Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare ta smertestillende du, aller helst paracet, men det går absolutt an å blande en ibux og en paracet dersom det fungerer best. Det er ikke farlig å ta det en og annen gang når man har vondt, om man har vondt så man trenger det hver dag i lengre tid tar du kontakt med legen for å finne ut hvordan løse det riktig da.

Anonymous poster hash: 12e17...d4e

Jeg var faktisk på ekstra sjekk på sykehuset pga sterke ligament-smerter, og fikk da beskjed om å ta paracet, gjerne over en periode. Legen sa også at jeg burde ta 2 stk, og så 2 stk noen timer senere selv om jeg ikke syns de første virket.

Jeg har fått ganske mye paracet i dette svanerskapet pga en operasjon, og har fått beskjed om at dette er ufarlig i normale mengder.

Annonse

Det gir seg jo igjen ganske fort kontra mens smerter, men ganske ubehagelig og vondt når det står på, må stoppe det jeg holder på med, og bruker å legge meg ned litt. Samboeren min har veldig varme hender, så han blir ofte beordret til å ligge å holde rundt meg med hendene der det gjør vondt. Dog dette blir vanskelig å praktisere når jeg er på jobb😊

Man skal absolutt ikke ta ibux når man er gravid - aldri. Dette pga ibux er blodfortynnende og det skal man ikke ha når man er gravid. Paracet derimot kan du bruke med god samvittighet :-)

Dette kan jo ikke stemme. Jeg går på både klexane og albyl-e. (Begge blodfortynnende) og det er jo for å opprettholde graviditeten... (ivf)

Ibux er et såkalt NSAID-preparat. Disse er forbundet med infertilitet og bør derfor ikke taes.

For min del er det bare paralgin som har hjulpet.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: e9087...0f1

Snakket med doktoren i går, hun sa følgende: Paracet er greit i små mengder hold deg unna Ibux. 

vil jo ikke ta mye smertestillende heller, så i går gikk jeg bananas med en pakke ris og symaskinen, så nå har jeg sydd meg et par nye risputer. bare å varme i mikroen et par minutter, og hjelper ialefall på disse smertene fra livmoren, ligamentene eller hva no det er som driver å romsterer der nede. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...