Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg er så utrolig lei av vann. Er ikke så glad i saft, så sukkerfri saft er ikke noe for meg. Noen med gode tips til noe annet jeg kan drikke når jeg slanker meg? Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Jeg er så utrolig lei av vann. Er ikke så glad i saft, så sukkerfri saft er ikke noe for meg. Noen med gode tips til noe annet jeg kan drikke når jeg slanker meg? Anonymous poster hash: b7086...2ea Liker ikke sukkerfrie brus heller Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Det er vel ikke noen kalorier i lettbrus, men ikke særlig sunt likevel. Hva med isvann med sitron oppi? Anonymous poster hash: 2db97...dff
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Det er vel ikke noen kalorier i lettbrus, men ikke særlig sunt likevel. Hva med isvann med sitron oppi? Anonymous poster hash: 2db97...dff Jeg synes vanligvis det er godt med isvann med sitron, men er så utrolig lei av vann akkurat nå. Lett brus liker jeg ikke Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00
Gjest Gul stjerne Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke. Les litt om det, du. Anonymous poster hash: 9924c...a00
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke. Les litt om det, du. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Uffda. Litt sånn som jesus da, som gjorde vann om til vin. Selv om du har lest det på internett, trenger det ikke være sant. Anonymous poster hash: 12f0b...aec
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Eller hva med denne: "Nei, jeg spiser ikke for mye. Jeg er bare så feit fordi jeg har drukket så mye Pepsi max." Anonymous poster hash: 12f0b...aec
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke.Les litt om det, du. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Uffda. Litt sånn som jesus da, som gjorde vann om til vin. Selv om du har lest det på internett, trenger det ikke være sant. Anonymous poster hash: 12f0b...aec Jeg lærte det på et kurs om kosthold. Anonymous poster hash: 9924c...a00
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Jeg er veldig glad i vann, så jeg drikker helst det uansett, men innimellom drikker jeg Bris for å få litt avveksling. Det tar litt tid å venne seg til det, men nå elsker jeg det! Litt smak og mye kullsyre Anonymous poster hash: c6cd3...da2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Vann, Pepsi Max og iste zero. Anonymous poster hash: 5e086...723
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Du kan jo prøve å blande litt juice (gjerne som du har presset selv av den frukten du liker best) med vann eller farris/bris. Da kan du selv kontrollere hvor mye av juicen du blander oppi, slik at du har kontroll på kalorimengden (hvis du teller kalorier), men får samtidig en annen smak på vannet enn hvis du bare har sitron/lime i vannet. Jeg synes også det gir god smak å ha en blanding av sitron og appelsinskiver i vannet, i stedet for bare sitronskiver. Ellers kan du lage din egen iste av en te du liker. Da har du kontroll på sukkermengden i den også, OG det er mye bedre enn kjøpt iste. Det går også an å lage sin egen "limonade" (skriver det i hermetegn siden jeg nå foreslår å bruke appelsin i stedet for sitron), men kanskje heller bruke appelsin i stedet for sitron (slik at du ikke behøver å søte den så veldig da slik "saft" med sitron blir mye surere enn med appelsin. Det er jo riktignok en del fruktsukker i appelsin og annen frukt, så det må man jo huske på både ift det å lage "limonade" eller blande fruktjuice med vann eller bris/farris. Anonymous poster hash: 8d6a6...91f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke.Les litt om det, du. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Uffda. Litt sånn som jesus da, som gjorde vann om til vin. Selv om du har lest det på internett, trenger det ikke være sant. Anonymous poster hash: 12f0b...aec Jeg lærte det på et kurs om kosthold. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Krev pengene tilbake straks. Det er bare tull. Anonymous poster hash: af317...5c1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Jeg drikker farris :-) og kaffe, masse kaffe (:-s) Kjøpte en sånn sprudlevannmaskin, så lager kullsyrevann og legger i en sitronskive eller lime for å få litt smak. Anonymous poster hash: fcecf...d2a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså, dette er en gammel myte som ble oppklart på 90 tallet. Null kalorier blir omdannet til fett..? Kan gi økt appetitt da.. Anonymous poster hash: 8e67e...008
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 Agurk i vannet gir også god smak. Anonymous poster hash: a0720...d6f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Altså. Kroppen vår er ganske utrolig, den, men å omdanne kunstig sukker til sukker, det kan den ikke.Les litt om det, du. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Uffda. Litt sånn som jesus da, som gjorde vann om til vin. Selv om du har lest det på internett, trenger det ikke være sant. Anonymous poster hash: 12f0b...aec Jeg lærte det på et kurs om kosthold. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Krev pengene tilbake straks. Det er bare tull. Anonymous poster hash: af317...5c1 Vil tro at det anonym over her har lært er at aspartam trigger blodsukkeret og det igjen fører til økt insulin som er ett fettlagrings hormon. Hos noen vil dette gjøre at kroppen lager fett av maten som da spises. Om man bare drikker light brus og ikke spiser noe som helst vil du bare bli sugen på mat/søtt Anonymous poster hash: 0daa2...d91
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Lag juice eller smoothies hjemme. Kjempegodt og du kan bruke hva du vil av frukt og grønt Anonymous poster hash: 49625...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #21 Skrevet 12. mai 2015 Lag juice eller smoothies hjemme. Kjempegodt og du kan bruke hva du vil av frukt og grønt Anonymous poster hash: 49625...fd5 Takk for alle svar Har du noen gode tips til hva som er godt sammen? Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #22 Skrevet 12. mai 2015 Agurk i vannet gir også god smak. Anonymous poster hash: a0720...d6f Hmm, agurk har jeg ikke tenkt på en gang Jeg ser at jeg nok må nøye meg med vann i forskjellige varianter ja, siden jeg ikke liker kaffe, farris, sukkerfri saft og brus og all form for boblevann Men blenderen har jeg helt glemt, så nå blir det smoothie Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #23 Skrevet 12. mai 2015 Søtstoffer som finnes i sukkerfri saft og brus blir ofte registrert som sukker av kroppen - om vil omdannes til fett akkurat som overflødige sukkermengder. Så lett-produkter er ikke nødvendigvis bedre enn vanlig. Det er mengden som spiller inn. Så vann er det du bør drikke, men du kan jo gjøre noe med vannet. Litt sitron og/eller lime oppi, isbiter... Min bestefar sverger til salte peanøtter i vannet! Han spiser ikke nødvendigvis nøttene, men drikker vannet med nøttene i. Jeg vet ikke om siste er å anbefale, jeg har aldri prøvd det selv. Anonymous poster hash: 9924c...a00 Søtstoffer kan ikke opptas av tarmen og passerer gjennom fordøyelseskanalen uendret. Kan ikke metaboliseres, og derfor heller ikke bidra til økt kroppsvekt. Anonymous poster hash: 3ba5f...637
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #24 Skrevet 12. mai 2015 Jeg gikk ned 45 kg for 4 år siden og har holdt meg der. Både under vektnedgangen og til dags dato har jeg drukket store mengder pepsi max. Nei, det er ikke sunt...men å si at det omdannes til sukker var å ta i. Hvis ikke kostholdskurs holdes av klinisk ernæringsfysiolog/ernæringsfysiolog...er det ikke alltid man skal stole på alt. Ei venninne tok et kostholdskurs på Hemsedal fredag-søndag og kunne kalle seg kostholdsveileder etterpå......Yeah right Anonymous poster hash: ab466...bdd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #25 Skrevet 12. mai 2015 Dere må gjerne ta diskusjonen om sukker i en annen tråd........... Hi Anonymous poster hash: b7086...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå