Gå til innhold

Bunad uten tilhørende veske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hardangerbunad uten tilhørende veske. Jeg forstår det slik at det opprinnelig ikke finnes veske til denne bundaden, men at de har begynt å produsere dette i senere tid.

Hva gjør dere andre damer uten veske til bunaden? Hvor har dere mobil, penger osv?

Anonymous poster hash: 236fd...b90
Skrevet

Har en pose som er festet under forkleet, sydd av hun som sydde bunaden. Har lite lyst på bunadveske som ikke hører til.

Anonymous poster hash: 3d6d3...625

Skrevet

Har en pose som er festet under forkleet, sydd av hun som sydde bunaden. Har lite lyst på bunadveske som ikke hører til.

Blir det ikke visende? Forklet på min bunad er jo så tynt.

Skrevet

Blir det ikke visende? Forklet på min bunad er jo så tynt.

Er vel strengt tatt under stakken. Stakken har åpning under forkleet og på innsiden av linningen henger posen. Stikker hånda under forkleet og henter fram. Men har ikke mye i posen, noen sedler og mynt og en leppestift.

Skrevet

På min er det stor lomme i understakken, og så er det en splitt i siden på stakken som jeg kan stikke hånda inn i. 

Anonymous poster hash: 6b3ad...1eb
Skrevet

Har lomme på min, der er en kortholder sedler og leppestift, mobilen har jeg i bringestykke :)

Skrevet

jeg har lomme på innsiden av bringeduken, men syns egentlig det er litt dumt å ha penger i den, da jeg hele tiden må stikke hånda "nedi puppene"

men i år blir det 17 mai uten mobil og penger så da går det fint :-)

Anonymous poster hash: 0be32...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...