Gå til innhold

Enda et pavlova spørsmål. Dere som bruker vaniljekrem OG krem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere de oppå hverandre eller blander dere de?

Anonymous poster hash: 6d4a8...75e

Skrevet

Blander forsiktig med stavmikser

Anonymous poster hash: d0f4b...c05

Skrevet

Blander\vender forsiktig med en slikkepott. :)

Anonymous poster hash: e614a...99c
Skrevet

Blander\vender forsiktig med en slikkepott. :)

Anonymous poster hash: e614a...99c

Jeg også!!

Anonymous poster hash: 7f830...b78

Skrevet

Ikke bland. Det blir rennende :/

Anonymous poster hash: ac89f...87d

Skrevet

Ikke bland. Det blir rennende :/

Anonymous poster hash: ac89f...87d

Jeg har aldri opplevd det som noe problem. Tipper du pisker kremen for lite hvis det blir for rennende.

Anonymous poster hash: bdff2...4ee

Skrevet

Blander dem forsiktig med slikkepotten. Det blir mer rennende når man blander, men ikke så mye at det gjør noe, for smaken er definitivt best når de er blandet :)

En venninne har "gul krem" og pisket krem på, det er faktisk også veldig godt. Hun bruker eggeplommene til å lage gul krem etter oppskriften til suksesskake også har hun først et lag gul krem, så et lag pisket kremfløte også masse bær, på toppen har hun hakket sjokolade. Hun får mange lovord for den...

Anonymous poster hash: 2db68...4d9
Skrevet

Husk at vaniljekremen skal være kald når den blandes i, så om du har den i skapet så sett den i kjøleskapet nå! 

Anonymous poster hash: 38a9e...b2b
Skrevet

Jeg laget her om dagen og det ble skikkelig rennende selv om kremen var godt pisket. Kan det være når man bruker kjøpt vaniljekrem at det blir rennende? Mamma sier det ikke pleier å bli det men ho lager alltid vaniljekremen selv...

Anonymous poster hash: 26564...dc7

Skrevet

...........................

En venninne har "gul krem" og pisket krem på, det er faktisk også veldig godt. Hun bruker eggeplommene til å lage gul krem etter oppskriften til suksesskake også har hun først et lag gul krem, så et lag pisket kremfløte også masse bær, på toppen har hun hakket sjokolade. Hun får mange lovord for den...

Anonymous poster hash: 2db68...4d9

Dette! Har ei venninne som gjør det samme, bare uten sjokolade, og det er det beste jeg noen gang har smakt! Mmmm.

Anonymous poster hash: d1801...f97

Skrevet

Jeg laget her om dagen og det ble skikkelig rennende selv om kremen var godt pisket. Kan det være når man bruker kjøpt vaniljekrem at det blir rennende? Mamma sier det ikke pleier å bli det men ho lager alltid vaniljekremen selv...

Det syns jeg også, så jeg har sluttet å kjøpe de ferdig pakke. Om jeg ikke har tid å lage det selv, så kjøper jeg heller de pulver pose som må kokes med melk. Den er mye fastere. Pleier å koke den dagen før jeg skal bruke den, setter så i kjøleskapet natta over med foiler oppå vaniljen så unngår man tykk hinne på den ;) Husk å mikse det 'fluffy' før det blandes med pisket kremfløte.

Anonymous poster hash: eab62...2bd

Skrevet

Skikkelig stivpisket krem blandes lett, med slikkepott, med kald Piano vaniljekrem. Funker fjell!

Anonymous poster hash: 1015a...14b

Skrevet

Var den kald da? Den kan lett bli rennende om vaniljekremen er temperert. Den skal være kald. 

Skrevet

Var den kald da? Den kan lett bli rennende om vaniljekremen er temperert. Den skal være kald.

Den kom rett fra kjøleskapet ja...

Skrevet

Kjenner jeg ble stresset nå.... :( Har alltid laget selv, men tenkte å lage lettvint i år med ferdig vaniljekrem og blande i krem. Må jeg virkelig lage fra bunnen nå igjen?? Har jo ikke tid til det nå!! :(

Anonymous poster hash: 016a3...29c

Skrevet

Kremen skal vendes inn i vaniljekremen med en slikkepott. Bruker du visp eller stavmikser slår du luften ut av kremen. Og ja, vaniljekremen må være helt kald.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, da har jeg satt vaniljekremen i kjøleskapet så vender jeg den sammen med stivpisket krem rett før servering i morgen. Da skal den pyntes med jordbær, bringebær, blåbær og revet sjokolade ;)

Anonymous poster hash: 6d4a8...75e

Skrevet

Kjenner jeg ble stresset nå.... :( Har alltid laget selv, men tenkte å lage lettvint i år med ferdig vaniljekrem og blande i krem. Må jeg virkelig lage fra bunnen nå igjen?? Har jo ikke tid til det nå!! :(Anonymous poster hash: 016a3...29c

Da kan jeg bare bekrefte at den lettvinte løsningen ble en knallsuksess! Tykk og deilig krem ble det :) Skjønner ikke de som sier den blir rennende. Pisket fløten god og tykk og vendte den lett inn sammen med vaniljekremen med en slikkepott. Nam nam :D

Anonymous poster hash: 016a3...29c

Skrevet

Jeg bruker eggekrem nederst, så pasjonsfrukt og bananskiver, deretter pisket krem og diverse frukt/bær på toppen. Slår aldri feil! ;)

Skrevet

Jeg blander en del av kremen med vaniljekremen, og så legger jeg et lag med ren krem øverst. Mulig det er fordi jeg eeeegentlig ikke er så glad i vaniljekrem (men lager den selv fra grunnen av, så den er bedre enn fra pakke, for det synes jeg ikke er noe særlig godt). 

Anonymous poster hash: 7ab58...7bc
Skrevet

Vaniljekrem tar jo 5min å lage. Eggeplommene har man jo uansett til overs etter marengsen.

Aldri opplevd rennende krem. Jeg pisker kremen passelig stiv med mikser, putter vaniljekremen oppi og kjører mikseren til det er blandet. Blir alltid godt på smak og fin konsistens.

Anonymous poster hash: 4e20e...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...