Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er deprimert... skrev et innlegg her for en uke siden ca om at jeg hadde lurt alle ink meg selv. Jeg dro til legen og fortalte akkurat hvordan jeg har det. Han skrev ut cipralex og atarax. Gått på dette siden fredag. Så jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med cipralex? og kanskje atarax? Anonymous poster hash: 5acc1...a23
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Hvorfor ikke prøve samtaleterapi? Anonymous poster hash: b2681...177
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Aldri gått på antidepresiva, men atarax fikk jeg pga elveblest og allergi...? Anonymous poster hash: 65403...96c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Aldri gått på antidepresiva, men atarax fikk jeg pga elveblest og allergi...? Anonymous poster hash: 65403...96c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har gått på antidepressiva i mange år (bl.a. cipralex). Fungerer helt fantastisk!! Jeg er ett helt annet menneske enn jeg var før, da var jeg deprimert hele tiden. Er det nå også innimellom, men ikke så ille. :-) Anonymous poster hash: b0ff1...eec
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har gått på antidepressiva i mange år (bl.a. cipralex). Fungerer helt fantastisk!! Jeg er ett helt annet menneske enn jeg var før, da var jeg deprimert hele tiden. Er det nå også innimellom, men ikke så ille. :-) Anonymous poster hash: b0ff1...eec [/acr jeg har siden jeg begynte på de hatt et trykk i hodet og føler meg helt rar når jeg ser fra side til side vet du om det er normalt? hi Anonymous poster hash: 5acc1...a23
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har gått på antidepressiva i mange år (bl.a. cipralex). Fungerer helt fantastisk!! Jeg er ett helt annet menneske enn jeg var før, da var jeg deprimert hele tiden. Er det nå også innimellom, men ikke så ille. :-) Anonymous poster hash: b0ff1...eec [/acr jeg har siden jeg begynte på de hatt et trykk i hodet og føler meg helt rar når jeg ser fra side til side vet du om det er normalt? hi Anonymous poster hash: 5acc1...a23 Det har ikke jeg opplevd i alle fall. Husker jeg følte meg litt kvalm i begynnelsen, men ikke noe trykk i hodet... Anonymous poster hash: b0ff1...eec
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har brukt cipralex mot søvnvansker og migrene. Jeg blir fryktelig susete av de og bruker de bare i ekstremt dårlige perioder. Men sovner som en stein når jeg tar de da Anonymous poster hash: eb7f3...abb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Cipralex har veldig forskjellig virkning på forskjellige mennesker, så det er ikke sikkert du får så veldig mye ut av å høre andres erfaringer. Mannen min gikk på det i ca et år og ble totalt likegyldig til alt. Satt bare i en stol og gjorde ingenting, bare eksisterte. La på seg ca 50 kg i løpet av det året. Men han fikk beskjed om at han hadde vært kraftig overmedisinert da han skiftet lege, så det kan jo ha vært derfor. Anonymous poster hash: 29fe3...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Cipralex er en veldig fin medisin og populær som førstevalg når leger skal sette noen på antidepressiva for første gang. Jeg har gått på det i perioder gjennom store deler av livet. Med riktig dose gir det lite bivirkninger og fungerer godt på mange ( noen vil alltid oppleve bivirkninger eller dårlig virkning og vil da få bytte medisin). Det tar gjerne 2-3 uker før du merker noe særlig virkning og frem til da er det vanlig at du opplever litt bivirkninger. Det vil du gjøre med stort sett alle typer antidepressiva. Atarax er god som angstdempende og er ikke avhengighetsskapende og derfor foretrukket fremfor mange andre angstdempende preparater. Det har jeg også gått på i perioder og hatt fin virkning av. Alle medisiner kan ha bivirkninger, men det viktigste er at fordelene er større enn bakdelene ved medisinen. Dette er forhåpentligvis ikke noe du trenger å gå på over lang, lang tid så det bør være overkommelig å tåle litt bivirkninger. Du bør naturligvis få annen behandling i tillegg siden medisiner kun behandler symptomene og ikke sykdommen når det er psykisk betinget. God bedring Anonymous poster hash: 087e2...71a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Hei! Har gått på cipralex i 1 år. Dette "trykket" i hodet har jeg også hatt. Jeg hadde dette frem til medisinen hadde full virkning og har det av og til nå også. Men nå seponerer jeg. Var kvalm i begynnelsen, men utenom dette trykket, og at jeg ikke klarte å få orgasme på noen uker, så merka jeg ingenting. Jeg fikk det mot angst. Og atarax har jeg fått pga eksem og sterk kløe. Men vet at man ofte blir litt susen i hodet og trett av det Anonymous poster hash: 6f019...5bf
Leirha Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Jeg brukte cipralex over en to års periode. Har prøvd flere medikamenter mot depresjon, men cipralex var det jeg klart hadde best effekt av.Men du kan ikke vente noe særlig til effekt enda, det må ihvertfall gå to uker, men det vet du nok.Jeg har skrevet et blogginnlegg om det for noen år siden, etter at jeg sluttet på cipralex, så da var det friskt i minne.Det tar for seg litt bivirkninger jeg hadde av det, men husk, du trenger ikke få slike bivirkninger.OG, da jeg begynte på dem var det helt klart å foretrekke noe som hjalp og hadde bivirkninger, enn å gå uten noe.Det blir en vurderingsak.http://littkritikk.blogspot.no/2011/05/minus-cipralex.html
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Ja! Som 17 åring fikk jeg utskrevet citalopram (tror det er noe det samme som cipralex). Etter et par uker på tablettene ble jeg veldig likegyldig. Følte meg som en zombie. 😕 Etterhvert ble jeg suicidal (noe jeg ikke var i utgangspunktet!) og det endte opp med at jeg prøvde å ta mitt eget liv. Iløpet av noen minutter tok jeg ca 80 citalopram tabletter og et par sovepiller. 😕 Jeg er helt sikker på at det var tablettene som gjorde at jeg ble suicidal og prøvde å ta mitt eget liv! 😕 Anonymous poster hash: 86841...f82
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Antidepressiva er bra for mange. Men du bør be om behandling/utredning hos psykolog i tillegg. Mange fastleger har lett for å gi antidepressiva og så la være å følge opp. I mitt tilfelle ble antidepressiva helt feil. Jeg har nemlig blitt utredet og jeg er bipolar. Dvs at jeg svinger mellom depresjoner og hyperaktive (hypomane) episoder. Antidepressiva var feil medisin mot mine depresjoner, de trigget faktisk nye episoder. Jeg fikk stemningsstabiliserende medisiner istedet og da ble verden en helt annen for meg. Så be om nærmere utredning for din psykdom. I tillegg er det jo lurt å lære seg hva som gjør deg deprimert og ikke minst hva du bør gjøre for å komme deg ut av det. Anonymous poster hash: 2b1d9...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå