Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er førstegangsprøvere, så jeg har ikke mye erfaring med graviditet og symptomer. I dag fikk jeg svak positiv test, veldig svak, men jeg kan se streken.

I natt var nemlig rene marerittet når jeg våknet med verdens verste smerter i magen. Det kom i kramper, og hver gang prøvde jeg å gå på do. Magen var hard som stein og det funket dårlig å gå på do. Da jeg endelig etter en time og 3 runder med kramper og mislykket dobesøk holdt jeg på å sovne. Jeg rakk å sove i ca. 20 minutter før jeg igjen våknet av krampene. Jeg løp på do, og denne gangen kom det ut, men som diaré.

Jeg tror ikke dette har noe med graviditet å gjøre, men velger å høre om noen av dere vet hva dette kan være? Kan det være et tidlig symptom eller bør jeg dra til legen uansett?

Nå i hele dag har det vært en stølhetsfølelse i magen, spesielt på venstre side (på livmor nivå, muligens litt høyere).

Jeg har aldri opplevd slike kramper før, og måtte ringe kjæresten som var på nattvakt for å høre noen råd i natt. Jeg hadde virkelig så vondt, men heldigvis slapp det til slutt... Noen som har opplevd noe lignende?

Tenkte først forstoppelse, men jeg har en sunnlivsstil, både når det gjelder kosthold og trening. Jeg er 171 høy og veier 69kg, vil ikke anse meg selv som verken overvektig eller lubben.

Håper noen tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du gravid, er forstoppelse et ganske vanlig dilemma. Ved forstopelse kan det bli store smerter, og også diarè (kun det bløte kan passere det som forstopper). Men om du har gått på do jevnlig før dette, er det jammen ikke godt å si. Kan det være omgangssyke? Vet noen i omegn har det her i hvert fall, selv om det kanskje ikke er "det store" som går for tida.

Gratulerer med positiv test! :) 

Anonymous poster hash: 13c73...087
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147205970
Del på andre sider

Tusen takk, men venter til jeg får tatt en ny test imorgen tidlig :) Fikk nemlig ikke testet på morgenurin i dag. Og takk for svar! 

Håper dette er et tidlig symptom. Om er gravid er jeg 3+2 i dag, og er derfor veldig tidlig enda. Jeg har heller aldri hatt forstoppelse før, så vet ikke hvordan det kjennes ut. 

Endret av Morroklump1
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147206029
Del på andre sider

Symptomene jeg har hatt er ikke graviditet. Ble sendt rett på røntgen av magen i dag, når verken urinprøve eller blodprøve ga utslag hos legen. CRP-prøven var 5 og helt normal. Så ingen betennelse. Negativ test ble det og. Så når jeg tydligvis ikke er gravid kunne jeg bli sendt videre på røntgen.

Han trodde jeg kanskje kan ha spist noe jeg ikke tåler, men jeg har jo ikke spist noe unormalt fra det jeg pleier... Nå er jeg spent på hva røntgenet sier, håper det bare er en bagatell. Selvom jeg aldri har hatt slike smerter i magen før.

Legen mente heller ikke det var forstoppelse med tanke på kosthold og livstilen min. Eneste beskjeden jeg fikk når jeg dro var å drikke mye. Men jeg har jo nesten ikke gjort annet å fått i meg væske det siste døgnet...

Grunnet til at jeg ble sendt på røntgen var fordi han mistenkte at det kunne være noe hevelse. Hvor? Nei, det kunne han ikke si helt. Han klarte ikke å kjenne noe på magen min, når smertene sitter så langt ned, alt mellom endetarm, eggstokk og tynntarm. Men men, er jo bare å vente å se da. 

Da bærer det til neste pp og vente på tr og ny el. TR er jo en dag forsinket nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147208506
Del på andre sider

Annonse

Vi er førstegangsprøvere, så jeg har ikke mye erfaring med graviditet og symptomer. I dag fikk jeg svak positiv test, veldig svak, men jeg kan se streken.

I natt var nemlig rene marerittet når jeg våknet med verdens verste smerter i magen. Det kom i kramper, og hver gang prøvde jeg å gå på do. Magen var hard som stein og det funket dårlig å gå på do. Da jeg endelig etter en time og 3 runder med kramper og mislykket dobesøk holdt jeg på å sovne. Jeg rakk å sove i ca. 20 minutter før jeg igjen våknet av krampene. Jeg løp på do, og denne gangen kom det ut, men som diaré.

Jeg tror ikke dette har noe med graviditet å gjøre, men velger å høre om noen av dere vet hva dette kan være? Kan det være et tidlig symptom eller bør jeg dra til legen uansett?

Nå i hele dag har det vært en stølhetsfølelse i magen, spesielt på venstre side (på livmor nivå, muligens litt høyere).

Jeg har aldri opplevd slike kramper før, og måtte ringe kjæresten som var på nattvakt for å høre noen råd i natt. Jeg hadde virkelig så vondt, men heldigvis slapp det til slutt... Noen som har opplevd noe lignende?

Tenkte først forstoppelse, men jeg har en sunnlivsstil, både når det gjelder kosthold og trening. Jeg er 171 høy og veier 69kg, vil ikke anse meg selv som verken overvektig eller lubben.

Oi!!!! Dette var som å beskrive meg selv i natt! Våknet opp med kraftige kramper og slet med dobesøk, men fikk det til - til slutt... Gratulerer med positiv!! Tror jeg skal teste i morgen tidlig *spent*!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147211564
Del på andre sider

Oi!!!! Dette var som å beskrive meg selv i natt! Våknet opp med kraftige kramper og slet med dobesøk, men fikk det til - til slutt... Gratulerer med positiv!! Tror jeg skal teste i morgen tidlig *spent*!!!

Nei vent.. Beklager. Leste ikke alt! Uff ikke kjekt å høre :o Nå ble jeg bekymret...

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147211566
Del på andre sider

Testet negativ på formidagsurin hos legen på tirsdag. Tviler vel på at jeg ser noe til en positiv test denne måneden. Men kommer jo så klart til å teste om tr ikke dukker opp, tenker å vente til over helgen.

HVIS jeg er heldig produserer jeg hcg veldig tregt bare, men det vil jeg ikke tenke noe på :) Får vente å se om tr dukker opp eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215706-hjelp/#findComment-147212301
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...