Gå til innhold

Jeg har kjøpt ny bolig og ANGRER!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg følte det litt sånn i starten selv men nå har vi snart bodd her et år og jeg kan se for meg, at når vi er ferdige med å pusse opp at vi fort kan bli her littegranne til. Boligen i seg selv er "helt ok", ikke drømmehuset som vi så for oss men nyere standard og relativt lett å pusse opp. Men føler meg ikke veldig hjemme og spesielt ikke i nabolaget.. :/

Jeg følte det litt sånn i starten selv men nå har vi snart bodd her et år og jeg kan se for meg, at når vi er ferdige med å pusse opp at vi fort kan bli her littegranne til. Boligen i seg selv er "helt ok", ikke drømmehuset som vi så for oss men nyere standard og relativt lett å pusse opp. Men føler meg ikke veldig hjemme og spesielt ikke i nabolaget.. :/

Takk, det hjalp😉

Hi

Anonymous poster hash: 4a1ab...f1b

Det er ganske vanlig. "Post purchase syndrom" - angst etter store, dyre kjøp, som bolig.

Jeg kjøpte også bilig for et år siden, og jeg fikk også ørlitegranne angst i starten, men nå bare nyter jeg hvert sekund i det fantastiske, super-kosleig huset mitt!

Håper du også får sånn når du har flyttet inn.

Anonymous poster hash: 58dad...e3e

Annonse

Ganske vanlig, ja. Da vi flyttet inn fikk jeg nesten ikke sove i begynnelsen, trivdes ikke i det hele tatt, men det gikk seg til. Etterhvert setter du ditt eget preg på ting, pusser kanskje opp e.l. og begynner å slappe litt mer av. Samme var det når jeg byttet bil, fikk litt panikk da jeg gikk ut av butikken etter å ha undertegnet avtalen. det er bare noe man må igjennom. 

Anonymous poster hash: b001c...902

Jeg angret også i begynnelsen, men så gikk det seg til når jeg ble litt mer vandt. Men nå straks 5 år etter angrer jeg igjen, og kjenner enormt på flyttetrangen og vil bare bort herfra. Mulig det er fordi jeg skal ha baby, og bor i 3 etg uten heis. Men alikevel! Føler nå at det å flytte hit er noe av det dummeste og mest korttenkte jeg noensinne har gjort.

Anonymous poster hash: 4f812...c77

Har du flyttet inn enda? Jeg skal straks flytte til kjøpt bolig og har dager da jeg angrer ja. Det var jo egentlig ikke et sånt hus jeg så for meg. Jeg skulle jo ha et mye større og romsligere hus. Jeg skulle ikke ha en knøttliten gang og bittelite kjøkken. Virkelig ikke. Men så husker jeg alt det positive, det jeg virkelig falt for, som god takhøyde, fine uteplasser, mye oppbevaringsplass etc. Det blir nok bra,men selvsagt er det skummelt. Man betaler ganske mye og er jo litt avhengig av å trives og ville bo der en stund.

Har du flyttet inn enda, eller har du bare akkurat kjøpt? Det er vanlig å angre akkurat idet kjøpet er på plass. Fordi det er mye penger og det får en stor innvirkning på livet ditt. Det går fint når du kommer igang med flyttingen :) Gratulerer med ny bolig!!!

Anonymous poster hash: 195d5...e2a

Samme tanke hadde jeg etter vi hadde kjøpt drømmetomten. Jeg har fortsatt lyst å bygge og bo der, men ble litt skremt av prisen på tomten og at vi nå har bundet oss (vi bygger jo med tanke på å bo der for alltid), både til plassen og til hverandre. Og ble litt skremt om vi i det hele tatt kommer til å få råd til å bygge det huset vi drømmer om.

Anonymous poster hash: b1071...c8d

Ei venninne av meg angret, så da solgte hun boligen rett etter overtagelsen.. Haha.. Hun tjente faktisk litt på det også.

Ellers så tror jeg det er ganske vanlig å angre litt rett etter boligkjøp. Mye penger..

Anonymous poster hash: 5627d...ebc

Hvorfor angrer du da?

Jeg angret pga beliggenhet når vi kjøpte for 2 år siden. Men samboer og barnet er fornøyd så jeg får bare holde ut. Men når barnet blir eldre så er det rett tilbake til området der vi bodde Før ☺☺☺☺

Anonymous poster hash: fe0f9...0b5

Annonse

Første morgenen etter at jeg vant budrunden våknet jeg i halvpanikk med hjertebank og tenkte "herregud, hva er det jeg har gjort!?!?!!!"

Nå, 6 år senere, elsker jeg huset mitt, og kan ikke tenke meg en bedre plass å bo :)

Angret forrige gang. Pga beliggenhet. Men det var nødvendig da av mange årsaker.

Når vi kjøpte nå for 5 år siden var jeg frelst før vi kjøpte. har ikke angra en dag! (På annet enn at vi har mye lån, men du som jeg trives!)

Anonymous poster hash: 6b516...e6f

Jeg vet ikke helt... Det er mye lån, og om vi ikke trives taper vi en del penger på det. Selv om vi evt får samme pris som vi betalte må vi fremdeles betale dokumentavgift på 150 000 ved kjøp og 150 000 i meglerutgifter😯

Hi

Anonymous poster hash: 4a1ab...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...