Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Har en førsteklassing som i dag ble hjemme da han har vært febersyk de siste dagene, er dog feberfri i dag. I ettermiddag er hans aller første fotballkamp ... Er det galemathias å la han dra? Anonymous poster hash: a7dec...bd6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Ja det er helt feil. Både sender du feil signaler overfor sønnen din og fordi han er hjemme pga feberfri dag...da løper man ikke rundt på en fotballbane resten av den dagen.. Anonymous poster hash: 6c0f0...d1f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Den fotballkampen dropper han selvsagt. Anonymous poster hash: 3c170...0e1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Det blir selvfølgelig ikke fotballkamp om han var for syk til skole. Anonymous poster hash: 54faf...c37
Elsker livet Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Ja det er helt feil. Både sender du feil signaler overfor sønnen din og fordi han er hjemme pga feberfri dag...da løper man ikke rundt på en fotballbane resten av den dagen.. Anonymous poster hash: 6c0f0...d1f Enig i denne. Hjemme fra skolen betyr hjemme resten av dagen også! Anonymous poster hash: 4454a...9c6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Så når dere er syke tidlig på dagen, men blir frisk litt senere utpå dagen så er dere inne til neste dag? Hvis mine barn blir friske utover dagen og allmenntilstanden er fin så sendes de på trening eller vi drar på kamper. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Så når dere er syke tidlig på dagen, men blir frisk litt senere utpå dagen så er dere inne til neste dag? Hvis mine barn blir friske utover dagen og allmenntilstanden er fin så sendes de på trening eller vi drar på kamper. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb Ja! Hvis jeg har vært hjemme fra jobb grunnet sykdom så står jeg over håndballkampen på kvelden. Jeg kan til nøds stikke i matbutikken, men nei, jeg drar ikke på sosiale tilstelninger etc.. Mine barn får ikke dra ut på ettermiddagen om de har vært hjemme fra skolen pga sykdom, ikke i bursdagsselskap, på trening/kamp e.l.. Anonymous poster hash: c8788...2c9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Så når dere er syke tidlig på dagen, men blir frisk litt senere utpå dagen så er dere inne til neste dag? Hvis mine barn blir friske utover dagen og allmenntilstanden er fin så sendes de på trening eller vi drar på kamper. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb Ja, selvfølgelig er vi inne til neste dag!! Anonymous poster hash: 38012...abd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Enig med resten! Er han for syk for skole, er han iallefall for syk for fotballkamp!! Og en veldig grei regel er: "hjemme fra skolen = hjemme HELE dagen/kvelden" Anonymous poster hash: f5715...ba9
Mandala Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye. Enig i denne. Barna er forøvrig alltid hjemme en dag de er friske før de kan gå på skolen igjen,må de virkelig være inne hele den dagen, dere som sier blankt nei?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er av den mening at ved feberfri dag (som brukes hjemme fra skole), er en dag hvor man tar det HELT med ro før aktiv skolestart/bhgstart dagen etterpå. Min datters feber blusser opp ganske raskt om hun kaster seg ut i aktiviteter rett etter sykdom.Den feberfrie dagen er for at kroppen skal få hvile ut og komme seg til hektene etter sykdom (min mening og erfaring). Så fotballkamp hadde ikke kommet på tale her hjemme. Hadde det vært snakk om å dra til sjakk-klubben, hadde det vært noe annet... Anonymous poster hash: f5e03...c9c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Her i huset er man inne til neste dag om man er hjemme fra skole eller jobb ja, er man for syk for skole er man ihvertfall for syk for fotballkamp. Anonymous poster hash: 4f43a...d77
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Du kjenner gutten din best, har han faktisk vært syk, og har vært i ok form i går (kveld) og i dag ville jeg latt ham spille, kanskje be treneren om at han ikke spiller så lenge. Når de blir større og forstår at det er forskjell på syk og "syk" (altså at man mistenker skulk) ville jeg blitt strengere mht. fritidsaktiviteter på ettermiddagen om man har vært borte fra skolen. Vet du derimot at han lett får feber igjen om han ikke tar det med ro holder du ham selvfølgelig hjemme. Jeg har ingen problem med den feberfrie dagen hjemme, men ikke alle barn har like stort behov forå hente seg inn, og smittefaren er vel som regel over om det ikke er snakk om omgangssyken. Anonymous poster hash: dea47...38a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye. Enig i denne. Barna er forøvrig alltid hjemme en dag de er friske før de kan gå på skolen igjen,må de virkelig være inne hele den dagen, dere som sier blankt nei? Selvfølgelig er de det! Man er forpliktet til å gå på skole, kan man ikke det, så skal man selvsagt ikke noe annet heller! Du er vel ikke for syk til å gå på jobb, men går likevel på kafé med en venninne? (snakker selvsagt ikke om sykmld over tid!) Anonymous poster hash: f5715...ba9
Husbygger Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Her får de ikke gå på trening/kamp/sosiale ting når de har vært hjemme fra skolen. Eldstemann måtte nettopp stå over sonesamling med håndballen fordi han spydde om morgenen. Han spydde kun den ene gangen, men sånn er det desverre i vårt hus. Eneste gangen jeg har gjort unntak var når midterste hadde vært hjemme med migrene i noen dager. Da fikk han tilbud om å gå i selskap (skulle på skolen dagen etterpå), men han valgte å være hjemme. Han orket ikke alt bråket som kom til å være i selskapet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Han er virkelig i superform nå! Tenker vi drar å lar han være med i 15 min eller noe, ha på drakten og være på lagbildet og slik. Hi Anonymous poster hash: a7dec...bd6
Mamalarma Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 Så når dere er syke tidlig på dagen, men blir frisk litt senere utpå dagen så er dere inne til neste dag? Hvis mine barn blir friske utover dagen og allmenntilstanden er fin så sendes de på trening eller vi drar på kamper. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb Selvfølgelig er vi inne resten av dagen, til nød en liten luftetur ut. Men da bare i hagen eller rett rundt nabolaget. Er man for syk for skole, så går man ikke på trening, besøk eller lignende. En kjapp handletur på nærbutikken eller apotek er greit, men ikke på senter for handling.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 Enig med flertallet her. Slik har jeg også hatt det i min oppvekst. For syk til skole= inne hele den dagen. Anonymous poster hash: fa3ad...a21
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Vurderer du virkelig det? Anonymous poster hash: ace27...019
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #21 Skrevet 12. mai 2015 Han er virkelig i superform nå! Tenker vi drar å lar han være med i 15 min eller noe, ha på drakten og være på lagbildet og slik. Hi Anonymous poster hash: a7dec...bd6 Håper læreren ser det. For en drittunge du lærer ungen din å bli. Anonymous poster hash: ace27...019
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #22 Skrevet 12. mai 2015 Jeg synes det er litt forskjell på den feberfrie dagen som vi voksne "pålegger" ungene å være hjemme kontra når de selv mener seg for syke til å gå på skolen, men likevel vil ut å leke/gå på fotballen på ettermiddagen. Jeg går som regel på jobb med en gang jeg er frisk (husker riktig nok ikke sist jeg var syk), men hadde vi hatt en policy på jobb om en feberfri dag hjemme etter sykdom, altså at jeg ikke "fikk lov" å komme på jobb, hadde jeg ikke hatt skrupler mot å gå ut ettermiddagen om jeg følte det gikk greit mht. form. Anonymous poster hash: dea47...38a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #23 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er ikke så veldig streng på at man må holde seg hjemme selv om man har vært borte fra skolen på dagen, men akkurat en fotballkamp som er såpass fysisk krevende syns jeg blir for mye.Enig i denne. Barna er forøvrig alltid hjemme en dag de er friske før de kan gå på skolen igjen,må de virkelig være inne hele den dagen, dere som sier blankt nei? I barnehagen hadde vi den regelen at barn måtte være hjemme en feberfri dag. Slike regler finnes heldigvis ikke på skolen hos oss. Hos oss er man enten for syk til å gå på skolen eller frisk! Hadde man feber en dag men frisk den neste, ja da går man på skolen. Sender evt med en lapp slik læreren vet at de kan sendes hjem igjen. Veldig lite fravær på hele skolen vår. Anonymous poster hash: 4454a...9c6
Gjest Antarctica Skrevet 12. mai 2015 #24 Skrevet 12. mai 2015 Så når dere er syke tidlig på dagen, men blir frisk litt senere utpå dagen så er dere inne til neste dag? Hvis mine barn blir friske utover dagen og allmenntilstanden er fin så sendes de på trening eller vi drar på kamper. Anonymous poster hash: 2f0e4...3cb Det gjør IKKE vi. Jeg vil ikke ha simulanter i huset som "plutselig" blir friske, og derfor er avtalen: er du syk, så er du syk. Dagen etterpå kan vi se på det.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #25 Skrevet 12. mai 2015 Jeg tenker at hvis han skal på skolen i morgen er det greit å gjøre aktiviteter etter skoletid i dag. Jeg ville ikke latt han spille kamp da. Det er for tøft både fysisk og at han blir svett og helt sikkert litt kald. Jeg synes det er innafor å reise å se på kampen så fremt det ER skole i morgen. Anonymous poster hash: 8e5b5...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå