Gå til innhold

Fader altså! Vaskemaskinen stinker white spirit hvordan fjerne lukte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vasket noen kluter i vaskemaskinen som var sunket i white spirit, så nå stinker hele maskinen.. Har kjørt hurtigprogram med tom maskin, program med klorin i kammeret, hatt en skål med eddik stående i maskinen iver natten.. Fremdeles lukt! Hva skal keg gjøre?

Tør ikle bruke den og jeg trenge rå vaske bunadsskjortene våre :/

Har dere noen tips? Er fortvilet :/

Fortsetter under...

Skrevet

Kokevask

Anonymous poster hash: 76a1c...228

Skrevet

Kjør kokvask, langt program. Ta bakepulver i såpekoppen og eddik i skyllemiddelkoppen. Det eneste som funker er å vaske flere runder og lange runder.. Et hurtigprogram gjør jo ikke store forskjellen! Men ikke gi det! Sleng i en gulvklut eller to til å absorbere litt og heng ut til tørk etter vask. Hvis det er noe whitespiritrester så vil det til syvende og sist fordampe men det lukter jo ubehagelig til det har skjedd

Skrevet

Okei takk for svar! Da prøver jeg kokvask med bakepulver og eddik:)

Mannen tenkte det ville fgå fintmå vaske de klutene i maskinen så han la inn de sammen med en mengde klær og satte på 95 graders program,

Så nå stinker jo både maskin og en mengde klær.. Damn!

Skrevet

Heng det ut om du har klessnor/tørkestativ! Whitespirit fordamper jo, heldigvis kjappere fra klær enn malingsfilm og sirkulasjon hjelper enormt så heng det ut i vinden! :-) Hvis ikke det hjelper ville jeg kjørt såpe + bakepulver vask med eddikskyllevann. Begge deler skal nøytralisere lukt, men luft det ut skikkelig først og ikke ta det i trommelen for da stinker den også. Been there, done that!

Lykke til!

Skrevet

Hvem vasker white-spirit-filler?

Anonymous poster hash: 5a7cd...4c9

Annonse

Skrevet

Hvem vasker white-spirit-filler?

Anonymous poster hash: 5a7cd...4c9

Min mann som du sikkert greide å lese!

Skrevet

Heng det ut om du har klessnor/tørkestativ! Whitespirit fordamper jo, heldigvis kjappere fra klær enn malingsfilm og sirkulasjon hjelper enormt så heng det ut i vinden! :-) Hvis ikke det hjelper ville jeg kjørt såpe + bakepulver vask med eddikskyllevann. Begge deler skal nøytralisere lukt, men luft det ut skikkelig først og ikke ta det i trommelen for da stinker den også. Been there, done that!

Lykke til!

Takk skal henne det ut nå, nå er det vind her:) jeg har felles vaskemaskinmog tørketrommel :/ så redd den aldri bøir luktfri

Om jeg vasker klærne der

Igjen :/

Tusen takk for svar :)

Skrevet (endret)

Mannen i huset her gjorde det same. Klor, eddik, rensepulver.. Einaste som hjalp noko særlig var å vaske mange maskiner med kokvask. Mannen er no bortvist frå vaskemadkina i ein periode.

Trudde forresten det berre var min som fant på sånne "geniale" ting.

Endret av gvm82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...