Gå til innhold

Farge på lekestue

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med mannen og min far. Vi driver å bygger lekestue til jenteungen og jeg mener at jenteungen (3år) skal få noen valgmuligheter av farge til lekestua feks blå, rød, rosa eller vårt hus sin farge. Mens min far og mann sier at det må stå i stil med huset eller så vil det se dumt ut. Jeg mener at dette er ungen sitt hus som ho skal ville leke i og derfor få lov til å skulle velge farge uavhengig av hva en voksen mener ikke passer i forhold til resten av huset. Å jeg merker at jeg rett og slett blir irritert og sint av at de er så opptatt av hva andre skulle mene om denne lekestua enn at ungen skal være stolt og fornøyd av sitt hus. Hva mener dere? Er det jeg som er helt på jordet?

Anonymous poster hash: 1740b...fc9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144215278-farge-p%C3%A5-lekestue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La barnet bestemme! :) Lekehuset er jo ikke "tilbehør" til deres eget hus, det er en leke til barnet! Vi skal male lekehuset til lillegutt i flere forskjellige farger her. :) Både gult, rødt, blått og grønt :D Skikkelig barnehus!

Anonymous poster hash: 5af82...39c

Annonse

Da jeg var liten var min lekestue rosa. Fikk velge selv og det var veldig stas. Nå hadde jo mamma og pappa hvitt hus, så var jo forsåvidt ingen krasj sånn sett.

Når min datter får lekestue skal selvsagt hun få velge selv og. Vi har også hvitt hus, men hun hadde fått velge selv uavhengig av fargen på huset vårt.

Anonymous poster hash: dde32...60b

Dere som mener at den bør ha samme farge som huset. Er det for deres egen del eller barnets sin del? Hvorfor spiller det noen rolle om den ikke har samme farge? Mener ikke at det nødvendig vis er feil men jeg har bare vanskelig å forstå at det er så viktig når den er satt opp for barnet sin skyld.

La barnet bestemme! :) Lekehuset er jo ikke "tilbehør" til deres eget hus, det er en leke til barnet! Vi skal male lekehuset til lillegutt i flere forskjellige farger her. :) Både gult, rødt, blått og grønt :D Skikkelig barnehus!

Så godt å høre, jeg også mener at denne lekestua er ungen sin og derfor naturlig at ho skal få lov å velge. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre skulle mene så lenge ungen er fornøyd. Er bare vanskelig når jeg og mannen er uenige :(

Så godt å høre, jeg også mener at denne lekestua er ungen sin og derfor naturlig at ho skal få lov å velge. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre skulle mene så lenge ungen er fornøyd. Er bare vanskelig når jeg og mannen er uenige :(

Ja, det er vanskeligere da. Her er mannen helt enig med meg, han bryr seg ikke om hva andre skulle mene om fargekræsjen, han gleder seg til å male i alle de fargene, fordi han gleder seg til å se reaksjonen til sønnen vår når huset er helt ferdig. :) Men for å være helt ærlig, så tror jeg faktisk sønnen vår hadde blitt like glad om huset blir ensfarget i samme fargen som huset vårt, for det er jo selve lekehuset som er stas å få. ;) Barnet kan kanskje være med og bestemme farge innvendig, både på interiør og vegger? 

Annonse

Avhenger jo litt av nabolagetog hvem som må se på den . Bor man litt for seg selv og uten innsyn kan den jo være selvlysende turkis, er den rett i glaninga til naboen kan den med fordel være litt mer nøytral

Anonymous poster hash: a10f1...516

Her fikk ungen velge selv, vårt hus er hvitt men dukkehuset er rosa,lilla og blått.... i de fargene ungen selv plukket ut på malerforretningen...

Jeg bryr meg ikke om hva naboene i det store boligfeltet vi bor i mener om ungens fargevalg på sitt hus, men har personlig kun fått skryt for kult hus å stilige farger, sprekt å la ungen få bestemme selv osv...

Alle ungene i gata som hadde lyst var forresten med og malte den så den er kreativt malt og alle er fornøyde

Anonymous poster hash: e1a90...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...