Gå til innhold

Litt sårt at samboer bryr seg så lite om

Anbefalte innlegg

Baby-tøy, utstyr og sengetøy osv. Vet at jeg er skikkelig hormonell. Jeg vet jo at dette ikke er hans bord, men kan han ikke late som for min del.

Jeg fikk masse klær i arv av en venninne og jeg spurte om han ville se på det, og han svarer: jeg får jo se det, når babyen bruker det. Mannfolk

Anonymous poster hash: 3be85...2b4

Fortsetter under...

Min også er sånn,i tillegg syns han ikke den store gravidmagen min er særlig tiltrekkende. Men nå er der ikke lenge til babyen er ute, og da veit jeg han interesserer seg masse :)

Anonymous poster hash: 84e40...9c3

Samboeren min har prøvd å engasjere seg litt når jeg hentet frem de gamle klærne mine for å se om det var noe vi kunne bruke til babyen. Var selvfølgelig morsommere for meg siden det var mine klær men han prøvde i det minste å se opp og hjenge litt med (høflig høflig)

Han syntes også det er litt vanskelig å engasjere seg i spark og sånn men han sier ærlig at han er misunnelig og skulle ønske at han også kunne bære babyen litt og kjenne liv og spark..

Det er fort gjort for pappaer å føle seg utelatt i en graviditet, de står liksom bare på sidelinjen og ser og hører. Vi som faktisk er gravide føler det jo på hele kroppen konstant og klarer knapt å tenke på noe annet så det blir store kontraster men det betyr ikke at barnafar ikke skal gjøre en innsats. De MÅ gjøre en innsats.

Se om du finner noen artikler med tips til den kommende pappaen, det er ikke lett å gå gravid spesielt når du føler du er helt alene i det.. Og pappaen føler seg kanskje alene også fordi mor tar styring på utstyr, klær, interiør osv og får kjenne spark og bevegelser og er inne i det på en helt annen måte..

Jeg hadde forklart han at det var sårt og gjorde vondt og hadde spurt HVORFOR han ikke engasjerer seg. Det er VIRKELIG ikke lett å være gravid!

Har ikke tenkt over det engang. Jeg har tatt kontroll på alt av innkjøp og har ikke engang spurt han om hva han har tenkt på om de forskjellige tingene :P Jeg har gjort research på alt av utstyr og handlet deretter. Han bare er bærehjelp og monterer det jeg ber han om å montere, haha! Har jo fått noe klær i gaver og han synes de er søte, men noe mer interssert er han ikke.

Han elsker derimot å ligge inntil meg og holde meg på magen og kjenner babyen sparke. Og han gleder seg stort til å bli pappa. Men redebyggingen er min greie og jeg har ikke savnet at han skulle ta del av det....mulig fordi jeg elsker å styre med alt det der selv :)

Da høres det plutselig ikke så ille ut allikevel da.. Men er litt kjedelig å ta alle de "store" avgjørelsene alene. Gutter skal jo liksom like utstyr og stæsj og sånn. Det går nok bra og det er helt lov å være litt sår men da ville jeg kanskje sagt ifra også. Svangerskapet er jo langt :) Mye han kan være med på! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...