått på de samme i noen år, merket forbedring omtrent med en gang Anonymous poster hash: 61cff...be9
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #35 Skrevet 19. mai 2015 Kan jeg spørre hva som er hennes maksdose av astmamedisin? Og har denne blitt økt i takt med at hun har blitt større? Har hun kanskje byttet medisin i det siste? Slitne astmabarn er ofte slitne som følge av astmaproblemer og/eller astmamedisiner.. Anonymous poster hash: 740b5...cdd Hun har brukt de samme siste 18 mnd. Hun bruker nå seretide 25/125 to puff morgen og kveld. Ventoline 0,1 mg to doser 3-4 gr om dagen. Siste tiden har vi brukt forstøverapparat. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #36 Skrevet 19. mai 2015 Jenta mi som akkurat har fylt fire er også sånn. Jeg har imidlertid konkludert med at hun er et såkalt "høysensitivt" barn, hun reagerer veldig på all slags impulser fra omverdenen, det være seg vind, kulde, varme, støy, skiftende omgivelser, andres humør osv.. Tenker at det er med på å slite henne ut, det må tære på energien å være så var for alt av inntrykk. Satser på at det bedrer seg litt med alderen og passer på at hun alltid har muligheten for gode og lange netter. Anonymous poster hash: 55be6...993
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #37 Skrevet 20. mai 2015 Da er det sikkert normalt..trodde bare hun var for stor til å trenge så mye søvn. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #38 Skrevet 20. mai 2015 Da ber du fastlegen om å henvise henne til en barnelege. Si du vil ha spesialistvurdering. Det er ikke normalt at en 4 åring har lange dupper på dagtid. Er hun med på aktiviteter? Det kan bli for slitsomt hos et barn på 4 år. Fulle bhg dager, og så fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: 4dbfa...595
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #39 Skrevet 20. mai 2015 Vi har vært igjennom hele mølla med vår 9-åring,som hadde det akkurat slik som du beskriver. Det ble sjekket syn,alle mulige blodprøver,hjerte,lunger,osv osv. Det vi til slutt fant ut,er at hun skjærer tenner på natta. Dette gjør at hun sover dårlig og anspenner nakke og hode,og er stuptrøtt hver eneste dag. Vi var hos tannlegen og fikk tilpasset en bittskinne hun skal sove med om natta. Hun har fått en helt ny verden,trøtthet er helt borte og hun har fått et helt nytt liv. Tannlegen var litt reservert mot å prøve dette da vi kom til han, men vi klarte å få det igjennom. Det var min søster som foreslo dette for oss,hun plages med akkurat det samme og fikk også er helt nytt liv etter å ha fått bittskinne. Anonymous poster hash: 3c029...350
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #40 Skrevet 20. mai 2015 Da ber du fastlegen om å henvise henne til en barnelege. Si du vil ha spesialistvurdering. Det er ikke normalt at en 4 åring har lange dupper på dagtid. Er hun med på aktiviteter? Det kan bli for slitsomt hos et barn på 4 år. Fulle bhg dager, og så fritidsaktiviteter. Anonymous poster hash: 4dbfa...595 Hun er i bhg 4 dager i uken og er der 6-7 timer. Hun er så sliten etter bhg at hun ikke orker noe ekstra fritidsaktiviteter. Vi prøvde dans en periode,men det ble for slitsomt. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #41 Skrevet 20. mai 2015 Vi har vært igjennom hele mølla med vår 9-åring,som hadde det akkurat slik som du beskriver. Det ble sjekket syn,alle mulige blodprøver,hjerte,lunger,osv osv. Det vi til slutt fant ut,er at hun skjærer tenner på natta. Dette gjør at hun sover dårlig og anspenner nakke og hode,og er stuptrøtt hver eneste dag. Vi var hos tannlegen og fikk tilpasset en bittskinne hun skal sove med om natta. Hun har fått en helt ny verden,trøtthet er helt borte og hun har fått et helt nytt liv. Tannlegen var litt reservert mot å prøve dette da vi kom til han, men vi klarte å få det igjennom. Det var min søster som foreslo dette for oss,hun plages med akkurat det samme og fikk også er helt nytt liv etter å ha fått bittskinne. Anonymous poster hash: 3c029...350 Hun skjærer ikke tenner,men hvilken undersøkelser gjorde de når de sjekket hjerte/lunger? Anonymous poster hash: 075c1...fae
amandine Skrevet 20. mai 2015 #42 Skrevet 20. mai 2015 Du skal iallefall ikke begynne å gi henne allergimedisin, eller annen medisin for den sakens skyld, uten å ha konferert med lege!!
MerraSomGår Skrevet 20. mai 2015 #43 Skrevet 20. mai 2015 HeiJeg har ikke lest alle innleggene, så det kan være noen som har sagt dette. Kan hun ha glutenallergi? Barnet til en kollega av meg var så sliten og trøtt bestandig, helt til de fant ut at hun ikke tålte gluten.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #44 Skrevet 20. mai 2015 Sjekket allergi? Anonymous poster hash: 72725...48a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #45 Skrevet 20. mai 2015 Har dere sjekket stoffskifte? Min mor oppdaget at min bror hadde lavt stoffskifte da han var i den alderen der.. Anonymous poster hash: f0d7b...a5e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #46 Skrevet 20. mai 2015 Allergi er sjekket,mener også stoffskifte er sjekket men det skal jeg høre med legen om. Anonymous poster hash: 075c1...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå