Gå til innhold

Muslimske damer og unisextoalett

Anbefalte innlegg

På en kafe her er det bare ett toalett. En muslimsk dame spurte meg om hvor toalettet for damene var. Jeg kunne fortelle at denne kafeen bare hadde ett toalett. Det var helt tydelig at hun synes det var svært dumt og hun forlot stedet. Er dette vanlig? Hva kan man gjøre for å tilrettelegge i slike situasjoner? Gjelder dette om man er på besøk hjemme hos folk også eller er det bare offentlige toalett?

Anonymous poster hash: 05fc9...835
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215689-muslimske-damer-og-unisextoalett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er ikke muslim, og må jeg tisse offentlig, bør det i hvert fall ikke være noe unisex-opplegg! Mannfolk griser når de pisser, mange av dem. Urenslige (de holder i snabben når de pisser, og trekker ned etterpå). Onanerer. Hvem vet hva... Jeg kniper ganske raskt til og med på dametoalettene, om det er skittent eller rotete (papir på gulvet ol).

Men jeg har skikkelig noia generelt for å gå på offentlige toalett. Jeg liker ikke engang gå på toalettet hos venner og familie. En ting er at jeg kanskje vet at vedkommende ikke er så renslig, en annen er at jeg rett og slett har et par (store) issues ved å tisse hos andre (gjelder også å tisse når vi har besøk. Helst vil jeg i andreetasjen om jeg absolutt vil på do, men er jeg ikke veldig nær med de besøkende, tør jeg ikke det, og holder meg gjerne i timevis...). 

Anonymous poster hash: 85cdf...8e4

Jeg klarer rett og slett ikke å tisse "offentlig" - tanken på at en mann skal høre meg tisse slår meg helt ut :o

Det trenger ikke være slike båser da.

Der hvor jeg jobber er det to separate toalett som er egne rom med egne dører inntil. De er ikke i samme ende av lokalet engang.

Ingen hører hva andre gjør inne på de doene, ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 02101...fa7

Annonse

Denne tråden er et perfekt eksempel på at man ikke bør generalisere og trekke konklusjoner fra hva en muslim gjør til å tro at det gjelder alle muslimer eller har sammenheng med religionen 😜

Anonymous poster hash: 56ae1...ef0

Jeg klarer rett og slett ikke å tisse "offentlig" - tanken på at en mann skal høre meg tisse slår meg helt ut :o

Jeg må si at tanken på at en fremmed mann har tissa eller BÆSJA der rett før meg er langt verre😳😜

Anonymous poster hash: 5fdef...3fe

Tuller du ? 😄
Absolutt ikke :P

Jeg vet det er helt dust, altså. Kjæresten og jeg har hvert vårt bad.

Hva gjør du på lange flyturer og ferier da?

På siden: Var på jobb og måtte kaste noe gammel suppe i toalettet. Da min muslimske kollega fikk greie på det fikk hun hetta og løp til et annet toalett i en helt annen del av huset. Hun sa ikke hvorfor, men det var pølse i suppa. Av svin.

Vet noen om dette har noe med religion og gjøre også??

Anonymous poster hash: ade64...eee

Beklager, mente ikke å generalisere. Fikk beskjed av noen andre at dette kunne ha med religion å gjøre, men fikk ingen forklaring på hvordan det kan tilrettelegges når det ikke er flere enn ett toalett. Her er en artikkel hvor en jente sier at hun ikke kan gå på slike toalett ettersom hun er muslim: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flerkulturelle-elever-vil-ikke-ha-felles-toalett-6434647.html

Beklager, mente ikke å generalisere. Fikk beskjed av noen andre at dette kunne ha med religion å gjøre, men fikk ingen forklaring på hvordan det kan tilrettelegges når det ikke er flere enn ett toalett. Her er en artikkel hvor en jente sier at hun ikke kan gå på slike toalett ettersom hun er muslim: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flerkulturelle-elever-vil-ikke-ha-felles-toalett-6434647.html

En 16 åring som ikke vent 1/1000 del av religionen sin, skal altså representerer flere billioner mennesker..👏🏼

Anonymous poster hash: af961...bbc

Beklager, mente ikke å generalisere. Fikk beskjed av noen andre at dette kunne ha med religion å gjøre, men fikk ingen forklaring på hvordan det kan tilrettelegges når det ikke er flere enn ett toalett. Her er en artikkel hvor en jente sier at hun ikke kan gå på slike toalett ettersom hun er muslim: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flerkulturelle-elever-vil-ikke-ha-felles-toalett-6434647.html

En 16 åring som ikke vent 1/1000 del av religionen sin, skal altså representerer flere billioner mennesker..

Anonymous poster hash: af961...bbc

Mente ikke det. Mente bare at dette var en til i tillegg til de jeg allerede har hørt om. Men det var ikke meningen å generalisere eller støte noen. Det jeg lurte på var hvordan man kunne tilrettelegge om dette var et problem for noen. Er jo dumt å utelukke noen fra kafeen om man har mulighet til å tilpasse. Vet jo at noen religioner har et skille mellom kvinner og menn og kan forstå at det da kan være problematisk med et slikt toalett. 

Tuller du ? 😄

Hehe, da har dere fått til en praktisk ordning som funker👍 Håper for din skyld at du ikke har mange fobier da, det blir jo hemmende.

Tuller du ? 😄

Hehe, da har dere fått til en praktisk ordning som funker👍 Håper for din skyld at du ikke har mange fobier da, det blir jo hemmende.
Neida. Der går fint. Er ellers ganske fleksibel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...