Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Har ei jente på 8 som har rundt 20-30 store vannkoppearr i ansiktet etter en forferdelig vannkopprunde for 4 år siden. Disse arrene er dype og er mellom 5-8 mm i diameter. Noen er lyse, andre er noe mørke. Hun begynner å bli rimelig opptatt av disse pga andre barn spør hva det er og påpeker disse arrene hele tiden.. Vil disse bli mindre fremtredende etterhvert som hun vokser? Noen lure triks i ermet som kan hjelpe/dempe arrene? Anonymous poster hash: a70c1...6ea
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Barnelegen til datteren min (hun er jevnlig på sykehuset pga andre ting) sa at de første 1-4 vannkoppene som popper frem nesten alltid setter varige arr, for de første vannkoppene er de dypeste og største. Resten av vannkoppene setter som regel ikke så store arr for de sitter mer overfladisk i huden. Det har stemt for datteren min, hun hadde grusomt mange vannkopper og var hardt rammet, men det er bare de første vannkoppene som har laget varige arr. Det er nå 7 år siden hun hadde vannkopper og hun har et arr i tinningen og ett på brystet som jeg regner med kommer til å være der bestandig, de er som små fordypninger/kratere i huden, resten har forsvunnet helt. Anonymous poster hash: 1b316...fb8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Når det er fire år siden hun hadde vannkopper, må jeg dessverre si at arrene nok har det utseende de kommer til å ha. De vil aldri forsvinne. Slike dype arr må behandles profesjonelt, kanskje med laser. Anonymous poster hash: cf74a...6a7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Mine har ihvertfall blitt omtrent borte Anonymous poster hash: 69cab...b40
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Har forsatt mine, etter drøyt 25 år. Anonymous poster hash: a14b7...711
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Ca 40 år etter jeg hadde vannkopper, har jeg fremdeles ett, men bare ett, synlig arr i panna. Men det blir på en måte mer og mer usynlig etter hvert, likevel, livet har satt sine spor. Anonymous poster hash: 0713e...d6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå