Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Tror ikke jeg overdriver med å si at 95% av kakene på skolen i går var posemikser. Kjøpte 6 foskjellige kakestykker; ett var ikke posekake. Vant en kake på lotteriet og skuffende nok var det også en posekake. Neste år har jeg lyst til ta med hjemmefra. Anonymous poster hash: 16152...64e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Late foreldre. Slik er det her også innimellom. Men så er det enkelte foreldre som glimter til. I år var nesten alle kakene sjokoladekaker. Det året vi skulle bake ordnet trinnkontaktene slik at de etterlyste forskjellige kaker. De hadde laget en kakelys med kaker de ønsket å få inn så kunne vi velge. Det året ble det mye skryt av kakene. Nesten i gen posekaker og mye variert Anonymous poster hash: 4b7a9...f95
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a Det er bare vanlig høflighet å skryte av kaka til noen som har bakt, enten man mener det eller ikke Posekake er helt ok, men sammenlignet med skikkelige kaker laget av skikkelige råvarer og ikke melkepulver, eggpulver osv er det skrale greier. Anonymous poster hash: 7a522...3ad
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Kakeliste ikke kakelys skulle det stå. Hehe. Autocorrect 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 4b7a9...f95
Ikkedytt Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Synes litt av greia med å bake kake er å faktisk bake den selv. Eller så er den liksom ikke hjemmebakt. Er i det hele tatt ikke så veldig for posemat.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Er ikke alle som er så flink til å lage kaker da! Jeg sverger til Toro poser så jeg slipper å matforgifte noen Anonymous poster hash: 84705...313
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a Det er bare vanlig høflighet å skryte av kaka til noen som har bakt, enten man mener det eller ikke Posekake er helt ok, men sammenlignet med skikkelige kaker laget av skikkelige råvarer og ikke melkepulver, eggpulver osv er det skrale greier. Anonymous poster hash: 7a522...3ad Vanlig kanskje, men det er ikke vanlig å si at kaka var fantastisk god. Jeg hører folk skryte av kaker, som "det var en god kake", men fantastisk god er det ikke ofte jeg hører. Unntatt når jeg kommer med min posekake. Folk som ikke er spesielt glad i sjokoladekake synes den er fantastisk god. Så da velger jeg å tro på at den er fantastisk god. Anonymous poster hash: c01d5...33a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a Det er bare vanlig høflighet å skryte av kaka til noen som har bakt, enten man mener det eller ikke Posekake er helt ok, men sammenlignet med skikkelige kaker laget av skikkelige råvarer og ikke melkepulver, eggpulver osv er det skrale greier. Anonymous poster hash: 7a522...3ad Da har du ikke smakt mine kaker av "skikkelige råvarer". Jeg er håpløs på kaker, og selv posemix er jeg ikke garantert suksess med. Men garantert bedre enn originalen da...Nå har eldste datter begynt og kunne bake litt på egenhånd,- -og takk Gud for det.... Da kan jeg faktisk spørre henne om boller, sjokoladekake eller annet, når vi må ta med bakst.... Min mor er av "gamme skole" og baker alt fra bunnen av, men hun har en pose sjokoladekake som hun foretrekker fremfor sin egen (husker ikke hvilke type, den er ikke av de mest vanlige....) men selvsagt, kremen/toppingen er hennes egen.... Og i år prøvde hun "pose pavlova" og den var faktisk en av de beste jeg har smak, uavhengig av hvem som baker. Eneste grunn til at hun i det hele tatt vurderte og prøve, var at hun slet med og finne bruksområde til 6 eggeplommer.... Men den kan faktisk anbefales! Anonymous poster hash: be776...5a9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Altså.. Det er greit at man ikke skal brenne lyset i begge ender ved å presse seg selv til å lage gourmet hver dag, være tynn, sosial og alle de greiene der som vi hører om daglig.. Men når det kommer til middag og kaker-generelt ting som skal spises av oss selv og barna våre, bør man vel klare å lage dette selv?? Man trenger ikke være enten eller. Det finnes en mellomting mellom fotballfrue og casa kaos! Anonymous poster hash: 71bac...634
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a Det er bare vanlig høflighet å skryte av kaka til noen som har bakt, enten man mener det eller ikke Posekake er helt ok, men sammenlignet med skikkelige kaker laget av skikkelige råvarer og ikke melkepulver, eggpulver osv er det skrale greier. Anonymous poster hash: 7a522...3ad Vanlig kanskje, men det er ikke vanlig å si at kaka var fantastisk god. Jeg hører folk skryte av kaker, som "det var en god kake", men fantastisk god er det ikke ofte jeg hører. Unntatt når jeg kommer med min posekake. Folk som ikke er spesielt glad i sjokoladekake synes den er fantastisk god. Så da velger jeg å tro på at den er fantastisk god. Anonymous poster hash: c01d5...33a Da er de enten ikke godt vant, eller så gjør du noe magisk med kakene, for de er langt fra fantastisk gode i forhold til hjemmelagde når de lages etter "oppskriften" på pakken. Toro er helt ok i nødstilfeller. Jeg har valgt det som lettvint løsning ved enkelte bursdager ser noen av gjestene ikke tåler melk eller gluten. Anonymous poster hash: e77e2...a6b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Det lage kake fra bunnen av tar faktisk litt tid.kanskje ville de som skulle bake, prioritere tiden sin på andre ting enn å lage den beste kaka til utlodding /salg? He der jeg blir bedt om slikt selv, og da gidder jeg gjerne ikke lage noe som tar mye tid. Anonymous poster hash: 53b52...211
kristinehufine Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Postkaker er helt ok 😊 Vil man ha skikkelig kake får man bake selv, enkelt og greit. Småbarnsforeldre har stort sett en del å gjøre, da syns jeg det er innafor med posekake!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg lager alltid toro sjokoladekake, men lager glasur selv. Den er rågod! Alle spør om oppskrift, og etter ansiktstutrykkene og dømme er det ikke bare av høflighet. Men, det er jo antageligvis pga den gode kremen jeg har på toppen!I år lagde mannen gulrotkake til skolens arrangement på 17 mai, og den er så fantastisk god at jeg har ikke ord... Anonymous poster hash: dbc57...438
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Får alltid høre at kaka mi er fantastisk god! Tata- posekake :) Anonymous poster hash: c01d5...33a Det er bare vanlig høflighet å skryte av kaka til noen som har bakt, enten man mener det eller ikke Posekake er helt ok, men sammenlignet med skikkelige kaker laget av skikkelige råvarer og ikke melkepulver, eggpulver osv er det skrale greier. Anonymous poster hash: 7a522...3ad Vanlig kanskje, men det er ikke vanlig å si at kaka var fantastisk god. Jeg hører folk skryte av kaker, som "det var en god kake", men fantastisk god er det ikke ofte jeg hører. Unntatt når jeg kommer med min posekake. Folk som ikke er spesielt glad i sjokoladekake synes den er fantastisk god. Så da velger jeg å tro på at den er fantastisk god. Anonymous poster hash: c01d5...33a Når du kommer med din posekake er den fantastisk, liksom? Og de andre middelmådige posekakene som er bakt av andre, hva gjør dem annerledes enn din fantastiske? Du er naiv og folk er høflige. Anonymous poster hash: d0378...625
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #17 Skrevet 18. mai 2015 Jeg HATER å bake, derfor sverger jeg til Toro Mulig mange er for "godt vant"/sofistikerte for mine ferdigkaker, men uten unntak er det min toro-ferdiglagde-sjokoladekakelangpanne som ALLTID forsvinner først på skoleavslutningene. Cluet er at jeg har en kick-ass-glasur som har blitt veldig populær Husker da eldste gikk i barnehagen, da prøvde jeg mange forskjellige ferdigkaker (det var på den tiden de begynte å selge dem i butikken). Flere mødre kom stadig til meg og skrøt av kakene, og flere ba om oppskriften. Joda, oppskriften står bak på posen, den Men nå bor vi i ei lita bygd, vi er nok litt "enkle" her... Anonymous poster hash: ff310...4f1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #18 Skrevet 18. mai 2015 Jeg lager alltid toro sjokoladekake, men lager glasur selv. Den er rågod! Alle spør om oppskrift, og etter ansiktstutrykkene og dømme er det ikke bare av høflighet. Men, det er jo antageligvis pga den gode kremen jeg har på toppen! I år lagde mannen gulrotkake til skolens arrangement på 17 mai, og den er så fantastisk god at jeg har ikke ord... Anonymous poster hash: dbc57...438 Leter stadig etter den perfekte toppingen til min posekake! Deler du oppskriften med oss? 😊 Anonymous poster hash: 3cff4...6d3
pifi med tre nurk Skrevet 18. mai 2015 #19 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Å herregud! Alt man skal bry seg med!! Endret 18. mai 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #20 Skrevet 18. mai 2015 Jeg lager alltid toro sjokoladekake, men lager glasur selv. Den er rågod! Alle spør om oppskrift, og etter ansiktstutrykkene og dømme er det ikke bare av høflighet. Men, det er jo antageligvis pga den gode kremen jeg har på toppen! I år lagde mannen gulrotkake til skolens arrangement på 17 mai, og den er så fantastisk god at jeg har ikke ord... Anonymous poster hash: dbc57...438 Leter stadig etter den perfekte toppingen til min posekake! Deler du oppskriften med oss? Anonymous poster hash: 3cff4...6d3 Jeg bare slumper og smaker til Bruker smør (masse smør), melis, fløte og vaniljesukker. Hvis jeg kliner til med muffins (også Toro) så lager jeg litt fancy topping. Blomster og stæsj med strøssel på. Anonymous poster hash: dbc57...438
Elsa_Arendelle Skrevet 18. mai 2015 #21 Skrevet 18. mai 2015 I det minste kan man gjøre noe ekstra med posekaken for å få bedre smak og konsistens. Trenger ikke å levere Hele Norge Baker-kake, det skjønner jeg at ikke alle har tid eller kunnskap til. Men posekake er ikke like godt som selv den enkleste selvlagde kaken.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #22 Skrevet 18. mai 2015 Litt på siden, men om dere har spist posekake solgt på 17.mai så er det litt rart? Følger ikke folk mattilsynets regler? Det er jo ikke lenger lov med hjemmebakt dersom kakene skal selges/loddes ut, kakene må være bakt på godkjent kjøkken, det vil som regel si at kakene skal være bakt på bakeri. Anonymous poster hash: 1d2da...972
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #23 Skrevet 18. mai 2015 Postkaker er helt ok Vil man ha skikkelig kake får man bake selv, enkelt og greit. Småbarnsforeldre har stort sett en del å gjøre, da syns jeg det er innafor med posekake! Nå er jeg småbarnsforeldre selv til to stk, og klarer fortsatt å hive sammen en hjemmelaget kake. Tar ikke så mye ekstra tid. Skru på ovnen, mål opp ingredienser og mikse det sammen. Så er kaken klar til steking når ovnen er varm. Noe man uansett må gjøre med posekaker. HI Anonymous poster hash: 16152...64e
happyhappyme Skrevet 18. mai 2015 #24 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er kjempe god på baking, så for meg er det fort gjort å røre sammen en kake. MEN jeg skjønner veldig godt folk som ikke kan bake synes det er mye jobb og skummelt å skulle bake til andre. Og jeg kjenner ett vel noen som faktisk ikke kan bake i det hele tatt, gjør meg ingenting om de eller andre som bare ikke har tid rører sammen en posekake. I går spiste jeg palova kake og sjokoladekake fra posemix, med poseglasur. kosa meg med kake og godt selskap jeg!
Leeloo76 Skrevet 18. mai 2015 #25 Skrevet 18. mai 2015 Posekake er kjekt av og til (liker Møllerens best), jeg har i ekstra kakao og lager topping av smør, Philadelphia, melis og smeltet 70% sjokolade, kjempegod 😀 Av en eller annen grunn blir den jeg lager fra bunn aldri like "fluffy".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå