Gå til innhold

Fotballkamp når man har vært hjemme fra skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er virkelig i superform nå! Tenker vi drar å lar han være med i 15 min eller noe, ha på drakten og være på lagbildet og slik. Hi

Anonymous poster hash: a7dec...bd6

Dersom du hadde meldt på jobb at du måtte være hjemme pga per er syk, så ville jeg faktisk reagert om jeg så per spille fotballkamp på ettermiddagen. Mulig jeg ville nevnt det for sjefen.

Du kommer til å få "vondt i magen" på morgenen, og frisk på kvelden. Barn lærer slike ting kjapt. Regner med han har hatt en kjekk dag hjemme med fri fra skolen?

Hvorfor fikk han fri fra skolen dersom han er frisk nok til å spille kamp? Feberfri dag i skolen praktiseres ikke her, ikke på jobb heller.

Har du sjekket reglene på skolen, eller henger det igjen fra barnehagen?

Anonymous poster hash: 4454a...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er virkelig i superform nå! Tenker vi drar å lar han være med i 15 min eller noe, ha på drakten og være på lagbildet og slik. Hi

Dersom du hadde meldt på jobb at du måtte være hjemme pga per er syk, så ville jeg faktisk reagert om jeg så per spille fotballkamp på ettermiddagen. Mulig jeg ville nevnt det for sjefen.

Du kommer til å få "vondt i magen" på morgenen, og frisk på kvelden. Barn lærer slike ting kjapt. Regner med han har hatt en kjekk dag hjemme med fri fra skolen?

Hvorfor fikk han fri fra skolen dersom han er frisk nok til å spille kamp? Feberfri dag i skolen praktiseres ikke her, ikke på jobb heller.

Han har ikke vær syk bare i dag da. Mor har holdt han hjemme fordi han må ha en feberfri dag hjemme.

Hadde han vært hjemme i dag fordi han hadde "vondt i magen" så får han selvsagt ikke være med på kamp.

Det ER en forskjell på de to nevnte tilfellene.

Anonymous poster hash: 8e5b5...d9a

Skrevet

Snakket med hans lærer, som og er hjelpetrener. Han mente han bare kunne komme hvis formen var grei, spille 5 min med drakten . Se på resten av kampen. Hi

Skrevet

Han har ikke vær syk bare i dag da. Mor har holdt han hjemme fordi han må ha en feberfri dag hjemme.

Hadde han vært hjemme i dag fordi han hadde "vondt i magen" så får han selvsagt ikke være med på kamp.

Som kollega og arbeidsgiver ville jeg likevel reagert om man var borte fra jobb pga per er syk og så spiller han fotball på kvelden.

Nå står det ingenting her at foreldre har tatt fri fra jobb med sykt barn, mulig de likevel var hjemme, men jeg nevner det.

Er man syk for skole er man syk på ettermiddagen. Man treffer de samme barna begge plasser.

Skrevet

Som kollega og arbeidsgiver ville jeg likevel reagert om man var borte fra jobb pga per er syk og så spiller han fotball på kvelden.

Nå står det ingenting her at foreldre har tatt fri fra jobb med sykt barn, mulig de likevel var hjemme, men jeg nevner det.

Er man syk for skole er man syk på ettermiddagen. Man treffer de samme barna begge plasser.

Og kommer man på skole/jobb dagen etter synes jeg det er ok.

Skrevet

Syk pga feber, borte fra skolen = ikke fotballkamp.

Har ei jente som driver med fotball. Hun sliter med migrne, hun får lov å dra på fotballkamp om hun er hjemme for andre dag. Hun har høy terskel for å være borte fra skolen, men lav terkel for å si om hun orker fotballkamp. Så vil hun dra på kamp får hun lov. Snakket med læreren hennes om det slik at det ikke blir noe kluss der. Personlig syns jeg egentlig ikke hun skal dra på kamp når hun ikke har vært på skolen, men når jeg har levd med hennes sykdom så lenge ser jeg hvordan den er så er det greit. Når migrenen hennes først slipper taket så e den borte. Ikke som storesøster sin som går gradvis over. Hos minstemor er det som noen skrur av og på en bryter.

Anonymous poster hash: 557be...b3f

Skrevet

Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye.

Enig i denne.

Barna er forøvrig alltid hjemme en dag de er friske før de kan gå på skolen igjen,må de virkelig være inne hele den dagen, dere som sier blankt nei?

Selvfølgelig er de det! Man er forpliktet til å gå på skole, kan man ikke det, så skal man selvsagt ikke noe annet heller!

Du er vel ikke for syk til å gå på jobb, men går likevel på kafé med en venninne? (snakker selvsagt ikke om sykmld over tid!)

Anonymous poster hash: f5715...ba9

Man er jo mer eller mindre pliktet til å holde barna hjemme til de er helt friske. Dvs at de er hjemme en dag de er helt friske før de kan gå tilbake på skolen. Dvs at de da er hjemme uten å være syke. Den dagen mener jeg faktisk at det er greit å være ute ja.

Skrevet

Gutten er jo ikke syk. Han blir pålagt en feberfri dag. Det er ikke det samme som å være syk så hos meg hadde han fått dratt på kamp. Hadde jeg blitt pålagt feberfri dag av jobben kunne jeg fint brukt den dagen utendørs og i aktivitet. Jeg er jo ikke syk, bare pålagt å ikke komme på jobb.

Anonymous poster hash: 3ad82...4f3

Skrevet

god lærdom å ta med seg videre i livet det... fotballen er viktigere enn skolen...

Skrevet

Gutten er jo ikke syk. Barn MÅ ha en feberfri dag før bhg og skole.

Ville dratt på kamp. Ungen er tydelig frisk.

Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb

Skrevet

Ah, en kommende naver in spe!Snakke meg om å lære barna riktig holdning i forhold til fravær.

Er han i form nok til å spille kamp så var han ikke syk nok til å være hjemme i utgangspunktet. Selv om han føler seg i form nå, så har det noe med holdningen du lærer han. Husk det til neste gang han hangler litt. Dårlig form=skole. Syk=hjemme.

Anonymous poster hash: 5794f...77e

Skrevet

Ville dratt på kamp. Ungen er tydelig frisk. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb

Nei, det MÅ de ikke.

Anonymous poster hash: 5794f...77e

Skrevet

Skolebarn må da vel ikke ha en feberfri dag??

Anonymous poster hash: 38012...abd

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye.

Enig i denne.

Barna er forøvrig alltid hjemme en dag de er friske før de kan gå på skolen igjen,må de virkelig være inne hele den dagen, dere som sier blankt nei?

Selvfølgelig er de det! Man er forpliktet til å gå på skole, kan man ikke det, så skal man selvsagt ikke noe annet heller!

Du er vel ikke for syk til å gå på jobb, men går likevel på kafé med en venninne? (snakker selvsagt ikke om sykmld over tid!)Anonymous poster hash: f5715...ba9

Man er jo mer eller mindre pliktet til å holde barna hjemme til de er helt friske. Dvs at de er hjemme en dag de er helt friske før de kan gå tilbake på skolen. Dvs at de da er hjemme uten å være syke. Den dagen mener jeg faktisk at det er greit å være ute ja.

Det er man da ikke forpliktet til. Eldgammel myte om at man skal være feberfri en hel dag før man er back on track. Det er almenntilstanden som gjelder når det dreier seg om barn. Er de kvikke, så kan de gå på skolen selv om de hadde feber dagen før.

Skrevet (endret)

Han er virkelig i superform nå! Tenker vi drar å lar han være med i 15 min eller noe, ha på drakten og være på lagbildet og slik. HiAnonymous poster hash: a7dec...bd6

Håper læreren ser det. For en drittunge du lærer ungen din å bli. Anonymous poster hash: ace27...019
Å du store verden! Du er ikke redd for å ta i?

Hva skal egentlig læreren gjøre om hn ser det? Og en liten gutt som egentlig er frisk, men hjemme fordi reglene sier det, blir en drittunge om han får frisk luft?

Feberfri dag er bortkastet på mine barn, når de er friske er de friske og blir ikke syke av å bevege seg litt. Derfor er vi gjerne ute, vi gjør tilogmed ofte noe ekstra hyggelig den ekstra hjemmedagen. Man skal da ikke straffe barn fordi de blir syke og for at det finnes regler om når de kan komme tilbake til skole/bhg?

Sånn har vi gjort det med alle ungene og de har en utmerket jobbmoral. Om dere får unger som syns det er ok å skulke kommer det nok av helt andre ting enn dette.

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Syns det er helt greit at han dro på fotballkamp! :-)

Anonymous poster hash: 50f2a...822
Skrevet

Ville dratt på kamp. Ungen er tydelig frisk.

Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb

Barn på skolen må ikke ha feberfri dag.

Skrevet

Enig i denne.

Du er vel ikke for syk til å gå på jobb, men går likevel på kafé med en venninne? (snakker selvsagt ikke om sykmld over tid!)Anonymous poster hash: f5715...ba9

Det er man da ikke forpliktet til. Eldgammel myte om at man skal være feberfri en hel dag før man er back on track. Det er almenntilstanden som gjelder når det dreier seg om barn. Er de kvikke, så kan de gå på skolen selv om de hadde feber dagen før.

Poenget mitt var også litt at man sjelden vet om de er friske før de har hatt en frisk dag hjemme. Trodde jeg hvertfall. Jeg får vel si at jeg har ekstremt liten erfaring med syke barn, men jeg trodde ikke man klarte å finne ut at barna er friske igjen i løpet av en liten morgentime om de var syke dagen før.

Skrevet

Her praktiseres at man ikke kan delta i aktiviter med andre hvis man har vært syk og hjemme fra skolen. Synes altså ikke at fotballkamp med klassekamerater er greit hvis man er hjemme fra skolen. 

På en godværsdag kan de være ute i hagen hvis de friskner til, eller bli med i butikken hvis de ikke er smittefarlige. 

Skrevet

Her er det ikke aktiviteter og andre festligheter når man er borte fra skolen. 

Skrevet

Jeg har barn som elsker skolen så jeg er ikke redd for at de skal late som om de er syke. Barna min er heller ikke ofte syke. Når barna mine har vært syk med feber holder jeg dem gjerne hjemme en ekstra feberfri dag. Det er et helt annet tempo hjemme enn på skolen og lett for å bli syk igjen om man drar for tidlig tilbake i alle fall om man i tillegg har kommet litt ut av døgnrytmen og sovner veldig sent. I tillegg er man ofte mindre smittefarlig når man kommer tilbake om man tar en ekstra dag hjemme. Hvis vi denne dagen har kino eller teaterbilletter eller noe annet vi har gledet oss til på ettermiddagen drar vi på dette. Barnet skal jo på skolen neste dag. Men jeg hadde ikke sendt barnet på kamp, på trening eller annet sted der de er fysisk aktive. Da faller jo poenget med en rolig dag hjemme bort. Barnebursdagsbesøk hadde vi heller ikke dratt i, men vi kunne dratt i rolig familiebesøk.

Anonymous poster hash: 19cf9...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...