Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #26 Skrevet 11. mai 2015 Kjøp bunad med skuaut. Jeg hadde abslolutt reagert om jeg så en i bunad med hijab. Hadde ikke sagt noe til deg, men hadde tenkt mitt og kanskje ledd litt av det senere. Åmli bunaden/aust Agder er fin med skaut. Jeg har den, men jeg bruker det hårbåndet som hører til kjempefin bunad og ikke så aller værst i pris. Konfirmanten her fikk den og det kom vel på 17.000. Uten sølv da, såklart. Anonymous poster hash: 974d9...f7a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #27 Skrevet 11. mai 2015 Det er klart du kan gå i bunad og hijab om du vil. Jeg liker det ikke, men jeg trenger ikke å like alt alle andre gjør, du har rett til å ta dine egne valg uansett. Anonymous poster hash: 86b45...961
PersilleBlomst Skrevet 11. mai 2015 #28 Skrevet 11. mai 2015 De skautene jeg har googlet opp er helt horrible! Kan ikke tenke meg å bruke noe slikt. Jeg skjønner at dere tenker at hijab er hijab, men hijab er absolutt et moteplagg for muslimske kvinner. Hadde jeg gått med et slikt skaut, hadde nok venninnene mine ledd seg skakk i hjel. Hi Anonymous poster hash: be900...943 Bunad er jo ikke et moteplagg, det er et tradisjonsplagg.. Blir jo som å bruke sari med truck caps o.O
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #29 Skrevet 11. mai 2015 De skautene jeg har googlet opp er helt horrible! Kan ikke tenke meg å bruke noe slikt. Jeg skjønner at dere tenker at hijab er hijab, men hijab er absolutt et moteplagg for muslimske kvinner. Hadde jeg gått med et slikt skaut, hadde nok venninnene mine ledd seg skakk i hjel. Hi Anonymous poster hash: be900...943 Ok, da foreslår jeg at du dropper hele greia. Anonymous poster hash: 9042e...35f
PersilleBlomst Skrevet 11. mai 2015 #30 Skrevet 11. mai 2015 (endret) BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Endret 11. mai 2015 av PersilleBlomst
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #31 Skrevet 11. mai 2015 Det blir jo som å.gå med verdens trangeste og korteste minikjole, med tidenes utringning. Og samtidig bruke hijab for å dekke seg til. Bunaden er en festdrakt som stort sett blir sett på som et selvfølgelig plagg (for de som har det) for å feire vår frihet. Hvordan kan man med stolthet bære et "frihets-plagg" når man samtidig skal ha på seg en hijab, som i mine og sikkert de fleste andres øyne Sees på som det heeeelt motsatte?!? Flott om du som ikke er etnisk norsk ønsker å bruke "vår" fantastiske drakt, men syntes faktisk det blir litt respektløst å bære en slik drakt med hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1 Seriøst? Oss og dere? Som oss etnisk nordmenn, og dere tredjegenerasjons innvandrere med selv foreldre som er født i Norge ? Seriøst?! Mine barn er fjerdegenerasjons innvandrere, det gjør meg så vondt at folk fortsatt skal betrakte dem som utlendinger ! Vi har ikke innvandret!! Hi Anonymous poster hash: be900...943 Beklager om jeg ikke ordla med rett. Jeg ville ikke sett på deg som annet enn norsk om du hadde kommet gående med bunad. Ville tenkt at det var flott at du ville bruke denne drakten. Og ja, lang tilbake i tid MÅTTE også kvinner dekke til håret sitt. Og for ikke så altfor lenge siden ble man irettesatt om man viste bena sine på stranden. Men tiden (og samfunnet/verden) går videre og kvinner ville ikke la seg undertrykke på den måten. Om du selv velger å bruke hijab, er jo det flott for deg. Men HVORFOR ble det opprinnelig bestemt at en kvinne skulle bruke hijab? Jo, for å dekke seg til. Flott at hijab blir sett på som et moteplagg blant muslimske kvinner, men den opprinnelige grunnen er uansett å dekke seg til. Igjen- du spurt og får svar. Jeg ville virkelig reagert om jeg hadde sett en kvinne brukt bunad og hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #32 Skrevet 11. mai 2015 Hva med.hijab og lårkorte skjørt? Anonymous poster hash: 5fa65...51f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #33 Skrevet 11. mai 2015 De skautene jeg har googlet opp er helt horrible! Kan ikke tenke meg å bruke noe slikt. Jeg skjønner at dere tenker at hijab er hijab, men hijab er absolutt et moteplagg for muslimske kvinner. Hadde jeg gått med et slikt skaut, hadde nok venninnene mine ledd seg skakk i hjel. HiAnonymous poster hash: be900...943 Bunad er jo ikke et moteplagg, det er et tradisjonsplagg.. Blir jo som å bruke sari med truck caps o.O Enig! Bunad er et tradisjonsplagg. Å vise respekt for det mest tradisjonsrike plagget vi har burde ikke være så vanskelig. Hijab er ikke et tilbehør til bunad. Skaut er! Anonymous poster hash: e7b82...b55
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #34 Skrevet 11. mai 2015 Håper du skaffer deg bunad og bærer den med stolthet, med eller uten hijab! Herregud for noen ekle meninger folk har her, blir flau! En kan da vel være norsk, etnisk eller ikke, muslim eller ikke, bunad er ikke forbeholdt visse. :-) :-) Anonymous poster hash: 50a77...769
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #35 Skrevet 11. mai 2015 På hvilken måte representerer stakken frigjøring? Trodde bunadene var (inspirert av) festplagg fra svunne tider, tider med et forhold mellom kjønnene som var mer som i retning av dagens India?Bunaden ble under nasjonalromantikken et av mang symbol for at Norge hadde en egen kultur, et eget folk og derfor burde få tilbake sin suverenitet, så på den måten representerer stakken frigjøring. Anonymous poster hash: acdf8...ca4
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #36 Skrevet 11. mai 2015 Det er litt sykt hele greia.. La oss si at jeg ikke hadde valgt å bruke hijab, at jeg ble tvunget til det av min far eller mann osv, også skulle jeg ut i det norske samfunnet og kjøpe meg en bunad, for å forsterke min identitet som nordmann, men så blir jeg undertrykket av nordmenn fordi de mener at jeg bruker et undertrykkende plagg? Altså.. Dobbelt undertrykkelse? Er det greit? Å ekskludere noen som allerede lider da? Hi Anonymous poster hash: be900...943
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #37 Skrevet 11. mai 2015 BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Du må sjekke datoen for den artikkelen Anonymous poster hash: a26cb...2e5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #38 Skrevet 11. mai 2015 Tuller dere?! Alle anonyme over her må være kjerringer fra indre langtvekkistan! Jeg hadde faktisk blitt RØRT om jeg så en dame med bunad og hijab. Det betyr at vedkommende er stolt av sin norske identitet i tillegg til at hun henger om opphavet sitt. Det nye Norge!! Kjempeflott! Og er sikkert veldig fint å på også, tror faktisk plagene kan passe godt sammen, siden de begge er litt "konservative". Håper virkelig jeg får se noen i bunad og hijab på 17 mai. Men tviler vel egentlig, siden jeg dessverre skal feire langt utpå landet i år, hvor slike holdninger sonde anonyme legger for dagen sikkert eksisterer i beste velgående. Anonymous poster hash: f9d7e...420 Jeg ble så rørt av å lese dette.. Takk!!! Tenk at det fortsatt finnes håp i samfunnet. Hi Anonymous poster hash: be900...943
PersilleBlomst Skrevet 11. mai 2015 #39 Skrevet 11. mai 2015 BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Du må sjekke datoen for den artikkelen Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Hmmm.. betyr ikke det bare at dette er gammelt nytt og at "kjerringene" henger etter?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #40 Skrevet 11. mai 2015 BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Du må sjekke datoen for den artikkelen Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Hmmm.. betyr ikke det bare at dette er gammelt nytt og at "kjerringene" henger etter? Det er en aprilspøk Anonymous poster hash: a26cb...2e5
Gustav Klitt Skrevet 11. mai 2015 #41 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Det blir jo som å.gå med verdens trangeste og korteste minikjole, med tidenes utringning. Og samtidig bruke hijab for å dekke seg til. Bunaden er en festdrakt som stort sett blir sett på som et selvfølgelig plagg (for de som har det) for å feire vår frihet. Hvordan kan man med stolthet bære et "frihets-plagg" når man samtidig skal ha på seg en hijab, som i mine og sikkert de fleste andres øyne Sees på som det heeeelt motsatte?!? Flott om du som ikke er etnisk norsk ønsker å bruke "vår" fantastiske drakt, men syntes faktisk det blir litt respektløst å bære en slik drakt med hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1 Seriøst? Oss og dere? Som oss etnisk nordmenn, og dere tredjegenerasjons innvandrere med selv foreldre som er født i Norge ? Seriøst?! Mine barn er fjerdegenerasjons innvandrere, det gjør meg så vondt at folk fortsatt skal betrakte dem som utlendinger ! Vi har ikke innvandret!! Hi Anonymous poster hash: be900...943 Beklager om jeg ikke ordla med rett. Jeg ville ikke sett på deg som annet enn norsk om du hadde kommet gående med bunad. Ville tenkt at det var flott at du ville bruke denne drakten.Og ja, lang tilbake i tid MÅTTE også kvinner dekke til håret sitt. Og for ikke så altfor lenge siden ble man irettesatt om man viste bena sine på stranden. Men tiden (og samfunnet/verden) går videre og kvinner ville ikke la seg undertrykke på den måten. Om du selv velger å bruke hijab, er jo det flott for deg. Men HVORFOR ble det opprinnelig bestemt at en kvinne skulle bruke hijab? Jo, for å dekke seg til. Flott at hijab blir sett på som et moteplagg blant muslimske kvinner, men den opprinnelige grunnen er uansett å dekke seg til. Igjen- du spurt og får svar. Jeg ville virkelig reagert om jeg hadde sett en kvinne brukt bunad og hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1 Men hvis det er så viktig for deg å demonstrere at verden går videre, hvorfor insisterer du på din enerett som etnisk norsk til å iføre deg et plagg med klare linjer til kvinneundertrykkelse?? Begynner å tro at du triller.. Edit; haha *troller 😅 Endret 11. mai 2015 av Gustav Klitt
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #42 Skrevet 11. mai 2015 Det er litt sykt hele greia.. La oss si at jeg ikke hadde valgt å bruke hijab, at jeg ble tvunget til det av min far eller mann osv, også skulle jeg ut i det norske samfunnet og kjøpe meg en bunad, for å forsterke min identitet som nordmann, men så blir jeg undertrykket av nordmenn fordi de mener at jeg bruker et undertrykkende plagg? Altså.. Dobbelt undertrykkelse? Er det greit? Å ekskludere noen som allerede lider da? Hi Anonymous poster hash: be900...943 Nei, du kan løse dette enkelt og elegant ved å velge bunad m skaut som det finnes mange varianter av. Du vil ha et mer moteriktig hodeplagg, men det blir som å bytte bunadsskoene med stiletthæler fordi bunadsskoene er kjerringaktige (og det er de jo, men bunad er en "uniform" som man ikke kan pimpe/style som man vil😉) Anonymous poster hash: 9042e...35f
PersilleBlomst Skrevet 11. mai 2015 #43 Skrevet 11. mai 2015 BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Du må sjekke datoen for den artikkelen Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Hmmm.. betyr ikke det bare at dette er gammelt nytt og at "kjerringene" henger etter? Det er en aprilspøk Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Gudbedre... Jeg gikk 5 på! Og uten å huke av på anonym da gitt.. Men jeg står på mitt! Du må jo gjøre hva du vil, jeg syntes skaut hadde vært mest riktig men skjønner jo at hijjaben er en del av identiteten. Det må jo være noen som har gjort det før HI? Dessuten er alle mye mer direkte når de er anonyme. Du får nok blandede reaksjoner på gata men ingen bør fly på deg, vet ikke hvor HI bor men så lenge det ikke er et rasistisk lite høl så bør det gå fint. Flau jeg nå. Men hei, som sagt; syntes hijjab med bunadsmønster var en god idè! Tradisjon møter tradisjon! Tjoho!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #44 Skrevet 11. mai 2015 Det blir jo som å.gå med verdens trangeste og korteste minikjole, med tidenes utringning. Og samtidig bruke hijab for å dekke seg til. Bunaden er en festdrakt som stort sett blir sett på som et selvfølgelig plagg (for de som har det) for å feire vår frihet. Hvordan kan man med stolthet bære et "frihets-plagg" når man samtidig skal ha på seg en hijab, som i mine og sikkert de fleste andres øyne Sees på som det heeeelt motsatte?!? Flott om du som ikke er etnisk norsk ønsker å bruke "vår" fantastiske drakt, men syntes faktisk det blir litt respektløst å bære en slik drakt med hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1 Seriøst? Oss og dere? Som oss etnisk nordmenn, og dere tredjegenerasjons innvandrere med selv foreldre som er født i Norge ? Seriøst?! Mine barn er fjerdegenerasjons innvandrere, det gjør meg så vondt at folk fortsatt skal betrakte dem som utlendinger ! Vi har ikke innvandret!! Hi Anonymous poster hash: be900...943 Beklager om jeg ikke ordla med rett. Jeg ville ikke sett på deg som annet enn norsk om du hadde kommet gående med bunad. Ville tenkt at det var flott at du ville bruke denne drakten.Og ja, lang tilbake i tid MÅTTE også kvinner dekke til håret sitt. Og for ikke så altfor lenge siden ble man irettesatt om man viste bena sine på stranden. Men tiden (og samfunnet/verden) går videre og kvinner ville ikke la seg undertrykke på den måten. Om du selv velger å bruke hijab, er jo det flott for deg. Men HVORFOR ble det opprinnelig bestemt at en kvinne skulle bruke hijab? Jo, for å dekke seg til. Flott at hijab blir sett på som et moteplagg blant muslimske kvinner, men den opprinnelige grunnen er uansett å dekke seg til. Igjen- du spurt og får svar. Jeg ville virkelig reagert om jeg hadde sett en kvinne brukt bunad og hijab. Anonymous poster hash: e157e...ee1 Men hvis det er så viktig for deg å demonstrere at verden går videre, hvorfor insisterer du på din enerett som etnisk norsk til å iføre deg et plagg med klare linjer til kvinneundertrykkelse?? Begynner å tro at du triller.. Edit; haha *troller 😅 Troller gjør jeg absolutt ikke 😉 Alle kan da bruke drakten, som nevnt over 😉 men syntes ikke man skal ha hijab til bunaden. Anonymous poster hash: e157e...ee1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #45 Skrevet 11. mai 2015 Det er litt sykt hele greia.. La oss si at jeg ikke hadde valgt å bruke hijab, at jeg ble tvunget til det av min far eller mann osv, også skulle jeg ut i det norske samfunnet og kjøpe meg en bunad, for å forsterke min identitet som nordmann, men så blir jeg undertrykket av nordmenn fordi de mener at jeg bruker et undertrykkende plagg? Altså.. Dobbelt undertrykkelse? Er det greit? Å ekskludere noen som allerede lider da? Hi Anonymous poster hash: be900...943 Om du var tvunget til å gå med hijab av din far, ville han da godta at du anskaffet deg et av de mest erkenorske plaggene som er mulig å oppdrive? Det er jo to tradisjoner som er på kollisjonskurs både kulturelt og verdimessig. Så den doble undertrykkelsen tror jeg ikke er en reell problemstilling. Anonymous poster hash: acdf8...ca4
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #46 Skrevet 11. mai 2015 Hijab til bunad er respektløst og slemt gjort! Om du hadde brydd deg litt om landet du faktisk bor i, så hadde du aldri tenkt tanken engang! Bunad er vår folkedrakt! Den skal bæres med stolthet og ikke forsures med hijab som ikke har noe med bunaden å gjøre.. Husker det var store diskusjoner her en gang om det var greit med solbriller og sterk sminke, da sa de fleste nei, men hijab er greit?! Anonymous poster hash: 189e6...c69
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #47 Skrevet 11. mai 2015 BTW http://www.nrk.no/kultur/satser-pa-bunad-og-hijab-1.6550638 Positiv: - Det er viktige at mønstrene er korrekte. At både de stoffene vi velger og de broderiene vi velger har norske tradisjoner, samtidig som snittet har den tradisjonen som brukerne ønsker, forklarer Nordås. Negativ: - Jeg synes det er unødvendig med så mange ekstra bunadsprodukter, med eller uten broderi. Det finnes jo så mange hodeplagg til bunad som det går an å bruke uansett, så man kan jo ha hijab under det, sier seksjonsleder Anne Kristin Moe. Du må bare gjøre det du ønsker! Du må sjekke datoen for den artikkelen Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Hmmm.. betyr ikke det bare at dette er gammelt nytt og at "kjerringene" henger etter? Det er en aprilspøk Anonymous poster hash: a26cb...2e5 Gudbedre... Jeg gikk 5 på! Og uten å huke av på anonym da gitt.. Men jeg står på mitt! Du må jo gjøre hva du vil, jeg syntes skaut hadde vært mest riktig men skjønner jo at hijjaben er en del av identiteten. Det må jo være noen som har gjort det før HI? Dessuten er alle mye mer direkte når de er anonyme. Du får nok blandede reaksjoner på gata men ingen bør fly på deg, vet ikke hvor HI bor men så lenge det ikke er et rasistisk lite høl så bør det gå fint. Flau jeg nå. Men hei, som sagt; syntes hijjab med bunadsmønster var en god idè! Tradisjon møter tradisjon! Tjoho! Hihi ja men det var et godt slagord; tradisjon møter tradisjon Skjønner at det er lett å gå fem på der, men det er vel noen år til dette selges på Husfliden Bunad med skaut må vel være det beste alternativet her HI? Anonymous poster hash: a26cb...2e5
Gustav Klitt Skrevet 11. mai 2015 #48 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Det er litt sykt hele greia.. La oss si at jeg ikke hadde valgt å bruke hijab, at jeg ble tvunget til det av min far eller mann osv, også skulle jeg ut i det norske samfunnet og kjøpe meg en bunad, for å forsterke min identitet som nordmann, men så blir jeg undertrykket av nordmenn fordi de mener at jeg bruker et undertrykkende plagg? Altså.. Dobbelt undertrykkelse? Er det greit? Å ekskludere noen som allerede lider da? Hi Anonymous poster hash: be900...943 Nei, du kan løse dette enkelt og elegant ved å velge bunad m skaut som det finnes mange varianter av. Du vil ha et mer moteriktig hodeplagg, men det blir som å bytte bunadsskoene med stiletthæler fordi bunadsskoene er kjerringaktige (og det er de jo, men bunad er en "uniform" som man ikke kan pimpe/style som man vil😉) Anonymous poster hash: 9042e...35f Så, for å oppsummere: vi bruker nasjonaldagen til å feire kvinnefrigjøring ved å slanke og pine oss inn i et kvinneundertrykkende plagg. Kvinner fra andre kulturer får IKKE lov til å kombinere vårt tradisjonsplagg med sine kvinneundertrykkerskaut, fordi 1) vi vil ikke ha muslimsk innblanding mens vi krenker våre egne kvinner, og 2) å tilføre gadgets til bunaden er vi strengt i mot, fordi det representerer utvikling og at tidene forandrer seg, og selv om vi altså piner oss inn i kvinneplagestakken en gang i året for å feire hvor langt frigjøringen har kommet, er vi I MOT folk som faktisk sørger for fremskritt og sånn. Må føye til: dette ble beskrivende ryddig. Endret 11. mai 2015 av Gustav Klitt
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #49 Skrevet 11. mai 2015 Det er litt sykt hele greia.. La oss si at jeg ikke hadde valgt å bruke hijab, at jeg ble tvunget til det av min far eller mann osv, også skulle jeg ut i det norske samfunnet og kjøpe meg en bunad, for å forsterke min identitet som nordmann, men så blir jeg undertrykket av nordmenn fordi de mener at jeg bruker et undertrykkende plagg? Altså.. Dobbelt undertrykkelse? Er det greit? Å ekskludere noen som allerede lider da? Hi Anonymous poster hash: be900...943 Om du ble tvunget til å bruke hijab, så hadde du vel aldri heller kunnet gå ut å kjøpe deg en bunad, så synes på en måte ikke det kan sammenlignes. Du sier du velger å bruke hijab, og mener dette er et moteplagg, javel, da bør det ikke være noe problem for deg å droppe hijaben når du bruker bunad. Verre er det jo ikke. Anonymous poster hash: 485a5...678
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #50 Skrevet 11. mai 2015 Min mening er at føler du deg norsk nok til å gi i bunad får du droppe hijab. Det norske folk trenger ikke dekke seg til med hijab og det som verre er, her har kvinner rettigheter på lik linje som menn og trenger ikke gjemme seg bak ett hodeplagg og andre heldekkende klær fordi menn ikke klarer styrer sine lyster. Anonymous poster hash: 4ac40...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå