Gå til innhold

Datteren min har plutselig en større pupill,er det noe farlig?

Anbefalte innlegg

Er det pupillen på venstre side (altså høyre når jeg ser rett på bildet) som er større? Syns jeg ser en liten forskjell. Du bør absolutt få det sjekket ut.

Nydelig jente!

Anonymous poster hash: d100d...8ac

Ja det stemmer,til høyre når man ser rett på bilde.

Anonymous poster hash: fe946...8e6

Nå når du også så det så ble jeg jo enda mer bekymret,slo meg egentlig til ro med at jeg sikkert så feil. Synes pupillene er store også. Men vi har vært så mye hos leget at jeg er redd for å virke hysterisk når det er så lite forskjell.

Fortsetter under...

Prøv å få henne til å lage store øyne 😮

Kanskje det er lettere å se...

Men uansett kan ikke vi dømme hva dette kommer av. Men ville uten tvil ringt legevakt. Kan jo I det minste spørre de om hva de tenker.

Anonymous poster hash: 8d529...eee

Har prøvd men hun klarer liksom ikke å gjøre det,hun er litt slapp på øynene i tilegg,men tror det er fordi hun er ganske astmatett.

Jeg ser også at høyre papillomavirus er større enn venstre.. Så det allerede påd et første bildet du la ut

Anonymous poster hash: 3eb16...274

Oi gjorde du også det? Når jeg lyste på dem så trakk de seg sammen og ble helt små og lik str. Merker at hun ligger urolig og våkner litt og smågråter og sovner igjen,men som sagt så tror jeg det er astmaen som herjer. Skal ringe legevakten å høre.

Annonse

Jeg så med en gang på det første bildet at pupillen til høyre (for meg som ser bildet) er større enn den andre.

Du kan i det minste ringe legevakt og høre om de vil sjekke dette eller om det kan vente til i morgen. Uansett ville jeg ringt og fått time til legen i morgen. Slikt burde absolutt sjekkes!

Prøv også å få tatt bort bildene herfra..

Anonymous poster hash: 10c3c...58b

Jeg ser også at høyre papillomavirus er større enn venstre.. Så det allerede påd et første bildet du la ut

Anonymous poster hash: 3eb16...274

Oi gjorde du også det? Når jeg lyste på dem så trakk de seg sammen og ble helt små og lik str. Merker at hun ligger urolig og våkner litt og smågråter og sovner igjen,men som sagt så tror jeg det er astmaen som herjer. Skal ringe legevakten å høre.

Plutselig endring i pupillstørrelse skal alltid sjekkes ut raskt. Jeg ville ringt legevakten.

Anonymous poster hash: 7b241...5b6

Generelt sett så er det mange som har forskjellig pupillstørrelse uten at det betyr noe. Praktisk sett bør det sjekkes ut og registreres til senere, blir ofte så mye engstelige foreldre (og leger!) når man plutselig oppdager det ;)

Kontakt enten LV eller fastlegen imorgen. Du kan jo prøve å gå tilbake og se på gamle bilder, og ser om du ser noen forskjell. 

Anonymous poster hash: ee87d...45d

Vi har tidligere vært hos vanlig øyelege og øyelege på Ullevål sykehus og regner med at de hadde påpekt dette om de så en forskjell. Men skal sjekke noen bilder fra tidligere.

På de to nederste bildene synes jeg også pupillene ser så store ut. Sjekket mine egne i samme lys og synes hennes var omtrent dobbelt så store som mine.

Annonse

Det er forskjellige "nervesystemer" som gjør at pupillene blir store og små, så det kan godt være noe galt som gjør at de er forskjellige når de er store, men at de likevel er like når de er små.

Anonymous poster hash: 2bb20...72e

Er det de nederste bildene som det vises mest tydelig?må vise de til legen i morgen. Legevakten mente jeg skulle kontakte fastlege i morgen,men at jeg måtte følge med på om hun fikk hodepine. Hun har de siste dagene vært mer trøtt og sliten og våknet mye på natten.

Syns jeg ser forskjell på det nyeste bildet også.

Men kjære deg... Selv om det tidligere er tatt mr, sjekket synet, vært hos øyelege, osv, så kan det da oppstå nye ting som kan forårsake dette!

Eksempel: om du tar en celleprøve i dag som viser at alt er fint, så kan du likevel dra tilbake neste år og ta prøve, men få beskjed om at der er forandringer.

Det nytter ikke å belage seg på at alt var fint siste gang, jenta må til legen å få sjekket dette uansett. Gjør ikke noe om det evnt. ikke er slik lenger når hun kommer til legen. Det trenger ikke være noe farlig, men det er en forandring i kroppen. I beste fall sier jo legen at det er ingenting å bekymre seg over!

Anonymous poster hash: 10c3c...58b

Nå har jeg snakket med legesekretæren og hun mente at det kunne komme av ventolinen hun får. Hun skulle legge inn beskjed til legen så ringte hun meg om hun mente det var noe å sjekke.

Nå har jeg snakket med legesekretæren og hun mente at det kunne komme av ventolinen hun får. Hun skulle legge inn beskjed til legen så ringte hun meg om hun mente det var noe å sjekke.

Alle mine barn bruker ventolin, har aldri merket dette. Det står heller ikke under bivirkning på ventolin.

Anonymous poster hash: 9c026...b29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...