Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :-) jeg er litt i samme situasjon. Fødte første i uke 36+0 med akutt ks. Så lå utrolig nok nr 2 i seteleie! Hadde gledet meg til normal fødsel hehe. Etter vurdering opp og i mente fødte jeg gutten min i sete. Var en fin fødsel :-) Nå med nr tre håpet jeg igjen på en normal fødsel, men han ligger i seteleie gitt, han også :-p er 36+ 0 i dag. Gullet i magen har nok ikke ligget like lenge i sete som broren, men tror ikke han blir å snu seg. Prøvde mye sist i håp om at han skulle snu seg. Eneste som jeg merket at han reagerte mye på var akupunktur. Kjente ut som han prøvde å snu seg da. Her prøver de ikke vending. Og med min blodtype samt tidligere ks tror jeg det hadde vært uaktuelt uansett hvor i landet.

Fortsetter under...

Min sympatiske lille baby som har ligget med hodet laaaangt nedi bekkenet i mange uker snudde seg igår :( i uke 36+5... Skal på UL etterpå, men jeg tror han har snudd seg ned igjen nå... Litt usikker..

Var hos Jm isted og da mente hun seteleie. Men nå etter jeg var der så har han romstert igjen...

Hei hei. D sto bra til med frøkna ; ) så keisersnitt dato opprettholdes foreløpig. Må følge nøye med på urin og blodtrykk. I tillegg har gallesyreprøvene mine økt noe ( alvorlig svangerskapskløe ), så høyere økning av disse eller bt / urin vil avgjøre evnt tidligere forløsning. Men per nå så d bra ut 👍 bortsett fra vanvittige tømmerstokker av noen bein!

Var på kontroll på riksen på mandag og legen kjente at han lå i tverrleie. Men da vi tok UL hadde han like greit snudd seg med hodet ned! Hurra! Men - det kan virke som han har ganske god plass fortsatt, det er mye turning. Så jeg blir ikke overrasket om han snur seg tilbake. Men nå har han hvertfall vist at han kan ligge riktig vei, så nå har jeg tro på at han ligger "riktig" også når jeg nærmer meg termin. Jeg spurte forøvrig om vending på riksen - de gjør det kun om ikke forholdene ligger til rette for setefødsel. De vil helst ikke tukle med naturen fordi det visstnok er en risiko også med vending.

Skal føde på riksen ja, Krumelur! Termin 12. juli:)

Var på kontroll på riksen på mandag og legen kjente at han lå i tverrleie. Men da vi tok UL hadde han like greit snudd seg med hodet ned! Hurra! Men - det kan virke som han har ganske god plass fortsatt, det er mye turning. Så jeg blir ikke overrasket om han snur seg tilbake. Men nå har han hvertfall vist at han kan ligge riktig vei, så nå har jeg tro på at han ligger "riktig" også når jeg nærmer meg termin. Jeg spurte forøvrig om vending på riksen - de gjør det kun om ikke forholdene ligger til rette for setefødsel. De vil helst ikke tukle med naturen fordi det visstnok er en risiko også med vending.

Skal føde på riksen ja, Krumelur! Termin 12. juli:)

13. her så kanskje vi ses :-)

Annonse

Da ble d brått endringer her.. Ble oppringt fra sykehuset idag..og galleprøvene j har vært inne og tatt jevnlig har nå begynt å stige. Dvs j har utviklet alvorlig svangerskapskløe. Hadde dette med førstemann også. Han kom i uke 34 pga d.

Så i morgen blir d gjort vendingsforsøk, om d er vellykket blir fødselen satt igang. Er d ikke vellykket, blir keisersnittet fremskyndet til førstkommende mandag eller tirsdag! 😳 hjelpes! Nå ble ting plutselig veldig nært! Nå skjer d!

Ojojoj, VIL ha nr 2!!!! Bra at ökninga i galleverdiene taes på alvor, men kom gjerne litt bardust på for deg med sånne endringer i planene. Håper vendinga blir vellykket, krysser fingra for deg!

Så bra du slupper vending 3pluss1 :-) Her i Stavanger har de mye erfaring med både vending og setefödsler, så föler meg i trygge hender.

Tusen takk! 😳 grugleder meg! Blir spennende! De har virkelig vært flinke med å ta meg alvorlig! D er j takknemlig for, d gjorde de nemlig ikke med førstemann! Da virket d som om ingen visste noe om alvorlig svangerskapskløe!

Lykke til dere også! J holder dere oppdatert 😉

Tusen takk! 😳 grugleder meg! Blir spennende! De har virkelig vært flinke med å ta meg alvorlig! D er j takknemlig for, d gjorde de nemlig ikke med førstemann! Da virket d som om ingen visste noe om alvorlig svangerskapskløe!

Masse lykke til i dag :-)

Masse lykke til i dag :-)

Tusen takk! 😱

Hvordan gikk det?! Jeg blei sendt hjem med uforrettet sak, eller; fikk gjort UL med vekstestimat samt CTG, men det blei ikke gjort vending siden jeg har brukt blodfortynnende til og med söndag. Ingen vits å ta noen risiko, så er satt opp til ny time på tirsdag. Fortell gjerne at dette ikke er noe å grue for, VIL ha nr 2 ;-) Håper alt er vel!

Hei. Åh så kjedelig Trudesagen! Skuffende når ting blir halvveis!

Vending var dessverre ikke vellykket her, så nå ligger j klar for keisersnitt! 😳 d blir utført idag!

Vendingsforsøk syns j var helt greit! Ikke vondt! Ubehagelig, ja, og får nok noen blåmerker 😉 men d var absolutt ikke ille! Så ikke noe å grue seg for!

Hjelp, j blir 2 barns mor idag! 😱

Annonse

Vil ha nr. 2, lykke til/ gratulerer så mye! :)

Jeg har født i seteleie med nr 1. Fødsel starta i uke 32, men fikk til å stoppe det med riedempende sprøyter. Oppdaga da seteleie og ble sendt på rønkten. Bekkenet var stort nok sa de, så lenge hun ikke ble over 4 kg. For hodet er alltid det største samme hvilke vei de kommer ut. Hun ble født uke 37+0 og var 2920g. Fødselen gikk veldig bra! Det var mange folk i rommet som sto klar i tilfelle det skulle skje noe, men det gjorde det ikke. Pressinga tok bare 15 min. Min andre ble født i hodeleie i uke 38 og det var omtrent likedan. Så jeg vil ikke påstå det er noe å grue seg for. Sier de på sykehuset at man kan føde i sete, så er jo det best både for barn og mor, så derfor stolte jeg på dem. Skulle egentlig på vending i uke 38, men det rakk de ikke, men hadde lite fostervann og sete var festet, så det hadde nok ikke blitt vellykka likevel. Jeg gjør det glatt igjen om tredje legger seg i seteleie.

Shit, VIL ha nr 2!!!! Lykke til/ gratulerer på forskudd :-) SPENNENDE!

Takk for innspill, Silla :-) Jeg er nok ikke like heldig å ha små barn som deg, min blei estimert til å være i overkant av 4 kg til termin (13.juni). Men får jeg lov å prøve meg på setefødsel, gjør jeg det :-)

Nei, vending var ikke vellykket! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet! Men j slapp heldigvis \'e5 vente til over helga! D ble ks i går ettermiddag, prinsessa var ute kl 18.39, helt perfekt selvfølgelig, Hihi. Veide 3075gram. Lengde ikke målt enda pga seteleie, hun ligger litt frosk 😉, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt Å prøve og få ut! 😤 ( sorry detaljer )! Men nå er d over 😊

Nei, vending var ikke vellykket! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet! Men j slapp heldigvis \'e5 vente til over helga! D ble ks i går ettermiddag, prinsessa var ute kl 18.39, helt perfekt selvfølgelig, Hihi. Veide 3075gram. Lengde ikke målt enda pga seteleie, hun ligger litt frosk , Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt Å prøve og få ut! ( sorry detaljer )! Men nå er d over

Gratulerer så mye! Håper på rask bedring og mye kosetid!!!

Tusen takk dere! J og snuppa blir ihvertfall godt kjent her vi ligger! 😊 vi koser oss masse, særlig nå som vi endelig har fått til ammingen. Slet veldig i starten, måtte ha hjelp hver gang! 😣 men nå går d av seg selv! 👍 og nå husker j veldig godt hvordan d var med disse såre brystene i starten! 😖 ellers har j fortsatt mye smerter, men de bedres dag for dag! : )

Tusen takk dere! J og snuppa blir ihvertfall godt kjent her vi ligger! vi koser oss masse, særlig nå som vi endelig har fått til ammingen. Slet veldig i starten, måtte ha hjelp hver gang! men nå går d av seg selv! og nå husker j veldig godt hvordan d var med disse såre brystene i starten! ellers har j fortsatt mye smerter, men de bedres dag for dag! : )

Grøss, gruer meg nesten mer til de såre puppene enn til selve fødselen, husker godt hvor vondt det var! Det går seg heldigvis til etterhvert, og er jo verdt det når det går over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...