Serepta Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Tar imot tips. Har tenkt : Laks + eggerøre Spekemat Pastasalat Rastbiff Potetsalat Ostefat Et par typer kjøttpålegg Postei Hva mer / annet bare må være med ? Vi blir 12 stk
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Det der holder i massevis! Eller, det mangler syltetøy. Anonymous poster hash: e98c3...33a
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Godt brød og flatbrød Rømme til spekematen Remulade til roastbiffen
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Kok pasta (jeg brukker fullkorns penne, "rør") - avkjøl Smårettskinke (eller enda bedre: stek små biter av kyllingfilet med litt salt og pepper) Cherrytomater delt i 2-4 Pinjekjerner Blå druer delt i 2 Hakket vårløk Maiskorn Snackgulrot i småbiter Fetaost i olje (den fungerer også som dressing) Nydelig god Anonymous poster hash: fc3d2...f5c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Det holder nok sikkert i massevis. Jeg vvaroæierer mlm det du har skrevet opp og vårruller, baconsurrededadler, kyllingklubber(sånne små), karbonader og et kalkunbryst (kaldt) med waldorfsalat. Anonymous poster hash: 85900...86b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Jeg pleier å lage tre forskjellige pastasalater, felles er at de inneholder fullkornspasta, og jeg pleier å velge pasta penne. Skruer f.eks går helt fint det og, smak og behag på konsistens. Oppskriftene er til ca 6-8 personer vil jeg tro. Pastasalat 1: 1 pakke pasta penne kokes al dente. Bland 2 beger rømme eller creme fraiche med en pose majones. Hiv oppi to pakker oppkutta skinke, bogskinke eller hva som helst. Kutt en paprika i biter. En rødløk En eller to bokser mais. Krydder: ca 1 ss kvernet pepper, 3-4 ss paprikakrydder, kvernsalt etter smak. Pastasalat 2: 1 pakke pasta penne, al dente. Stekt bacon i biter 1 paprika 1 blomkål 1 brokkoli sukkererter Cherrytomater Kutt alt i passe biter, og ha over balsamico og evt. dropp baconet dersom noen er vegetarianere. Godt å blande både kylling og bacon i denne. Pastasalat 3: 1 pakke Pasta penne, al dente. 2 pakker karbonadedeig på 400gr. 1 glass fetaost soltørkede tomater Oppkutta ostebiter 2 bokser maiskorn 1 rødløk Isbergsalat, oppkutta Skinke er godt i denne. Oljen fra fetaost + salt og pepper. Jeg pleier å mose fetaosten med en gaffel slik at det blandes godt inn i alt. Anonymous poster hash: d5cb4...021
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Ikke et must, men hva med litt melon? Anonymous poster hash: 0dc03...10b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Frukt ved siden av. Melon, jordbær osv. Anonymous poster hash: 4e769...fdb
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Kommer det barn? Da synes jeg du må ha pølser med brød/lompe også. Er jo 17.mai. Karbonader Anonymous poster hash: a24d3...37d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Takk for gode tips. Ja det kommer barn, men pølser spiser vi etterpå på skolen tenker jeg. Det samme med is. Når det kommer til brød, så har jeg tenkt å bake rundstykker og ramsløkhorn i morgne tidlig sånn at de er helt ferske. HI Anonymous poster hash: 7569e...cf4
Serepta Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2015 Takk for gode tips. Ja det kommer barn, men pølser spiser vi etterpå på skolen tenker jeg. Det samme med is. Når det kommer til brød, så har jeg tenkt å bake rundstykker og ramsløkhorn i morgne tidlig sånn at de er helt ferske. HI Anonymous poster hash: 7569e...cf4 Ikke meningen å bli anonym. Skal også få satt ut litt frukt og bør - lurt ! Og rømme og remulade til pålegget :-) Skal også lage en brownie/ostekake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå