Gå til innhold

Dere frisører - barneklipp og pris??

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre for jeg er helt i sjokk.

Var hos frisøren med min datter på 11 år som har skulderlangt hår. Det gikk kjempefort å klippe henne, vi var der i max 20 minutter og jeg måtte altså betale 680,- !!!

Jeg har aldri betalt det for henne før, er dette vanlig pris? Kommer ihvertfall ikke til å gå der flere ganger.

Anonymous poster hash: 78c4d...1b7

Fortsetter under...

tror vi betaler 480, det er fra 6 år. Grisedyrt, tar jo bare et kvarters tid.

Anonymous poster hash: dab1d...947

Ja jeg syns det er mer enn dyrt nok, derfor var ikke 200,- mer noe særlig.

hi

Annonse

Takk for svar begge to. Jeg syns det var helt vilt, hadde forventet meg rundt 450,- for det betalte vi for henne samme sted for et halvt år siden.. Men fikk meg ikke til å si noe.

hi

Du skulle selvfølgelig spurt hvorfor det var så mye dyrere nå enn for 6 mnd siden.

Kan jo være at de tok feil og ba om voksenpris og hadde spurt hadde du enten fått det billigere, eller i det minste ett svar på hvorfor de hadde steget så mye på så kort tid.

Anonymous poster hash: f219d...692

Vi har en fast frisør som vi klipper oss hos alle sammen, både jeg, mannen og ungene.

Jeg betaler 350 kr pr unge.

Vi voksne betaler 590 kr for vask og klipp.

Dette er en barndomsvenn av mannen som driver egen salong så vi støtter han.

Våre nye landsmenn som har flere salonger i byen tar 150 for herre/gutt og 200 for dame/jente. De er mer opptatt av å ha nok kunder enn å ta mest mulig penger pr klipp. De driver stort sett bare drop-in og har alltid fullt venterom. Vet ikke hva slags utdanning disse mennene har fra hjemlandet sitt, men de er flinke på herreklipp  ihvertfall og det er mange som går til dem og napper øyebrynene for det er de visst også veldig flinke til.

Anonymous poster hash: 29ea2...bfd

Har jobbet som frisør, og prisene er triste

noen tror også at siden det koster så mye så tjener frisør veldig bra, men dessverre så henger ikke klippepris og lønn sammen.

Jeg ble skjelt ut flere ganger fordi det var så dyrt, nei DET var kjibe yrket sitt det.

Jeg går vanligvis til en barnefrisør, og betaler 100 for klipp av luggen på toåringen. Frisørene der er dyktige, de er raske, og får håret til å passe kjempebra til ansiktsform. Men sist jeg skulle klippe henne, var de stengt (de har korte åpningstider), så jeg måtte dra til en frisørkjede som vanligvis har ok priser. Jeg betalte 400 kr for klipp av luggen hennes, og den var i tillegg skjev og passet ikke formen på ansiktet hennes :o Klagde på skjevheten, men den kunne ikke frisøren se... 

Anonymous poster hash: 81399...dd6

Annonse

Jeg betalte 300,- for klippen av sønnen min i mars, syntes det var billig, for han var langt ifra lett å klippe, og til tross for at han dro hodet unna hele tiden, så ble han perfekt klippet :)
Men 680 kr er da dyrt som fy, her betaler ikke jeg så mye som voksen engang :o

Det hørtes mye ut, hvor er dette? Et senter?

Vi tar barneklipp til de begynner på ungdomsskolen. Kan det være at det ble tatt feil pris? Ville nå kanskje spurt de? Er nå bare å sende en mail.... De fleste ønsker å ordne opp hvis det er blitt gjort en feil.

Anonymous poster hash: b9cf8...ce2

Klipte sønnen min hos en utlending i dag, 100 kr. Perfekt resultat selv om han ikke satt stille mange sekundene av gangen. 

Vi klipper kun hos utlendingene pga priser og er fornøyde hver gang. Er 2 salonger om vi bytter litt på alt etter hvor lang kø det er. er vel 20 meter mellom salongene og dyktige begge plasser både på herre, dame og barne klipp

Anonymous poster hash: fd992...9b7

Det hørtes mye ut, hvor er dette? Et senter?

Vi tar barneklipp til de begynner på ungdomsskolen. Kan det være at det ble tatt feil pris? Ville nå kanskje spurt de? Er nå bare å sende en mail.... De fleste ønsker å ordne opp hvis det er blitt gjort en feil.

Anonymous poster hash: b9cf8...ce2

Ikke på et senter men i en "handlepark". Tror ikke det var feil for hun spurte om alderen, og da jeg bare klarte å spørre "680,-???" så sa hun at det var prisen over 10 år...

hi

Priser varierer jo litt fra byer også. Storbyer er dyrere.

Her hvor jeg jobber tar vi dette: (litt mindre by)

290 0-2 år

330 3-7 år

380 8-10 år

(470 dame/ 400 herre)

Ved 10 år har jo de fleste like mye hår som en voksen person, og noen har det når de er 6 år.

Selv om vi noen ganger bare bruker 20 min, så må vi jo sette av mer tid, fordi vi ikke vet hva dere har tenkt, eller om barnet kanskje må brukes god tid på. Hvis barneklipp skulle vært billigere, så ville jo ingen klippet barn, fordi vi tjener mer på å klippe voksene.

Vi klipper mye barn, sikkert fordi vi setter av tid og ikke tar det på rullebånd slik som de 150kroners klippene. Her i byen virker det faktisk som at de ikke har så mye kunder.

Anonymous poster hash: 20240...f05

Vi har en fast frisør som vi klipper oss hos alle sammen, både jeg, mannen og ungene.

Jeg betaler 350 kr pr unge.

Vi voksne betaler 590 kr for vask og klipp.

Dette er en barndomsvenn av mannen som driver egen salong så vi støtter han.

Våre nye landsmenn som har flere salonger i byen tar 150 for herre/gutt og 200 for dame/jente. De er mer opptatt av å ha nok kunder enn å ta mest mulig penger pr klipp. De driver stort sett bare drop-in og har alltid fullt venterom. Vet ikke hva slags utdanning disse mennene har fra hjemlandet sitt, men de er flinke på herreklipp  ihvertfall og det er mange som går til dem og napper øyebrynene for det er de visst også veldig flinke til.

Anonymous poster hash: 29ea2...bfd

Grei nok pris med 590 for voksenklipp, men jeg hadde aldri giddet å "støtte en barndomskamerat" om han skulle ha 350 for å klippe ungene - hvis det er slik at dere alle går der fast.

Her går ungene og klipper seg hos våre nye landsmenn. 150-200 kr. pr. klipp avhengig av kjønn og antall barn (jeg får ofte litt "søskenrabatt") og de blir kjempefine på håret.

Anonymous poster hash: a9d1d...562

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...