Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Fikk brev i posten i går om at jeg var tilbudt en jobb jeg hadde søkt på, og at jeg hadde 8 dager på å takke ja/nei. Ser at brevet er datert 8/5 og fikk brevet i går (12/5). Er det 8 dager før jeg får beskjeden, altså brevet eller er det 8 dager etter at brevet er datert? :-) Anonymous poster hash: a8ea0...a43
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Fra datostempel, siden de ikke kan vite når du får det....men idiotisk å stole på postgangen i Norge... Anonymous poster hash: 69a08...46e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Det er jo helt latterlig! Hvordan kan jeg da stole på at posten kommer frem om 4 dager da den brukte 4 dager bort? Må jo svare på selve brevet. Blir jo 1 dag og tenke over tilbudet på og ikke 8 :-/ Anonymous poster hash: a8ea0...a43
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Jeg hadde ringt. Greit å snakke med dem på telefonen og evt bekrefte at du tar jobben og at papirene kommer i posten. Anonymous poster hash: 45baa...e15
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Kan du ikke scanne det, og sende som e-post? Og er det virkelig noen som sender jobbtilbud i posten fortsatt? Anonymous poster hash: 69dad...7f8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Det er helt vanlig med en ukes svarfrist. I min verden er det imidlertid vanlig at arbeidsgiver ringer vedkommende som er tiltenkt jobben før skriftlig tilbud sendes ut. Og det er også vanlig at du som arbeidstaker og som jobbsøker har gjort deg opp en mening etter intervjurundene om du vil ha jobben eller ikke. Hvir lang betenkningstid trenger du egentlig? Anonymous poster hash: 2cb76...f76
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Det er helt vanlig med en ukes svarfrist. I min verden er det imidlertid vanlig at arbeidsgiver ringer vedkommende som er tiltenkt jobben før skriftlig tilbud sendes ut. Og det er også vanlig at du som arbeidstaker og som jobbsøker har gjort deg opp en mening etter intervjurundene om du vil ha jobben eller ikke. Hvir lang betenkningstid trenger du egentlig? Anonymous poster hash: 2cb76...f76 Det er ikke det at jeg ikke vil ha jobben, men jeg ønsker å forhandle om lønn og likevel ikke si på slutten av tlfsamtalen hvis jeg får et nei at "okei, men jeg tar den uansett"! Jeg vil spille litt kostbar. I tillegg føler jeg at jeg har fått for lite informasjon i forhold til lønn. Jeg vet enda ikke hva lønnen er, bare at det er etter gjeldende tariff. Altså minstelønn. Anonymous poster hash: a8ea0...a43
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Det er helt vanlig med en ukes svarfrist. I min verden er det imidlertid vanlig at arbeidsgiver ringer vedkommende som er tiltenkt jobben før skriftlig tilbud sendes ut. Og det er også vanlig at du som arbeidstaker og som jobbsøker har gjort deg opp en mening etter intervjurundene om du vil ha jobben eller ikke. Hvir lang betenkningstid trenger du egentlig?Anonymous poster hash: 2cb76...f76 Det er ikke det at jeg ikke vil ha jobben, men jeg ønsker å forhandle om lønn og likevel ikke si på slutten av tlfsamtalen hvis jeg får et nei at "okei, men jeg tar den uansett"! Jeg vil spille litt kostbar. I tillegg føler jeg at jeg har fått for lite informasjon i forhold til lønn. Jeg vet enda ikke hva lønnen er, bare at det er etter gjeldende tariff. Altså minstelønn. Anonymous poster hash: a8ea0...a43 Gjeldene tarikk er ikke minstelønn. Det er kun minstelønn i noen ytterst få bransjer hvis lønnen er allmenngjort. Og selv da er det ikke gitt at det ikke finnes tillegg til minstelønnen i en tariffavtale på en arbeidsplass. Du kan fortsatt ha tarifflønn selv om denne er høyere en absolutt minste tariffsats Jeg skjønner godt at du vil forhandle på lønn. Da ringer du selvfølgelig og sier dette. Og hvis du ikke vil si at du tar jobben om du får nei til dine lønnskrav, få får du vel bare gamble på det. Anonymous poster hash: 2cb76...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå