Gå til innhold

Må dokumentere salgsresultat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, her må du trå varsomt. Pass på å ikke oppgi intern informasjon.

Årsregnskapet er offentlig, etter at det er sendt til Brønnøysund vel og merke. Det vil si at dersom 2014 regnskapet ikke er innsendt, kan du heller ikke snakke om det. Det er også kun hovedtallene du kan snakke om, ikke hva som ligger i de. Sjekk f.eks på bedriftsdatabasen.no, der ser du hva som fremkommer fra det offentlige regnskapet.

Pass for all del på å ikke si noe som kan skade din nåværende arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 27550...7f0

Oi, her må du trå varsomt. Pass på å ikke oppgi intern informasjon.

Årsregnskapet er offentlig, etter at det er sendt til Brønnøysund vel og merke. Det vil si at dersom 2014 regnskapet ikke er innsendt, kan du heller ikke snakke om det. Det er også kun hovedtallene du kan snakke om, ikke hva som ligger i de. Sjekk f.eks på bedriftsdatabasen.no, der ser du hva som fremkommer fra det offentlige regnskapet.

Pass for all del på å ikke si noe som kan skade din nåværende arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 27550...7f0

Men hun kan prate om sitt personlige salgsbudsjett

Du kan jo si noe om måloppnåelse i forhold til budsjett. Feks, vi hadde alle samme budsjett på salgsresultater der vi rapporterte inn månedsresultatene. Samtlige måneder nådde jeg budsjett og hadde en prosentvis økning på 7% pr måned/halvår/år... Eller jeg leverte 10% bedre enn snittet på avdelingen..Finn den framstillingen som viser utviklingen din best.

Ny arbeidsgiver er ikke så interessert i resultat i kr, men mer interessert i å se din prestasjon i forhold til andre eller din utvikling.

Annonse

Men når de sier dokumentasjon, skal jeg da lage en slags presentasjon av budsjettet med salgsutviklingen siste året eller siden jeg begynte å jobbe som selger ? Vil de ikke kontakte nåværende arbeidsgiver for bekreftelse ?

Må jeg be nåværende arbeidsgiver om tillatelse å snakke om mine tall ?

Vil helst ikke at de vet jeg søker ny jobb.

Får jeg ikke stillingen så blir det utrivelig der.

Anonymous poster hash: 27c46...e4a

Vi skriver ofte den formuleringen i utlysninger.

Det heg ønsker da er at du har kontroll å tallene dine, at du er bevist på hva du presterer osv.

Og når jeg sjekker referanser så kontrolerer jeg at det du har sagt om egne resultater faktisk stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...