Gå til innhold

Hvilke hunderaser er "lav-status" ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De jeg kjenner som har rottweiler er høyt utdannet og har gode jobber og er sosiale og empatiske personer :)

Blandingshunder er som regel herlige, lite sykdom og stabil psyke - i hvert fall de jeg vet om.

Jeg har aldri tenkt på at hunder er et statussymbol.

Men må innrømme at jeg tenker mitt når jeg ser superstyla hundeeiere med veskehunder som også er styla til å matche antrekk og tilbehør.... Regner med at de kanskje ser på hundene sine som statussymbol?

Anonymous poster hash: 54640...e66

Kan du ikke bare lage et samleinnlegg? "Hvilke yrker/hunder/farger/klesbutikker/matvarer/legespesialiseringer har lav status"? Sleng gjerne på oppfølgingsspørsmål av typen "hva har mest prestisje av rød og blå barnevogn/snekker og rørlegger/Bohus og Skeidar/ingeniør og bonde/hund og hamster", "ser du ned på frisører/folk som har sofa/anorektikere/alenemødre" og "synes du jeg er feit hvis jeg er 195 cm og veier 23 kg/113 cm og veier 97 kg/176 cm og 176 kg".

Endret av sug lut

Annonse

Jeg ser ikke på noen hunderaser som lav status. Hvem som helst kan skaffe seg hvilken som helst rase, utifra hva som passer dem. Jeg har venner med "høystatus" yrker og høy inntekt som har rottweiler. Men har en slektning som er veldig statusorientert, og merket litt holdning mot meg da jeg skaffet meg to blandingshunder. For renrasede hunder er jo mer status. 

En av hundene mine er designerblanding (omplasseringshund) og jeg har høy inntekt og bra yrke. Kjenner også folk  med lav inntekt som har designerblandinger, og folk med lav inntekt med renrasede hunder.

Hunderase er rett og slett irrelevent for status, og personlig er jeg ikke noen tilhenger av at yrke/klær/bil/innredning osv skal tillegges status. Grunnleggeren av facebook må vel regnes som ganske vellykket, og han går i samme grå t-skjorte hver dag. Regnes han som lav status da?

Tja jeg hadde flere blandingshunder før, men har pga sykdom endt opp med en stk mindre renraset hund få har. Bikkja er mer elegant enn meg. Altså har jeg et hundehold etter hva jeg kan tilby bikkja, ikke omvendt.

Ellers har vi det mest påkostede huset i gata, samlet årsinntekt på ca 1,5 mill osv. Bikkja er min, jeg er syk og får aap. Mannen min tjener penga og liker vel i grunnen de bikkjene vi hadde før bedre.

Jeg aner rett og slett hvordan noen skal kunne svare på spørsmålet ditt!

Anonymous poster hash: e4295...e29

Hunderaser som er "lav-status" for meg er feite, dvaske, vanskjøttet hunder. Dette er uansett om det er veske hund, labrador eller boxer. Skaffer du deg hund må du skjønne viktigheten av for og trim av hunden, ikke bare ha de for pynten.

Det blir litt som bestemora mi pleide å si; fint skal det være om så heile ræva henger utføre...

Anonymous poster hash: ec9b1...889

"lav-status"? Haha,enten er du en av de teite utstillings damene som IKKE burde ha hund lr så må du være uvitende... De er ingen hunder som er "lav-status" Det er vell mer hvordan de er "oppdratt" om eieren har kontroll lr ikke.. Huker en gang hunden vi hadde fått valper(tervuren) to hadde svart og grå farge.. Å så kom det en av de ekspert utstillings damene å så på hvalpene, hun slo bort disse to og ropte ut at de måtte avlives med en gang, de var en skam for rasen osv! For å si det så pappa kastet henne ganske raskt ut av huset,å Vi barna var jo små å var jo redd for at de skulle dø.. Etter denne episoden har jeg ikke mye tilovers for folk som driver seriøst med utstilling. Hun dama å venninne hennes, stilte ut hundene sine. Å når de ikke vant/var bra nok kvittet de seg med hundene å skaffet seg nye. Synes sånn er galt,er jo ikke bedre en de som kvitter seg med hunden fordi de skal på ferie

Anonymous poster hash: c7292...1c8

Annonse

Ærlig talt. Nå er jeg lei av disse innleggene.

Slutt å bry dere så mye om høy og lav status, har man dyr bør man ta vare på dr. DET er det viktigste! Anonymous poster hash: 57325...56b

Tipper det er samme personen som starter trådene

Anonymous poster hash: 8efe2...c49

Ærlig talt. Nå er jeg lei av disse innleggene.

Slutt å bry dere så mye om høy og lav status, har man dyr bør man ta vare på dr. DET er det viktigste! Anonymous poster hash: 57325...56b

Tipper det er samme personen som starter trådene

Anonymous poster hash: 8efe2...c49

Antakeligvis. Det er et voldsomt ovenifra-ned fokus her inne nå. Irriterende.

Litt mer raushet blant befolkningen generelt hadde gjort seg.

Anonymous poster hash: 57325...56b

Den første og eneste rasen som slår meg som lavstatus er Rottweiler.

Det er som regel den hunden man ser flest "skyminger" gå rundt med.

Og som 18 åring husker jeg godt at jeg ønsket meg en Rottweiler fordi "De ser så kuuuule ut, og jeg blir drittøff om jeg har en sånn en med meg"... Ikke akkurat det rette grunnlaget for å skaffe seg en Rottweiler. ;)

Dessverre er det mange unge som fortsatt tenker sånn, og som anskaffer seg en hund på det grunnlaget.

Anonymous poster hash: a7f28...bea

Lav-status!?

Jøss..

Jeg må si at jeg aldri har sett noe annet enn eldgamle damer eller blodharry mennesker med bittesmå hunder som chihuahua, chinese crested, bichon frisée og tilsvarende små fjollehunder.

Anonymous poster hash: 32ef4...d04

Ser mange skriver rottweiler. Tror det henger igjen mange gamle fordommer der. Både jeg og samboer er høyt utdannet og vi har rottweiler. Den er en familiehund i tillegg til at den brukes i tjeneste med samboer på jobb.

Hunden vår er absolutt ikke lavstatus og er med på å gjøre dere borgere trygge hver dag ☺☺

Synd at så mange har fordommer mot rottweilere altså.

Anonymous poster hash: c30b6...c23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...