Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Han har alle symptomene på Lyme disease: ME, fibromyalgi (dette er diagnoser han har fått), plutselige brennende smerter ulike steder i kroppen, betennelser, leddsmerter.. Alt dette kom etter at han oppdaget et flåttbitt på leggen, og opplevde feber etter det. Fastlegen sente en blodprøve inn til Aleris, som ikke kunne påvise borreliose i blodet. Men de gjorde ikke de avanserte testene, og det er stor sjanse for at borreliosen er oversett, såvidt jeg har forstått. Vi bor i Bergen. Er det noen som vet om en god fastlege på dette feltet? Hvordan kan han få sjekket blodet privat, f.eks. sendt det til Tyskland? Vil så gjerne hjelpe ham.. Hva kan jeg gjøre? Jeg ser jo at han råtner bort foran øynene på meg.. Går det an å kontakte de foskerlegene på Haukeland som er spesialiserte på dette? Hva heter de? På forhånd takk <3 Anonymous poster hash: d29ba...574
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Slik jeg har forstått det så finnes det dessverre ikke gode nok tester her til lands. Anbefaler dere å sjekke opp noen av de gruppene for flåttbårne sykdommer som finnes på facebook, der er det mange med erfaring og kunnskaper. Dessverre altfor vanlig historie mannen din har :/ Håper dere har mulighet til å søke hjelp i utlandet. Anonymous poster hash: 8197f...0de
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg vil bare ønske dere lykke til! Du har ingenting om du ikke har helsen. Dra til Tyskland eller Nederland, kanskje? Google litt og maile litt? Det er vedt det uansett hva det koster, tenker jeg. Anonymous poster hash: aad5f...47f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Dra til Tyskland! Aldri vært hjelp å få i Norge om ikke flåtten sitter på kroppen hos lege og du bor i et område som oppfattes som borrelioseutsatt. I følge min lege finnes det ikke flått her vi bor, at vi plukker flått av katta hver dag er irrelevant Anonymous poster hash: 49c12...08a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hei, HI, Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men ville bare si at det samme gjelder min mann. Og vi bor også i Bergen, så jeg følger tråden din for å se om du får noe svar. Min mann fikk påvist boreliose for et års tid siden (?) og fikk penicillin mot det, men han har fremdeles plager i form av rare smerter i kroppen, betennelser her og der og har lavt energinivå. Manglende følelser i armene har han også tidvis. Han har vært til alle mulige utredninger, for hjerte, MR av hjernen og nakken, alt av blodprøver og nevrolog, men alt ser foreløpig "fint" ut. Det neste blir ny runde til nevrolog i juni. Anonymous poster hash: da99a...112
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Bor du i Bergen så kontakt Dr. Geir Guttorm Flatabø på ulvik medisinske senter.. Anonymous poster hash: 8d821...913
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Hei, HI, Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men ville bare si at det samme gjelder min mann. Og vi bor også i Bergen, så jeg følger tråden din for å se om du får noe svar. Min mann fikk påvist boreliose for et års tid siden (?) og fikk penicillin mot det, men han har fremdeles plager i form av rare smerter i kroppen, betennelser her og der og har lavt energinivå. Manglende følelser i armene har han også tidvis. Han har vært til alle mulige utredninger, for hjerte, MR av hjernen og nakken, alt av blodprøver og nevrolog, men alt ser foreløpig "fint" ut. Det neste blir ny runde til nevrolog i juni. Anonymous poster hash: da99a...112 Litt av problemet er nettopp at norske leger ikke anerkjenner langvarig bruk av antibiotika. Borreliosesmittede må ofte gå mye lengre på antibiotika og dessuten får de ofte annen smitte i tillegg som norske leger overhode ikke er kjent ved. Dra utenlands! Finnes det en lege i Bergen som behandler borreliose utover standarden mister han snart autorisasjonen, ref hva som skjedde med norsk borreliosesenter Anonymous poster hash: 49c12...08a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå