Gå til innhold

Viktig med bunadskjorte til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller småbarn.. Hun er 18 mnd, og jeg finner ikke bunadskjorta til bunaden (festdrakt) som hun har arvet. Greit med hvit body under? Evt hvor får man kjøpt rimelig skjorte ?

Anonymous poster hash: 2ede2...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparkjøp for eksempel. Ikke bunad eller festdrakt uten skjorte.

Anonymous poster hash: 55c90...e52

Skrevet

Nå er det 50% på alt av festdrakter på nameit. Og på obs så koster en bunadskjorte 150 kr.

Anonymous poster hash: 5a0fa...9be

Skrevet

Sier hvem? Festdraktpolitiet?

Anonymous poster hash: 9d552...0f9

Skrevet

Vel, HI spurte jo om det er viktig med skjorte...vil tro svaret til ho over er basert på personlig mening - spm jo var det HI var ute etter?! Er helt enig faktisk. Det er faktisk 17. mai og skal en kle opp ungene i bunad/festdrakt bør det være gjennomført! Heller ikke joggesko osv til.

Anonymous poster hash: 61b57...e70

Skrevet

Minsten her skal ha hvit ullbody under sin strikka bunad. Han er bare sju mnd og jeg tenker at det må være myr mer behagelig for han med en ullbody enn en bunadsskjorte. Dessuten er det både jakke og vest til bunaden, så det vil nesten ikke synes. Tenker det går bra jeg 😊

Skrevet

Hvit body er helt ok, om du vill så har name it og barnas hus salg på alt av festdrakter og tilbehør ( mener jeg) og det finnes bunadsbodyer :)

Skrevet

Vel, HI spurte jo om det er viktig med skjorte...vil tro svaret til ho over er basert på personlig mening - spm jo var det HI var ute etter?! Er helt enig faktisk. Det er faktisk 17. mai og skal en kle opp ungene i bunad/festdrakt bør det være gjennomført! Heller ikke joggesko osv til.

Er forsåvidt enig i at (voksne) med bunad bør følge de reglene som finnes, men at et lite barn med en festdrakt (fra Sparkjøp...) MÅ ha bunadsskjorte under er jo bare en underlig form for snobberi. La nå ungene ha på det som er praktisk for dere og barna om nå det er joggesko, hvit body eller rosa solbriller.

Skrevet

Haha, nei gudene måtte jo forby at en 18 mnd gammel unge ikke gikk med det korrekte fottøyet. Er supernøye på at ting skal være korrekt når jeg selv går med bunad men ungene går faktisk med behagelige sko til festdraktene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...