Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #26 Skrevet 15. mai 2015 Haha. Du kommer fra da. Blærum? Anonymous poster hash: 061cd...8d2 Sannsynligvis ikke. I Bærum er vi smarte nok til å kle ungene etter været. Anonymous poster hash: 9a8b4...185
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #27 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er nok litt snodig altså...men ser jeg ikke er den eneste...for jeg bruker (hold deg fast HI), regntøy på ALLE tre ungene hvis været tilsier det... Til og med gummistøvler!! Jeg gidder ikke ha klissvåte barn etter en times gåing i 17.mai-tog altså... Anonymous poster hash: 852da...535 Gummistøvler til festdrakt! !!Nei, nå gir jeg meg ende over! Hva SKAL det bli av neste generasjon? Nei du kan så si!! Jeg krysser fingrene for at barna mine ikke tar skade av dette - og at det blir folk av dem allikevel. Men det spørs, i og med at de idag, på en fin og varm solskinnsdag, faktisk får BÅDE is og brus...pluss at de er tacofredag i heimen... huff...tror du jeg ødelegger barna HELT nå??😱 Anonymous poster hash: 852da...535
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #28 Skrevet 15. mai 2015 Går ikke i tog om det er dårlig vær. Da rekker vi frokost og koser oss med det og går bort til skolen på samling når toget er ferdig. Anonymous poster hash: 24b88...9f0
Gjest Maiken og barna Skrevet 15. mai 2015 #29 Skrevet 15. mai 2015 Går ikke i tog om det er dårlig vær. Da rekker vi frokost og koser oss med det og går bort til skolen på samling når toget er ferdig. Anonymous poster hash: 24b88...9f0 Bra holdning! Regner det så gidder vi Ikke stille opp😦
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #30 Skrevet 15. mai 2015 Går ikke i tog om det er dårlig vær. Da rekker vi frokost og koser oss med det og går bort til skolen på samling når toget er ferdig. Anonymous poster hash: 24b88...9f0 Bra holdning! Regner det så gidder vi Ikke stille opp😦 Ja, ikke sant! Vi lærer ungene at nasjonaldagen er noe vi feirer, men bare hvis det er sol og flott vær! Anonymous poster hash: 3552c...101
BareMas Skrevet 15. mai 2015 #31 Skrevet 15. mai 2015 Jeg skal til og med ikle ungen joggesko som blinker til bunaden. Jeg har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe enda et par nye sko til henne i år, iallefall ikke et par som mest sannsynlig blir brukt en gang. Så får vi se om det blir regnjakka og hellokitty-lue i tillegg eller om vi slipper unna med den halvfine vårjakka.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #32 Skrevet 15. mai 2015 Jeg skal til og med ikle ungen joggesko som blinker til bunaden. Jeg har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe enda et par nye sko til henne i år, iallefall ikke et par som mest sannsynlig blir brukt en gang. Så får vi se om det blir regnjakka og hellokitty-lue i tillegg eller om vi slipper unna med den halvfine vårjakka. Å hjelpe meg det hadde gjort dagen min å sett ei lita jente i bunad med blinkesko og hellokitty-lue! 😊 Jeg hadde nok tenkt at du hadde strevd med det samme som da jeg sendte jenta mi avgårde i ny pjamas med badedrakt over i barnehagen (jeg hadde eksamen den dagen, og nektet å starte dagen med en krangel). Og så hadde jeg kost meg med synet i lang tid. Hun kommer til å bli bedårende. 😊 Anonymous poster hash: 74ab5...3fd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #33 Skrevet 15. mai 2015 Ha ha så dum du er! Ja...når det pissregner og er 6 grader og kuling har ungene det bedre inni regntøy enn en teit cape. Anonymous poster hash: 7ba37...87f
BareMas Skrevet 15. mai 2015 #34 Skrevet 15. mai 2015 Jeg skal til og med ikle ungen joggesko som blinker til bunaden. Jeg har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe enda et par nye sko til henne i år, iallefall ikke et par som mest sannsynlig blir brukt en gang. Så får vi se om det blir regnjakka og hellokitty-lue i tillegg eller om vi slipper unna med den halvfine vårjakka.Å hjelpe meg det hadde gjort dagen min å sett ei lita jente i bunad med blinkesko og hellokitty-lue! 😊 Jeg hadde nok tenkt at du hadde strevd med det samme som da jeg sendte jenta mi avgårde i ny pjamas med badedrakt over i barnehagen (jeg hadde eksamen den dagen, og nektet å starte dagen med en krangel). Og så hadde jeg kost meg med synet i lang tid. Hun kommer til å bli bedårende. 😊 Anonymous poster hash: 74ab5...3fd Med det været som har vært her de siste dagene, er hellokitty-lua nærmest bankers. 17.mai er barnas dag, og da tenker jeg at det er viktigere at de er varme og tørre enn pene i tøyet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #35 Skrevet 15. mai 2015 Jeg skal til og med ikle ungen joggesko som blinker til bunaden. Jeg har rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe enda et par nye sko til henne i år, iallefall ikke et par som mest sannsynlig blir brukt en gang. Så får vi se om det blir regnjakka og hellokitty-lue i tillegg eller om vi slipper unna med den halvfine vårjakka.Å hjelpe meg det hadde gjort dagen min å sett ei lita jente i bunad med blinkesko og hellokitty-lue! 😊 Jeg hadde nok tenkt at du hadde strevd med det samme som da jeg sendte jenta mi avgårde i ny pjamas med badedrakt over i barnehagen (jeg hadde eksamen den dagen, og nektet å starte dagen med en krangel). Og så hadde jeg kost meg med synet i lang tid. Hun kommer til å bli bedårende. 😊 Anonymous poster hash: 74ab5...3fd Med det været som har vært her de siste dagene, er hellokitty-lua nærmest bankers. 17.mai er barnas dag, og da tenker jeg at det er viktigere at de er varme og tørre enn pene i tøyet. Så absolutt. (Hos oss er det garantert fullt regntøy). Var bare en så skjønn kombinasjon. 😊 Anonymous poster hash: 74ab5...3fd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2015 #36 Skrevet 15. mai 2015 Her har det vært sludd, regn, snø og jevnt over 2 grader. Blir det ikke oppholdsvær og varmere på 17.mai så blir det vanlige uteklær / regnklær. Anonymous poster hash: 118c3...019
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #37 Skrevet 18. mai 2015 Nå når 17. mai er overstått, tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt. Været var skiftende, kom noen gode regnbyer mens vi gikk i tog. Av flere hundre barn, såg jeg to med regntøy (men jeg hadde jo ikke full oversikt over alle da). En par stykker til hadde støvler. Resten gikk med bunader/festdrakter/fintøy, og bunadssko/finsko. (Inkludert mine barn). Konklusjonen er vel at dere som har svart på denne tråden, ikke går i samme tog som meg... HI Anonymous poster hash: b4c44...c50
Leirha Skrevet 18. mai 2015 #38 Skrevet 18. mai 2015 Regner det, bruker vi regntøy på 17mai.Her regner det sjeldent bare nedover, så en cap ville ikke holdt oss tørre særlig lenge.I mine øyne kler man seg etter været, uasnett hvilken dag det skulle være.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #39 Skrevet 18. mai 2015 Om det er iskaldt drittvær så ikler jeg ungen min i varmekjeldress om jeg på, jeg er ikke interessert i at ungen min skal fryse på seg sykdom fordi enkelte snerper mener det er horribelt med regntøy og mener jeg burde hatt på en tynn gjennomsiktig regncape over finklærne ....ærlig talt. Anonymous poster hash: 34d6e...950
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #40 Skrevet 18. mai 2015 Nå når 17. mai er overstått, tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt. Været var skiftende, kom noen gode regnbyer mens vi gikk i tog. Av flere hundre barn, såg jeg to med regntøy (men jeg hadde jo ikke full oversikt over alle da). En par stykker til hadde støvler. Resten gikk med bunader/festdrakter/fintøy, og bunadssko/finsko. (Inkludert mine barn). Konklusjonen er vel at dere som har svart på denne tråden, ikke går i samme tog som meg... HI Anonymous poster hash: b4c44...c50 Du hadde ikke full oversikt over alle nei ...men så greit vi har sånne som deg da, som bruker en sånn dag til å gå med falkeblikk å orientere deg om at alle andre overholder kleskodene dine ... Anonymous poster hash: 34d6e...950
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #41 Skrevet 18. mai 2015 Nå når 17. mai er overstått, tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt. Været var skiftende, kom noen gode regnbyer mens vi gikk i tog. Av flere hundre barn, såg jeg to med regntøy (men jeg hadde jo ikke full oversikt over alle da). En par stykker til hadde støvler. Resten gikk med bunader/festdrakter/fintøy, og bunadssko/finsko. (Inkludert mine barn). Konklusjonen er vel at dere som har svart på denne tråden, ikke går i samme tog som meg... HI Anonymous poster hash: b4c44...c50 Du hadde ikke full oversikt over alle nei ...men så greit vi har sånne som deg da, som bruker en sånn dag til å gå med falkeblikk å orientere deg om at alle andre overholder kleskodene dine ... Anonymous poster hash: 34d6e...950 Mine kleskoder? Jeg vurderte faktisk å kle på barna mine regntøy, ettersom jeg her inne fikk inntrykk av at alle andre gjorde det. Ble derfor litt overrasket over at folk ikke stilte i full oljehyre. Svarene en får her inne er altså muligens ikke helt representative for hele befolkningen. Anonymous poster hash: b4c44...c50
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #42 Skrevet 18. mai 2015 Dere skal vel ha på barna luer også? Dette vil ingen ende ta, yttertøy i dårlig vær på selveste 17. mai. Kan noen kontakte media og bunadspoliti? Selvsagt bruker en lue på små barn! Gidder ikke risikere ørebetennelse bare fordi han skal se bra ut på 17.mai!Bruker en nøytral lue. Anonymous poster hash: efeb1...310 Du så ikke ironien? Virkelig? Anonymous poster hash: c59bc...11a
Jezebel Skrevet 18. mai 2015 #43 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er nok litt snodig altså...men ser jeg ikke er den eneste...for jeg bruker (hold deg fast HI), regntøy på ALLE tre ungene hvis været tilsier det... Til og med gummistøvler!! Jeg gidder ikke ha klissvåte barn etter en times gåing i 17.mai-tog altså... Anonymous poster hash: 852da...535 Gummistøvler til festdrakt! !!Nei, nå gir jeg meg ende over! Hva SKAL det bli av neste generasjon? Nei du kan så si!! Jeg krysser fingrene for at barna mine ikke tar skade av dette - og at det blir folk av dem allikevel. Men det spørs, i og med at de idag, på en fin og varm solskinnsdag, faktisk får BÅDE is og brus...pluss at de er tacofredag i heimen... huff...tror du jeg ødelegger barna HELT nå??😱 Anonymous poster hash: 852da...535 De er nok allerede ødelagt så en tacofredag fra eller til utgjør nok liten forskjell.
Jezebel Skrevet 18. mai 2015 #44 Skrevet 18. mai 2015 Nå når 17. mai er overstått, tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt. Været var skiftende, kom noen gode regnbyer mens vi gikk i tog. Av flere hundre barn, såg jeg to med regntøy (men jeg hadde jo ikke full oversikt over alle da). En par stykker til hadde støvler. Resten gikk med bunader/festdrakter/fintøy, og bunadssko/finsko. (Inkludert mine barn). Konklusjonen er vel at dere som har svart på denne tråden, ikke går i samme tog som meg... HI Anonymous poster hash: b4c44...c50 Høres ut som du hadde en festlig 17.mai. Stå og ta notat av hva andres unger har på seg...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #45 Skrevet 18. mai 2015 Her blir vi ikke å gå i tog om det regner oc er surt. Da spiser vi heller god mat og koser oss på et spisested Anonymous poster hash: 32ad2...850 Ser det mer og mer, men hvor kommer det fra at man sier "her blir vi å..."? Anonymous poster hash: 22c8a...990
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #46 Skrevet 18. mai 2015 selvsagt måtte småen på 3 år gå med regnbukse på 17.mai når det styrtregner ute! Noe annet hadde vært idiotisk og egoistisk! At han er tørr og varm er selvsagt mye viktigere å være pyntet på 17.mai!! Anonymous poster hash: efeb1...310
Iselilja Skrevet 18. mai 2015 #47 Skrevet 18. mai 2015 Heller strålende smil under sydvesten enn å risikere drukningsdød forårsaket av sterkt prominent underleppe på grunn av blåfrossen unge i dyngvåt vadmel.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #48 Skrevet 18. mai 2015 Nå når 17. mai er overstått, tenkte jeg at jeg skulle oppsummere litt. Været var skiftende, kom noen gode regnbyer mens vi gikk i tog. Av flere hundre barn, såg jeg to med regntøy (men jeg hadde jo ikke full oversikt over alle da). En par stykker til hadde støvler. Resten gikk med bunader/festdrakter/fintøy, og bunadssko/finsko. (Inkludert mine barn). Konklusjonen er vel at dere som har svart på denne tråden, ikke går i samme tog som meg... HI Anonymous poster hash: b4c44...c50 Amen.... Anonymous poster hash: 10025...6c6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #49 Skrevet 18. mai 2015 Her blir vi ikke å gå i tog om det regner oc er surt. Da spiser vi heller god mat og koser oss på et spisested Anonymous poster hash: 32ad2...850 Ser det mer og mer, men hvor kommer det fra at man sier "her blir vi å..."? Anonymous poster hash: 22c8a...990 Mannen min sier det, han er fra Finnmark. Men det er dialekt, og jeg kan ikke forestille meg at det er korrekt å skrive det. Det er i alle fall fryktelig irriterende å lese. Anonymous poster hash: ecbb7...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå